De volledig nieuwe Jeep® Wrangler komt in Europa aan

  •  Als onbetwiste terreinkampioen is de volledig nieuwe Jeep® Wrangler het meest capabele model ooit: hij biedt het hoogste comfort en rijgedrag voor dagelijks gebruik.
  • Een modern design dat alle authentieke stijlelementen van de iconische Wrangler behoudt met diverse nieuwe dakcombinaties, die meer openluchtvrijheid verzekeren.
  • In Europa bestaat het aanbod uit twee volledig nieuwe motoren: een 2.2 MultiJet II-turbodiesel en een 2.0-turbobenzinemotor. Deze worden gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat en beschikken over Stop-Starttechnologie (ESS).
  • De geavanceerde technologische uitrusting omvat nieuwe ledkoplampen en -achterlichten, een nieuw Uconnect™-systeem met Apple CarPlay, Android Auto en een aanraakscherm van 7,0 of 8,4 duim met zoomfunctie.
  • Vanaf september 2018 in Europa verkrijgbaar in de uitvoeringen Sport, Sahara en Rubicon en in twee- of vierdeursconfiguratie. Sahara-modellen kunnen worden uitgerust met het exclusieve Overland-pakket.
  • Meer dan 180 exclusieve Mopar® accessoires die het aantal personaliseringsmogelijkheden aanzienlijk verhogen.

Een onmiskenbare terreinkampioen en een unieke auto voor dagelijkse avonturen in de stad: dat is de nieuwe generatie van de iconische Jeep® Wrangler, die een uitzonderlijk comfortpeil combineert met een superieure rijdynamiek. De volledig nieuwe Jeep Wrangler is een unieke auto en staat klaar om een fris en ongezien hoofdstuk te schrijven in de legendarische geschiedenis van het merk, een verhaal dat teruggaat tot 1941.

Met die duidelijke doelstelling voor ogen werd de iconische Jeep Wrangler volledig in het nieuw gestoken, terwijl hij trouw blijft aan zichzelf met legendarische terreincapaciteiten, een authentieke Jeep-stijl en geavanceerde technologieën.

Dat alles vertaalt zich in de meest capabele Wrangler ooit, met dank aan de ongeëvenaarde technische inhoud, die naargelang de uitvoering twee actieve, inschakelbare permanente vierwielaandrijvingen kan omvatten – Command-Trac en Rock-Trac – evenals een elektrische Tru-Lock-vergrendeling voor de voor- en achteras, een Trac-Lok-sperdifferentieel en een elektronisch loskoppelbare antirolstang vooraan.

Van de ruwste terreinen tot de meest exclusieve stadslanen: de volledig nieuwe Jeep Wrangler voelt zich overal in zijn sas en combineert een moderner design, dat toch trouw blijft aan het origineel, met meer openluchtvrijheid en geavanceerde veiligheids- en connectiviteitstechnologieën.

De vierde generatie van de Jeep Wrangler wordt aangeboden in drie verschillende uitrustingsniveaus – Sport, Sahara en Rubicon – en in twee- of vierdeursconfiguratie. De Sahara-versie kan bovendien worden aangevuld met het volledig nieuwe Overland-pakket, dat een hoogwaardigere look verzekert.

In Europa wordt de volledig nieuwe Jeep Wrangler vanaf september verkrijgbaar.

De legendarische 4×4-capaciteiten van Jeep nog verbeterd

De Jeep Wrangler, ontwikkeld om het moeilijkste terreinwerk aan te kunnen, is het resultaat van meer dan 75 jaar leiderschap in de ontwikkeling van 4×4-systemen. Hij biedt de keuze tussen twee vierwielaandrijvingen: Command-Trac is voorzien op de uitvoeringen Sport en Sahara, terwijl Rock-Trac standaard wordt aangeboden op de Rubicon-versie, het meest robuuste en capabele model voor zwaar terreinwerk. Beide systemen omvatten de nieuwe permanente Selec-Trac-transferbak met twee verhoudingen, die het koppel dat naar de voor- en achterwielen wordt gestuurd, permanent opvolgt en beheert.

Meer in detail omvat de Command-Trac®-vierwielaandrijving een transferbak met een lage gearing van 2,72:1 en verstevigde Dana-assen van de volgende generatie voor- en achteraan met een asverhouding van 3,45 voor de benzineversie en 3,73 voor de diesels.

Het systeem biedt vier rijmodi (plus neutraal):

  • 2H (tweewielaandrijving hoge gearing)
  • 4H AUTO (permanente vraaggestuurde actieve hoge gearing)
  • 4H Part-Time (deeltijdse vierwielaandrijving met hoge gearing)
  • N (Neutraal)
  • 4L (vierwielaandrijving lage gearing)

De nieuwe elektronische schakeltechnologie van de Wrangler maakt het mogelijk om tijdens het rijden over te schakelen tussen twee- en vierwielaandrijving met hoge gearing, en dat bij snelheden tot 72 km/u.

In normale omstandigheden drijft Command-Trac® twee wielen aan (2WD) en brengt het systeem het volledige motorkoppel over naar de achteras.

Door de overeenkomstige hendel in de stand 4WD High te plaatsen, kan de bestuurder overschakelen naar vierwielaandrijving, ideaal op gladde ondergrond zoals zand, modder, sneeuw en ijs. De 4H-modus kan worden geselecteerd in de nieuwe Auto-modus. Ideaal voor een geruststellend en comfortabel gebruik in alle rijomstandigheden dankzij de constante opvolging en regeling van het koppel en de automatische in- en uitschakeling van de vierwielaandrijving om de tractie te behouden (of in de modus 4H part-time die het koppel altijd evenredig verdeelt over de voor- en achteras). Om de meest uitdagende en veeleisende terreinen het hoofd te bieden, kunnen bestuurders de 4WD Low-modus inschakelen, die dankzij de lage gearing met een verhouding van 2,72:1 het motorkoppel vermenigvuldigt.

Een optioneel Trac-Lok-sperdifferentieel biedt extra koppel en grip in gladde omstandigheden met een beperkte grip, zoals ritten op zand, grind, sneeuw of ijs.

De Jeep Wrangler Rubicon toont zich nog terreinvaardiger: hij beschikt over de Rock-Trac®-vierwielaandrijving met een transferbak met een lage gearing van 4,0:1, Dana 44-assen voor extreme omstandigheden en de elektrische Tru-Lok-vergrendeling van de voor- en achteras, om de meest extreme terreinen het hoofd te bieden. De standaarduitrusting omvat ook een asverhouding van 4,10 voor- en achteraan voor de benzinemodellen en 3,73 voor de dieselversies, evenals de elektrische voor- en achterasvergrendeling ‘Tru-Lock’ om de meest extreme terreinen te overwinnen.

De Rubicon-modellen voegen daar nog grotere veerwegen en een maximale asuitslag aan toe met de hulp van een elektronisch ontkoppelbare stabilisatorstang. Dat systeem stelt de bestuurder in staat om de stabilisatorstang los te koppelen en zo de veeruitslag nog te vergroten, om de moeilijkste routes te overwinnen.

De Wrangler Rubicon biedt een maximale en verbeterde kruipverhouding van 77,2:1 voor de benzineversies en 70,3 voor de diesels. Beide waarden maken elk obstakel op de weg tot kinderspel.

Elke Wrangler krijgt een ‘Trail Rated’-logo dat geen twijfel laat bestaan over zijn legendarische 4×4-capaciteiten. Hij dankt zijn ‘Trail Rated’-prestaties aan een reeks slopende tests op de volgende vlakken : TRACTIE, WATER DOORWADEN, WENDBAARHEID, ASUITSLAG en BODEMVRIJHEID.

De Trail Rated-uitvoering van de volledig nieuwe Jeep Wrangler omvat de volgende bijkomende uitrusting :

  • Systeem Command-Trac-vierwielaandrijving met kruipverhouding van 2,72:1 standaard op de Sport en Sahara
  • Rock-Trac 4×4-systeem met ‘4LO’-verhouding van 4:1 en Tru-Lok-sperdifferentiëlen standaard op Rubicon-modellen.
  • Bodemplaten en trekhaken
  • Een toonaangevende oprijhoek van 36,4 graden (tweedeurs Rubicon), een overschrijdingshoek van 25,8 graden, een afrijhoek van 30,8 graden en een bodemvrijheid van meer dan 25 centimeter.
  • Een doorwaaddiepte tot 76 centimeter.
  • Een sleepvermogen tot 1.500 kilogram (tweedeursmodellen) of 2.500 kilogram (vierdeursmodellen).

Modern, authentiek Wrangler-design

De volledig nieuwe Jeep Wrangler bouwt voort op het onmiddellijk herkenbare, gebeitelde design van zijn voorgangers en gebruikt daarvoor de traditionele stijlelementen van Jeep: van de ronde koplampen tot het radiatorrooster met zeven sleuven, van de trapeziumvormige wielkasten tot de zichtbare scharnieren, van de opvouwbare achterruit tot de sportstang en van de verwijderbare deuren tot de openluchtconfiguraties met hard- of softtop.

Het nieuwe koetswerkdesign van de Wrangler oogt gespierd en robuust dankzij een brede uitstraling en verlaagde gordellijn met grotere ruiten voor een beter zicht naar buiten, met name op extreme terreinen.

Als verwijzing naar het legendarische CJ-model gaf het designteam van Jeep het legendarische radiatorrooster met zeven sleuven een modernere look, waarbij de buitenste sleuven samenkomen met de koplampen. De bovenzijde van het radiatorrooster werd licht naar achteren gekanteld om de stroomlijn te verbeteren.

In de Sahara- en Rubicon-versies beschikken de optionele koplampen en ledmistlampen over een zuivere witte omlijning, die bijdraagt tot de opvallende look van de Wrangler. De dagrijlichten zijn op de voorzijde van de trapeziumvormige wielkasten vooraan geplaatst. Achteraan kunnen de traditionele vierkante achterlichten worden uitgerust met ledverlichting.

De voorruit wordt in een optimale hoek gekanteld om de stroomlijn te verbeteren en beschikt over een nieuw design met vier bouten bovenaan het voorruitframe zodat ze snel en eenvoudig kan worden neergeklapt. De nieuwe hoofdbalk verbindt de A-stijl en blijft voortaan op zijn plaats, zelfs wanneer de voorruit wordt neergeklapt. Zo kan ook de achteruitkijkspiegel blijven staan wanneer de voorruit is neergeklapt. De tweedelige spatbordverbreders in koetswerkkleur, met een zwart inzetstuk onderaan zijn standaard op de Sahara.

De nieuwe, lichte en uiterst sterke aluminium deuren vermelden de maat van de Torx-schroevendraaier op de scharnieren om de deuren in een oogwenk te verwijderen.

Ook beschikken alle Wrangler-modellen voortaan over sportstangen in koetswerkkleur, die op het koetswerk zijn gelast en geïntegreerde handgrepen hebben.

De Jeep Wrangler is een unieke auto dankzij de talloze combinaties die eigenaars laten genieten van openluchtavonturen en hen laten kiezen tussen diverse ruit- en dakcombinaties voor een configuratie op maat.

Als enige authentieke vierwielaangedreven SUV die volledig open kan rijden, biedt de volledig nieuwe Jeep Wrangler diverse dakcombinaties om nog meer openluchtvrijheid te verzekeren.

Het volledig nieuwe, gebruiksvriendelijke Sky-dak met elektrische tiptoetsbediening versterkt de belofte van de Wrangler om functionaliteit en avontuur te combineren: de inzittenden kunnen namelijk het stoffen dak over de volledige lengte met een druk op de knop te openen.

Dit dak wordt nog aangevuld met twee bijkomende dakconfiguraties op de volledig nieuwe Wrangler: een nieuwe ‘Sunrider’-kap en de lichtere en gebruiksvriendelijke ‘Freedom Top’, een verwijderbare hardtop met drie panelen.

Concreet werd de ritsloze hoogwaardige Sunrider-kap verbeterd door twee bijkomende bogen toe te voegen om de stof in de juiste plooi te houden. Dit nieuwe design helpt windgeluiden te dempen en vergemakkelijkt de toegang tot deels en volledig open standen.

De moduleerbare ‘Freedom Top’ biedt een gebruiksvriendelijke, driedelige structuur en werd verbeterd door de introductie van lichtere Freedom-panelen en verbeterde veersloten die bijdragen tot een snellere montage en demontage van de hardtop. Naargelang de versie is de Freedom Top verkrijgbaar in koetswerkkleur of in het zwart.

En tot slot werd de positie van de reservewielhouder aangepast: de ongeveer 300 mm lager geplaatste steun komt het zicht van de bestuurder en de passagiers ten goede.

Een exclusief Overland-pakket is verkrijgbaar om de Sahara-uitvoering een hoogwaardigere uitstraling te geven. Dat pakket omvat 18″ lichtmetalen velgen, een radiatorrooster in koetswerkkleur met heldere accenten en koplampranden, een harde reservewielafdekking in koetswerkkleur en het Overland-logo. Het unieke koetswerk van het Overland-pakket wordt nog aangevuld met een specifiek lederen interieur en ledverlichting.

De volledig nieuwe Wrangler is leverbaar met een brede waaier aan velgen. De Sport-uitvoering staat op standaard 17″ gepolijste gelakte lichtmetalen velgen en is verkrijgbaar met twee optionele 17″ lichtmetalen velgen. De Sahara-versie wordt standaard geleverd met 18″ lichtmetalen velgen en is als optie verkrijgbaar met 18″-velgen met een unieke afwerking voor het geavanceerde Overland-pakket. De uiterst terreinvaardige Rubicon heeft dan weer standaard 17″ gelakte gepolijste lichtmetalen velgen met 32″-terreinbanden van BF Goodrich en optionele 17″ lichtmetalen velgen met een specifiek design en een zwarte gepolijste afwerking.

De volledig nieuwe Jeep Wrangler wordt leverbaar met tien verschillende koetswerkkleuren: Black, Firecracker Red, Billet Silver Metallic, Bright White, Granite Crystal Metallic, Hellayella, Ocean Blue, Punk’n Metallic, Mojito en Sting Gray.

Nieuwe interieurs die comfort aan functionaliteit koppelen.

Het interieur van de nieuwe Jeep Wrangler combineert een authentieke stijl met veelzijdigheid, functionaliteit en een intuïtieve uitrusting. Dankzij het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerkingen oogt de cabine bovendien stijlvoller en voelt ze comfortabeler aan.

De op het Jeep-erfgoed geïnspireerde middenconsole heeft een zuivere en gebeitelde vorm, die het horizontale dashboarddesign aanvult en een verschillende afwerking krijgt naargelang het gekozen model. Het met de hand afgewerkt instrumentenbord biedt een zacht aanvoelend oppervlak met accentstiknaden op de Wrangler Sahara-modellen.

Functionele voorzieningen zoals de toetsen van de klimaat- en volumeregeling, de startknop van de motor (ESS) en de laad- en connectiviteitsaansluitingen voor mediatoestellen zijn stuk voor stuk snel herkenbaar en staan binnen handbereik voor de voorste inzittenden. De cirkelvormige verluchtingsroosters zijn afgewerkt met een rand in gesatineerd chroom voor een nauwkeurige, hoogwaardige en tegelijk robuuste look.

De functionaliteit en veelzijdigheid van Jeep komen volledig tot hun recht op de volledig hertekende middenconsole, die nu plaats biedt aan de versnellingspook, de tussenbakpook en de handrem. Echte bouten op het schakelrooster, de handgrepen en de rand rond het infotainmentscherm benadrukken de beproefde constructiemethodes.

Nieuw op de volledig nieuwe Jeep Wrangler is de perfect binnen handbereik geplaatste startknop met een weersbestendige rand. De stoffen of lederen zetels zijn afgewerkt met accentuerende stiknaden en bieden regelbare zijsteunen en een lendensteun. Op de lijst met comfortopties staan onder meer verwarmbare voorzetels en een verwarmbaar stuurwiel.

De deurpanelen in vinyl voor bestuurder en voorpassagier voelen zacht aan en beschikken over extra lange armsteunen voor meer comfort.

Het instrumentenbord omvat een TFT-informatiescherm (thin film transistor) met ledtechnologie van 3,5 of 7 duim. Het 7″ grote ledscherm, dat standaard wordt gemonteerd op de Sahara- en Rubicon-versies, is een kleurenscherm en biedt de bestuurder meer dan honderd configuratiemogelijkheden. De geïntegreerde toetsen op het stuurwiel bedienen het audiosysteem, de spraakbediening en de snelheidsfuncties zodat de bestuurder zijn handen op elk moment op het stuur kan houden.

De middenconsole omvat een 7,0″- of optioneel 8,4″- aanraakscherm, in beide gevallen voorzien van Android Auto en Apple CarPlay. Het grote scherm is tevens het grootste en meest geavanceerde Uconnect™-scherm dat ooit werd gemonteerd op een Wrangler. De vierde generatie van het Uconnect™-systeem verbetert de gebruikersinterface en systeemprestaties met een snellere opstarttijd en een hogere schermresolutie. Vlak onder het aanraakscherm staan functietoetsen van onder meer de klimaat- en volumeregeling, alsook connectiviteitspoorten.

Via de twee USB-poorten vooraan en nog eens twee binnen het bereik van de passagiers achteraan kan iedereen een apparaat aansluiten op het Media Center. Standaard 12V-aansluitingen zijn overal voorzien in de volledig nieuwe Wrangler en tegen meerprijs is ook een wisselstroomstopcontact van 230V verkrijgbaar.

De Jeep Wrangler wist zich altijd al te onderscheiden met zijn functionaliteit en biedt zijn klanten de mogelijkheid om hun avonturen met het grootste gemak aan te vatten. De volledig nieuwe Wrangler is geen uitzondering op die regel en omvat een aantal uitgekiende opbergmogelijkheden, zoals duurzame netvakken over de hele lengte van de deuren, bekerhouders en tal van opbergvakken voor mobiele telefoons. Het handschoenkastje is voortaan gedempt en kan net als de middenconsole worden vergrendeld om waardevolle voorwerpen op te bergen wanneer de kap open is. Een opbergvak onder de vloer achter de achterbank biedt extra ruimte om kleine voorwerpen aan het zicht te onttrekken. Voor een gemakkelijke toegang tot voorwerpen in de laadruimte is het splinternieuwe Trail Rail-beheersysteem verkrijgbaar, dat bijkomende opties biedt om bagage ordelijk en veilig op te bergen. Er zijn ook nieuwe functionele organizer voor schroeven en bouten onderin de koffer, om individuele schroeven op te bergen, alsook een gereedschapskit met instructies in de centrale armsteun. De gereedschapskit en organizer werden ontworpen om de schroeven en bouten van de kappen, deuren en neerklapbare voorruit op te bergen wanneer men open rijdt en onderstrepen hoe elk aspect van de iconische Jeep werd ontwikkeld voor een eenvoudig en praktisch gebruik.

Een van de unieke eigenschappen van de Wrangler is het volledig wasbare interieur en de beschermende rubberafdekking van het infotainmentsysteem, dat een eenvoudige reiniging mogelijk maakt.

Het betrouwbare ‘Body-on-Frame’-design dat aan de basis ligt van de legendarische Jeep-capaciteiten

Dankzij zijn ‘body-on-frame’-design en zijn schitterend ontworpen vijfpuntsophanging levert de Wrangler toonaangevende 4×4-prestaties met een verbeterd rijgedrag op de weg, een hoger veiligheidsniveau voor de inzittenden en een comfortabelere rijervaring. Het gebruik van lichte, uiterst sterke aluminium onderdelen (deuren, deurscharnieren, wielkastverbreders, voorruitframe en magnesium achterklep) hebben geholpen om het totale gewicht terug te dringen en de efficiëntie te verhogen.

Om kritieke voertuigonderdelen zoals de brandstoftank, de transferbak en het oliecarter van de automatische transmissie te beschermen tijdens terreinritten, gebruikt de Wrangler vier bodemplaten en stangen. De Rubicon-versies hebben bovendien recht op zware buisvormige stalen rotsrails om mogelijke koetswerkschade op het terrein te voorkomen.

De ophanging van de volledig nieuwe Wrangler werd afgesteld om het rijgedrag en rijcomfort op de weg te verzekeren zonder aan terreincapaciteiten in te boeten. De Wrangler blijft trouw aan de beproefde configuratie met vijfpuntsophanging. De voorwielophanging omvat een laterale controlearm en vier overlangse controlearmen, terwijl de vijfpuntsophanging achteraan beschikt over twee bovenste en twee onderste controlearmen in gesmeed staal voor een grotere overlangse controle, evenals een spoorstangarm voor laterale ascontrole.

Nieuwe krachtbronnen voor de gloednieuwe Jeep Wrangler

Het motorgamma voor de Wrangler bestaat uit twee nieuwe krachtbronnen: de 2.2 MultiJet II-turbodiesel en de 2.0-viercilinder-turbobenzinemotor-in-lijn. Alle Wrangler-motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat, een absolute primeur voor dit model.

Nieuwe 2.2 MultiJet II-turbodieselmotor: naast zijn MultiJet-technologie van de tweede generatie beschikt de nieuwe, efficiënte 2.2-dieselmotor over vier kleppen per cilinder, een riemaangedreven dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), een common-rail injectie met een druk van 2.000 bar, elektromagnetische injectoren en een turbo met variabele geometrie (VGT). In combinatie met de nieuwe achttrapsautomaat levert de 2.2-turbodiesel 200 pk bij 3.500 t/min en een koppel van 450 Nm bij 2.000 t/min.

De 2,2-litermotor beschikt ook over de brandstofbesparende stop-starttechnologie. De voornaamste eigenschappen van deze 2.2-motor op een rijtje:

  • Het cilinderblok is vervaardigd uit een aluminiumlegering.
  • Het balanssysteem is een tandwielaangedreven Lancaster-systeem dat in het motorblok is geïntegreerd.
  • De cilinderkop is uitgevoerd in een aluminiumlegering en het distributiesysteem gebruikt een dubbele bovenliggende nokkenas met 16 kleppen.
  • Het klepmechanisme gebruikt roltuimelaars en hydraulische klepspelingscompensators.
  • Het brandstofinjectiesysteem is een MultiJet-systeem van de tweede generatie, met een injectiedruk van 2.000 bar geleverd door elektromagnetische injectoren met Injection Rate Shaping (IRS).
  • De turbo heeft een variabele geometrie, die wordt beheerd door een elektrisch gestuurde actuator.

De motoremissies worden gestuurd met een nieuw EGR-meerwegsysteem met LP EGR en HP EGR, in beide gevallen gekoeld. Bovendien wordt de lucht gekoeld door een watergekoelde luchtkoeling die de emissies reduceert en de motorrespons verbetert. De nabehandeling omvat een SCR-katalysator onder de vloer, die de NOx-uitstoot terugdringt tot verwaarloosbare waarden, en een dicht bij de motor gemonteerde DOC- en DPF-filter om de uitstoot van fijnstof in te dijken. Beide nabehandelingssystemen zorgen ervoor dat de motor aan de nieuwe RDE Euro 6/D-normen voldoet.

Nieuwe 2.0-viercilinder-turbobenzinemotor-in-lijn: de nieuwe 2.0-turbobenzinemotor levert een vermogen van 272 pk bij 5.250 t/min en een koppel van 400 Nm bij 3.000 t/min. Hij is tevens uitgerust met een stop-startsysteem (ESS). Deze motor, die is gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, maakt deel uit van de ‘Global Medium Engine’-architectuurfamilie en beschikt over een dubbele bovenliggende nokkenas (DOHC), een dubbele onafhankelijke nokkenastiming en een gekoelde uitlaatgasrecirculatie (C-EGR). Het is de eerste keer dat een ’twin-scroll’-turbocompressor, een C-EGR-systeem, een centrale directe injectie, een onafhankelijke vloeistofkoeling voor de inlaatlucht, een gasklephuis en een turbo samen worden gebruikt. Deze combinatie van technologieën resulteert in een superieur prestatieniveau en reduceert tegelijk het brandstofverbruik.

Nieuwe achttrapsautomaat: alle motoren van de Jeep Wrangler worden gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, die het voertuig in staat stelt om het motorvermogen te optimaliseren op het terrein of te genieten van een soepele, efficiënte kracht bij snelwegsnelheden. De nieuwe automaat, die perfect is afgestemd op de vereisten van de volledig nieuwe Wrangler, kan schermen met ongeëvenaarde terreincapaciteiten.

Nieuw UconnectTM-systeem verzekert ongeëvenaarde, gebruiksvriendelijke technologie

Naargelang de uitvoering kan de nieuwe Jeep Wrangler worden uitgerust met de vierde generatie van UconnectTM 7,0″ of UconnectTM 8,4″ NAV, stuk voor stuk systemen met een krachtige en performante processor met een verbeterde respons en aanraakschermen die de beelden in hoge resolutie weergeven. Met het UconnectTM-display bedient de bestuurder rechtstreeks tal van functies in het interieur, waaronder de klimaatregeling en het audiosysteem. Dat vertaalt zich in een hoger veiligheidsniveau tijdens het rijden. De nieuwe UconnectTM-generatie omvat ook Apple CarPlay en Android Auto (op UconnectTM 7,0″ en 8,4″ NAV) om handenvrij te telefoneren, te navigeren en berichten te dicteren.

