Continental Drift – een nieuwe film van Bentley Motors

  • Unieke film vastgelegd op verlaten NAVO-luchtmachtbasis op Sicilië
  • Continental GT Speed toont ongelooflijke dynamische prestaties
  • Nauwkeurig driften mogelijk gemaakt door GT Speed’s chassistechnologie
  • Elektronisch sperdifferentieel en achterin bevooroordeelde actieve vierwielaandrijving maken de GT Speed onder alle gierhoeken controleerbaar
  • Selecteerbare elektronische stabiliteitscontrole zorgt voor meer vrijheid voor de bestuurder
  • Vierwielbesturing verbetert de wendbaarheid en stabiliteit van het voertuig
  • W12-motor levert 659 pk en 900 Nm koppel
  • Film hier uitgebracht: YouTube

Terwijl de leveringen van de nieuwe Continental GT Speed beginnen, brengt Bentley Motors  een nieuwe film uit die het ongelooflijke dynamische vermogen van de GT Speed vastlegt en viert. Genaamd ‘Continental Drift’ en gefilmd op een verlaten luchtmachtbasis op het Italiaanse eiland Sicilië, toont de film de reikwijdte van de prestaties van Bentley’s top GT, inclusief ongelooflijk nauwkeurig driften door dramatische locaties.

Het dynamisch gerichte chassis en de naar achteren gerichte koppelverdeling van de GT Speed – die onder de meeste omstandigheden het grootste deel van het vermogen van de W12-motor naar de achterwielen zal sturen – heeft dit nieuwe soort film mogelijk gemaakt voor Bentley.
Verbeterde bochtendynamiek en de extra grip die wordt geboden door een reeks nieuwe systemen (waaronder eLSD, vierwielbesturing en nieuwe ESC) stellen de auto in staat om elke bocht met een verhoogd niveau van precisie en vertrouwen aan te
pakken. Op zijn beurt is de auto in staat om de maximale prestaties uit de beschikbare tractie te halen om verbluffende acceleratie en kalmte van de top te leveren – hetzij met perfect uitgebalanceerde grip of in een opzettelijke, controleerbare glijpartij. Met een aandrijflijn die 900 Nm koppel levert, is de GT Speed een Bentley die met ongelooflijk gemak en vertrouwen op de limiet kan worden gereden.
De film werd in de loop van een dag opgenomen tijdens de recente Global Media Drive voor de GT Speed op
Sicilië. Voor dit evenement bouwde Bentley de verlaten NAVO-basis, voorheen bekend als Comiso Air Station, om tot een gymkhana-achtige baan. Oorspronkelijk gebouwd in 1936, werd Comiso herbouwd in de jaren 1980 als de thuisbasis van 112 grond gelanceerde kruisraketten, elk met een kernkop, en was de grootste NAVO-luchtmachtbasis in Zuid-Europa. Comiso, bijna 30 jaar geleden verlaten en sindsdien langzaam teruggewonnen door de natuur, bleek de ideale plek om een veilige maar uitdagende omgeving te creëren om de prestatiereferenties van de GT Speed te demonstreren. Mike Sayer, Bentley’s Head of
Product Communications, zegt: “Nadat het team Comiso Air Station had ontdekt voor de lancering van de GT Speed, en we hadden afgesproken om daar een gymkhana-achtige cursus te creëren, was de volgende stap om een film te ontwerpen die anders was dan alles wat we eerder hadden opgenomen.

Een metallic gele Bentley over een verlaten vliegbasis schuiven is zeker een belevenis en nieuw terrein voor ons, maar het resultaat laat zien hoe dynamisch de beste Grand Tourer ter wereld is geworden.”
De film werd vastgelegd door de bekroonde autofilmmaker David Hale, ondersteund door deskundige dronepiloten en videograaf en fotograaf Mark Fagelson.
Kijkers met arendsogen kunnen ook leden van het Bentley Communications-team herkennen die cameo-optredens maken.
‘Continental Drift’ toont de talenten van de GT Speed als een van de snelste en meest dynamische vierzits Grand Tourers ter wereld en reflecteert ook op het erfgoed van de
auto. De R-Type Continental uit 1952 die aan het begin en einde van de film te zien is, is Bentley’s eigen auto uit zijn Heritage Collection en was in zijn tijd de snelste vierzitsauto ter wereld. Het elegante maar krachtige ontwerp van de R-Type Continental was ook de inspiratie voor het ontwerp van de Continental GT, met hetzelfde DNA dat de aandrijflijn van het voorwiel, de haunch over de achterwielen en de schuine daklijn beschrijft.

