ŠKODA steunt de Ronde van Frankrijk voor de 14e keer

  • ŠKODA levert 250 voertuigen voor organisatie en begeleiders
  • Drie nieuwe ŠKODA’s KAROQ begeleiden drie teams tijdens de eerste etappe
  • ŠKODA SUPERB rijdt als ‘Red Car’ aan kop van het peloton
  • ŠKODA steunt het belangrijkste wielerevent ter wereld al sinds 2004
  • Traditierijk Tsjechisch merk sponsort de Groene Trui voor de beste sprinter
  • ŠKODA lanceert ‘Ride On’-campagne, met onder meer speciale versie van de Queen-hit ‘Bicycle Race’ en kans om een viptrip naar de Tour te winnen
  • Boeiende verhalen en interessante achtergrondinformatie op www.welovecycling.com

De 104e Ronde van Frankrijk start op 1 juli. Inclusief de Grand Départ in Düsseldorf krijgen de wielrenners in totaal 21 etappes voorgeschoteld, goed voor meer dan 3.500 kilometer. Op 23 juli komen de renners na de grote finale over de finish op de Champs-Elysées in Parijs. ŠKODA is al sinds 2004 – dus dit jaar voor de 14e keer – de officiële partner en voertuigpartner van de meest legendarische wielerwedstrijd ter wereld. Het topmodel SUPERB begeleidt de hele Tour als ‘Red Car’, die dient als mobiele commandocentrale van de Tour-directeur Christian Prudhomme. Het traditierijke Tsjechische merk levert 250 voertuigen voor de organisatie en als begeleidende wagens voor het peloton. Als absolute blikvanger zullen drie exemplaren van de gloednieuwe ŠKODA KAROQ als begeleider meerijden met geselecteerde teams tijdens de startetappe in Düsseldorf. ŠKODA is bovendien voor de derde keer ook partner van de Groene Trui, voor de beste sprinter.

 

Dit weekend zullen alle ogen in de wielerwereld gericht zijn op Duitsland. Düsseldorf is dit jaar immers gaststad voor de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk, op 1 juli. Een dag later brengt de tweede etappe de deelnemers van de grootstad langs de Rijn naar Luik, in ons land. Op de derde dag rijden de renners voor het eerst op Franse bodem. In totaal zullen ze tijdens de Ronde van dit jaar vier landen doorkruisen, met ook nog Luxemburg. Op 23 juli komt de 104e Ronde van Frankrijk aan op de Champs-Elysées in Parijs. De deelnemers zullen dan 21 etappes met een totale lengte van 3.540 km hebben afgelegd.

ŠKODA levert 250 voertuigen voor organisatie en begeleiders

ŠKODA steunt de legendarische Ronde van Frankrijk sinds 2004 en is dit jaar al voor de 14e keer de officiële partner en voertuigpartner. In totaal levert het merk 250 wagens voor de organisatie en de begeleiders van de teams. De vloot bestaat onder meer uit de nieuwe SUV ŠKODA KODIAQ, de grondig opgewaardeerde ŠKODA OCTAVIA en de ŠKODA SUPERB. Het topmodel van het traditierijke merk zal als ‘Red Car’ aan kop van het peloton rijden. De SUPERB Berline, gelakt in de opvallende kleur ‘Corrida Red’, is voorzien van een groot panoramisch glazen dak dat zich met een druk op de knop van achteren naar voren laat openen, zodat Tour-directeur Christian Prudhomme bij geopend dak achterin kan rechtstaan. Zo heeft hij een perfect zicht op het peloton wanneer hij de start geeft van elke etappe. Tal van andere technische elementen maken van de SUPERB de ideale mobiele commandocentrale voor de Tour: Via verschillende radiokanalen kan Prudhomme informatie verzamelen en daaropvolgend sportieve of veiligheidsinstructies geven. Als speciale blikvanger zet ŠKODA dit jaar ook drie exemplaren van de nieuwe ŠKODA KAROQ in, die drie teams zullen begeleiden als servicevoertuig tijdens de openingsetappe in Düsseldorf.

 

Tijdens het drie weken durende evenement zal de ŠKODA-vloot met 250 wagens in totaal ca. 2,8 miljoen kilometer afleggen. Sinds 2004 hebben de voertuigen in de Ronde van Frankrijk in totaal al meer dan 30 miljoen kilometer afgelegd. Een ŠKODA Service Team garandeert dat de 250 voertuigen voor iedere etappe in perfecte staat verkeren. Naast zijn engagement als voertuigpartner steunt ŠKODA de Ronde van Frankrijk ook als sponsor van de Groene Trui, voor de beste sprinter, en dat al voor de derde keer op rij.

Het nieuwe campagnemotto van ŠKODA: ‘Ride On’

De drie weken van de Tour zijn ieder jaar weer een hoogtepunt voor wielerprofs, liefhebbers en fans. Voor de deelnemers is het telkens weer een kwestie van uithouding, zeker in de bergetappes. Deze mix van strijdlust en motivatie maakt ook deel uit van de nieuwe 360°-campagne van ŠKODA, die de constructeur dit jaar naar aanleiding van de Tour lanceert. Het motto van die campagne luidt ‘Ride On’.

 

ŠKODA promoot de nieuwe ‘Ride On’-campagne duidelijk via zijn social media-platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram, en op de website www.welovecycling.com/wide/tour-de-france-2017. Gepassioneerde wielerfans vinden er de recentste informatie over de grootste wielerwedstrijd ter wereld en zelfs een sepciale versie van de beroemde song van Queen, ‘Bicycle Race’. Bezoekers van de website kunnen bovendien ook een exclusieve vipreis naar de Ronde van Frankrijk winnen.

 

Met WeLoveCycling.com presenteert ŠKODA nog een ander internetplatform gewijd aan het wielrennen. Op die website vinden bezoekers o.a. nuttige tips voor de aankoop van fietsen en voedingsaanbevelingen. Verder biedt hij ook video’s over grote wielersterren zoals zesvoudig paralympisch kampioen Jiří Ježek en Stephen Roche, die de Ronde van Frankrijk, de Giro d’Italia en het UCI Wereldkampioenschap op de weg won. Op WeLoveCycling.com kunnen fans ook deelnemen aan een wedstrijd over de Tour en zo aantrekkelijke prijzen winnen, of in een interactieve quiz ontdekken op welke lid van de ŠKODA Vélo Family ze het meest lijken.

 

Het verhaal van ŠKODA begon met de fiets

De passie van ŠKODA voor het wielrennen gaat terug tot het vroege begin van de ondernemingsgeschiedenis, die begon met de fiets. In 1895 – 122 jaar geleden – richtten Václav Laurin en Václav Klement in de Boheemse stad Mladá Boleslav een fietsenfabriek op. Tien jaar later rolde de Voiturette A als eerste auto van de jonge onderneming uit de werkplaats. In 1925 fusioneerden Laurin & Klement met ŠKODA. Vandaag is de wielersport een van de hoekstenen van de sponsorstrategie van ŠKODA. Behalve de Ronde van Frankrijk en de Spaanse Vuelta steunt de Tsjechische autobouwer nog andere internationale wielerwedstrijden en tal van nationale en internationale wielerevents. Het uitgebreide gamma van ŠKODA omvat bovendien ook fietsen en allerlei passende accessoires.