Jeep UconnectTM LIVE-services verkrijgbaar op UconnectTM 8,4″ NAV

Alle Uconnect™ 8,4″ NAV-systemen van de Jeep Wrangler beschikken over de Jeep Uconnect™ LIVE-services waarmee klanten diverse apps rechtstreeks via het Uconnect™-scherm kunnen bekijken en gebruiken door hun smartphone via Bluetooth met de auto te verbinden. De Uconnect™ LIVE-app kan op uw smartphone worden gedownload vanuit de Apple Store of Google Play.

Standaard op het Uconnect™ 8,4″-scherm van de Wrangler zijn het geconnecteerde navigatiesysteem (TomTom Live) en de terreinpagina’s, die de duik- en rolhoeken en andere 4×4-eigenschappen weergeven, met onder meer informatie van de 4×4-systemen en differentiëlen, alsook de Live-services met infotainment: internetmuziek en -radio, sociale netwerken, nieuws en informatie, en navigatie met live verkeersinformatie.

Met UconnectTM LIVE en het aanraakscherm kunnen gebruikers verbinding maken met TuneIn Internet, een radio-app die meer dan 100.000 internetzenders uit de hele wereld samenbrengt, het Deezer Internet Music-platform met meer dan 35 miljoen tracks, Reuters om op de hoogte te blijven van het wereldnieuws, en natuurlijk Facebook, Facebook CheckIn en Twitter om contact te houden met vrienden en volgers.

Een gamma geavanceerde veiligheidssystemen

De veiligheid van bestuurder en passagier stonden centraal bij de ontwikkeling van de volledig nieuwe Jeep Wrangler, die zich dan ook een brede waaier aan actieve- en passieve-veiligheidsvoorzieningen aanmeet: een dodehoekmonitor en detectie van dwarsverkeer achteraan, parkeersensoren voor- en achteraan, een parkeercamera met dynamische hulplijnen, een elektronische stabiliteitscontrole (ESC) met koprolbeveiliging (ERM) en vier standaard airbags.

Jeep Wrangler en Mopar®: ruim 180 exclusieve accessoires vullen de individuele levensstijlen van eigenaars van de volledig nieuwe Jeep Wrangler in de EMEA-zone aan.

Voor de lancering van de volledig nieuwe Wrangler heeft Mopar® – het FCA-merk dat zich bezighoudt met naverkoopservices en -producten – zijn sterke band met het merk Jeep bevestigd door een waaier aan personaliseringsmogelijkheden uit te werken. Eigenaars van de nieuwe Jeep Wrangler in de EMEA-zone zullen de keuze krijgen uit meer dan 180 originele accessoires, uitgewerkt door Mopar® en speciaal ontworpen en ontwikkeld om de meest complete en uitgebreide personaliseringsmogelijkheden aan te bieden op maat van de verschillende levensstijlen van Wrangler-klanten.

Twee verschillende gepersonaliseerde versies met originele Accessoires van Mopar® versterken de terreineigenschappen van het Sahara-model en benadrukken de stedelijke stijl van de iconische Jeep Wrangler.

Om de lancering in de EMEA-zone te ondersteunen, zullen twee exemplaren van de Jeep Wrangler Sahara worden tentoongesteld in de gerichte Mopar®-zone van de Spielberg Arena aan de Red Bull Ring in Oostenrijk. Beide wagens zullen worden uitgerust met verschillende personaliseringsaccessoires van Mopar®, die in het leven werden geroepen om de terreincapaciteiten en de stedelijk stijl van het meest iconische Jeep-model te benadrukken.

De exclusieve ‘Off-road’-personalisering wordt nog versterkt door de koetswerkkleur ‘Steel Blue Metallic’ en omvat een 2″-liftset, 17″ terreinwielen en -banden, een 1941-logo op de motorkap en een ‘Moab’-label, gegoten spatschermen, een honingraatrooster, een snorkel en specifieke koplampen op de voorruit. De ‘Urban’-uitvoering is getooid met de koetswerkkleur ‘Granite Crystal’ en beschikt over zilverkleurige ventieldopjes met Jeep-logo, een ‘1941’-opschrift op het koetswerk, afdekkingen voor de 32″-banden en verscheidene chroomdetails die stuk voor stuk bijdragen tot de stedelijke stijl van de volledig nieuwe Wrangler. Eén van de accessoires die aan het publiek wordt getoond, is de brede waaier aan bandhoezen speciaal ontwikkeld voor de nieuwe Wrangler.