Het meest geavanceerde
Bentley-chassis tot nu toe
 De nieuwe Continental GT Speed Coupé en Convertible vertegenwoordigen het toppunt van performance grand touring en definiëren de meest dynamische bentleys ooit gemaakt, zonder concessies te doen aan comfort of luxe. Een combinatie van vier chassistechnologieën geeft de Continental GT Speed een niveau van wendbaarheid, prestaties en rijkwaliteit dat naar nieuwe niveaus is opgerekt.
De nieuwe elektronische vierwielbesturing verbetert het dynamische karakter van de Speed in elk van de rijmodi en maakt gebruik van maximaal 4° stuurvergrendeling op de achterwielen. Bij lage en gemiddelde snelheden worden de achterwielen van de GT Speed in de tegenovergestelde richting van de voorwielen gestuurd om een snelle richtingsverandering te ondersteunen, waardoor het gevoel van wendbaarheid merkbaar toeneemt. De besturing voelt scherper en met een snellere verhouding aan, en een evenredige toename van het stuurgevoel zorgt voor nog meer vertrouwen van de bestuurder. Bij hoge snelheden sturen de achterwielen in dezelfde richting als de voorwielen, om de stabiliteit te verbeteren.
Voor het eerst in een Bentley introduceert de nieuwste generatie van de Continental GT Speed het gebruik van een elektronisch sperdifferentieel (eLSD).
De eLSD is speciaal afgestemd hand in hand met de tractiecontrole en actieve chassissystemen en biedt een grotere zijdelingse capaciteit, verbeterde longitudinale stabiliteit, verbeterde instelbaarheid op gas en levert betere tractie in ongunstige wegomstandigheden.
In alle modi zorgt dit voor een betere tractie, zorgt het voor een groter vertrouwen voor de bestuurder en zorgt het ervoor dat het voertuig stabieler aanvoelt bij hoge snelheden.
In de SPORT-modus is de eLSD afgestemd op een balans tussen de in- en uitstelbaarheid van het gaspedaal, een verbeterde indraairespons en betere rechtuitprestaties. Het gecombineerde voordeel betekent dat de Continental GT Speed nu beter instelbaar en meer op de bestuurder gericht is dan ooit tevoren, zonder afbreuk te doen aan comfort of stabiliteit.
De koppelverdeling kan variëren over de aandrijflijn, afhankelijk van de geselecteerde rijmodus.
In COMFORT en BENTLEY kan het systeem tot 36 procent van het koppel naar de vooras sturen om de auto trefzeker en moeiteloos te houden. Ook gaat hij overstuur tegen door tot 400 Nm op de voorwielen aan te brengen.
In de SPORT-modus beperkt het systeem het beschikbare koppel naar de voorassen tot 28 procent, om een hoger koppelniveau op de achteras te behouden en een dynamischer gevoel mogelijk te
maken. Het systeem reageert ook heel anders op overstuur en stuurt slechts ongeveer een 1/10
þ van het koppel om te counteren als Bentley Mode, wat zorgt voor een verhoogd prestatiegevoel.
Nieuwe koolstofkeramische remmen hebben voorschijven met een diameter van 440 mm in combinatie met nieuwe remklauwen met tien zuigers, waardoor dit niet alleen de grootste rem is die ooit op een Bentley is gemonteerd, maar ook de grootste autorem ter wereld, terwijl hij 35 kg lichter is dan een ijzeren remsysteem.
Deze nieuwste generatie koolstofkeramische schijf is speciaal samengesteld om toonaangevende remprestaties te bieden met kopervrij remwrijvingsmateriaal voor een verminderde impact op het milieu.
Het nieuwe Electronic Stability Control (ESC) systeem biedt een nog grotere mate van vrijheid voor de ervaren
bestuurder. Met het ESC-systeem ingeschakeld, biedt de auto geruststellende stabiliteit op oneffen oppervlakken, abnormale cambers of in slechte weersomstandigheden. Wanneer het ESC-systeem wordt overgeschakeld naar de Dynamic-modus, kan de ervaren piloot naar eigen goeddunken de bochtenstand van de auto op het gaspedaal instellen en wijzigen.
Met de ESC uitgeschakeld, komt de mechanische grip en inherente balans van de GT Speed naar voren, waardoor een op de bestuurder gerichte ervaring mogelijk is die voorheen alleen te zien was in de racemachines van Bentley.
Na het gebruik van sterke indraaiprestaties dankzij de All-Wheel Steering en eLSD, kan de bestuurder er op het circuit voor kiezen om gas en besturing in balans te brengen om moeiteloze, progressieve gierhoeken te leveren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *