Maak kennis met de nieuwe Range Rover:

Adembenemende moderniteit, ongeëvenaarde verfijning en ongeëvenaarde mogelijkheden.

  • Trouw aan zijn roots: De nieuwe Range Rover geeft het goede voorbeeld met adembenemende moderniteit, ongeëvenaarde verfijning en ongeëvenaarde Land Rover-capaciteiten, geïnformeerd door meer dan 50 jaar evolutie
  • Moderne luxe: Nieuwe Range Rover wordt gekenmerkt door aanwezigheid en formaliteit, bereikt door de harmonie van verhoudingen, oppervlak en lijnen
  • Materialiteit keuzes: Luxe alternatieven voor traditioneel leer zijn onder meer een nieuw premium textiel dat Ultrafabrics™ en Kvadrat combineert™ wolmix
  • Nieuwe Range Rover SV: Later in 2022 te koop, een unieke interpretatie van Range Rover luxe en personalisatie, handgemaakt door Special Vehicle Operations
  • Ongeëvenaarde verfijning: Ingenieurs hebben de cognitieve belasting van de bestuurder op elk punt verminderd, terwijl de volgende generatie ruisonderdrukking met hoofdsteunluidsprekers de ultieme verfijning creëert
  • Perfecte balans: Geïntegreerde chassisregeling met Dynamic Response Pro biedt superieur rijcomfort met behulp van elektronische luchtvering die het voertuig voorbereidt op bochten met behulp van eHorizon-gegevens
  • Dynamische wendbaarheid: Standaard vierwielbesturing combineert superieure stabiliteit bij hoge snelheden met uitzonderlijke wendbaarheid bij lage snelheden – en een draaicirkel van minder dan 11 m4
  • Ruime keuze: Nieuwe MLA-Flex carrosseriearchitectuur biedt standaard en lange wielbasis carrosseriestijlen met luxe vier-, vijf- of zevenzits interieurs en een reeks geëlektrificeerde aandrijflijnen
  • Puur elektrisch: Batterij-elektrische Range Rover gaat in 2024 in première als Land Rover de nieuwe Reimagine-strategie omarmt met een volledig elektrische aandrijflijn voor zijn originele luxe SUV
  • Uitgebreid bereik PHEV: Nieuwe plug-in hybrides van 510 en 440 p.s. leveren een verstild EV-bereik van maximaal 62 mijl en COemissies lager dan 30g/kmvoor sereen en efficiënt rijden5
  • Serene prestaties: Nieuwe 530ps Twin Turbo V8 benzine levert handelsmerk Range Rover drive, met Dynamic Launch waardoor 0-60mph in slechts 4.4s (0-100km / h in 4.6 seconden)
  • “Alexa, let’s hit the road”: Ingebouwde Amazon Alexa helpt afleidingen te minimaliseren door intuïtieve verbale commando’s te herkennen voor muziek, navigatie en verkeersupdates, smart home-apparaten en meer2
  • Rustig toevluchtsoord: Cabin Air Purification Pro beschikt over PM2.5 filtratie en nanoeTM X-technologie, die helpt om geuren, bacteriën en allergenen, waaronder het SARS-CoV-2-virus, aanzienlijk te verminderen3
  • Configureer de jouwe: De nieuwe Range Rover is nu te bestellen en kost £ 94.400 in het VK. Configureer de uwe hier: https://www.landrover.co.uk/new-range-rover

26 oktober 2021, Whitley, VK – De elegante Nieuwe Range Rover definieert moderne luxe en biedt meer verfijning, keuze voor de klant en ruimte voor personalisatie dan ooit tevoren.

Range Rover is de originele luxe SUV en geeft al 50 jaar het goede voorbeeld, waarbij sereen comfort en kalmte worden gecombineerd met allesoverheersende mogelijkheden. De nieuwe Range Rover is de meest begeerlijke tot nu toe en combineert adembenemende moderniteit en esthetische gratie met technologische verfijning en naadloze connectiviteit.

Met een reeks efficiënte mild-hybride en plug-in hybride5 aandrijflijnen – en een puur elektrische Range Rover die zich in 2024 bij de line-up zal voegen – plus een keuze uit interieurs met vier, vijf of zeven zitplaatsen die beschikbaar zijn in standaard- en lange wielbasis carrosserieontwerpen, de nieuwe Range Rover is thuis in elke omgeving.

Thierry Bolloré, Chief Executive Officer, Jaguar Land Rover, zei: “De nieuwe Range Rover is een uitstekende manifestatie van onze visie om ’s werelds meest gewilde luxe voertuigen te creëren, voor de meest veeleisende klanten. Het schrijft het volgende hoofdstuk in het unieke verhaal van baanbrekende innovatie dat al meer dan 50 jaar een kenmerk van Range Rover is.”

Land Rover’s nieuwe flexibele modulaire longitudinale architectuur, MLA-Flex, ondersteunt elk aspect van deze luxe SUV, van zijn ongeëvenaarde capaciteiten en wendbare rijgedrag tot zijn ongeëvenaarde verfijning. Door state-of-the-art technische technieken te combineren met nieuwe niveaus van virtuele ontwikkeling en het straffe ontwikkelingsprogramma van Land Rover, zal de nieuwe Range Rover nieuwe kwaliteitsniveaus leveren.

Een paar innovatieve Extended Range plug-in hybride elektrische voertuig (PHEV) aandrijflijnen5 CO leveren2 emissies van minder dan 30 g/km, met een zuiver elektrisch rijbereik van maximaal 100 km (62 mijl),1 het leveren van een verwacht bereik in de echte wereld van maximaal 80 km (50 mijl) – genoeg voor typische Range Rover-klanten om tot 75 procent van de ritten alleen elektrisch te voltooien7.

De nieuwe luxe SUV is verkrijgbaar in se, HSE en autobiography modellen. Een First Edition zal beschikbaar zijn gedurende het eerste productiejaar, gebaseerd op de Autobiography en met een unieke specificatie. Hij is exclusief verkrijgbaar in een Sunset Gold Satin-afwerking, uit een keuze uit vijf exterieurkleuren. Zowel standard (SWB) als long wheelbase (LWB) carrosserieontwerpen zijn verkrijgbaar met vijf zitplaatsen, terwijl het nieuwe Range Rover LWB-model beschikbaar is met een derde zitrij voor meer comfort voor maximaal zeven volwassenen.

De nieuwe Range Rover SV5 is een voortreffelijke interpretatie van range rover luxe en personalisatie van de experts van Special Vehicle Operations. Het SV-model is verkrijgbaar in zowel SWB- als LWB-carrosserieontwerpen, met exclusieve functies, waaronder nieuwe SV Serenity- en SV Intrepid-ontwerpthema’s en een SV Signature Suite-configuratie met vier zitplaatsen.

Adembenemende
moderniteit
 De vijfde generatie luxe SUV tilt de modernistische designfilosofie van Land Rover naar een hoger niveau, met een eigentijdse interpretatie van zijn handelsmerkprofiel om een ongelooflijk designstatement te creëren. Het blijft leidend en brengt adembenemende moderniteit, esthetische gratie en verfijning naar het nieuwste vlaggenschip van Land Rover.

Prof. Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, Jaguar Land Rover, zei: “De nieuwe Range Rover is een voertuig met een ongeëvenaard karakter, van de onberispelijke terughoudendheid van het exterieur tot het onberispelijke rustige heiligdom van zijn cabine. Geïnformeerd door creatief intellect en een verlangen naar perfectie, volgt het niet de mode of trend, maar door een modernistische ontwerpfilosofie, gecombineerd met meer dan 50 jaar evolutie, is het gewoon de meest wenselijke Range Rover ooit gemaakt. ”

De Nieuwe Range Rover wordt gedefinieerd door drie lijnen die hun oorsprong door de generaties heen kunnen traceren; de dalende daklijn, sterke taillelijn en oplopende dorpellijn. Deze kenmerkende kenmerken worden gecombineerd met een karakteristieke korte overhang aan de voorkant en een opvallende nieuwe bootstaartachterklep – compleet met praktische gesplitste achterklep – om een elegant profiel te creëren dat de ongeëvenaarde aanwezigheid van Range Rover overbrengt.

De ononderbroken taillelijn toont land Rover’s aandacht voor detail, terwijl de afgeronde rand van de deur het glas ontmoet in een eenvoudige, schone afwerking dankzij een speciaal ontworpen verborgen tailleafwerking. De design-enabling technologie wordt gecombineerd met vlakke beglazing, verborgen tot verlichte verlichting en nauwkeurige detaillering om de indruk te wekken dat het voertuig uit massief is gefreesd.

De verfijnde oppervlakken zorgen voor een strakke en eigentijdse uitstraling – en dragen bij aan een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,30, waardoor dit de meest aerodynamisch efficiënte luxe SUV ter wereld is.

Het luxueuze interieur wordt ondersteund door moderne, intuïtieve en relevante technologieën, ontworpen om harmonieus samen te werken met de beste materialen en welzijnsinnovaties om een rustig toevluchtsoord te creëren voor alle inzittenden – waardoor elke reis een ervaring wordt om van te genieten.

Het kleurenpalet van het exterieur verhoogt de elegante proporties en schone oppervlakken van de New Range Rover, terwijl de interieuropties duurzamer, verantwoordelijker en progressiever zijn dan ooit. Klanten hebben een ruimere keuze aan materialen en afwerkingen, waaronder innovatief textiel en tactiele Ultrafabrics™ met een voortzetting van Land Rover’s baanbrekende relatie met Kvadrat™ – Europa’s toonaangevende fabrikant van premium textiel. Het wordt gecombineerd met Ultrafabrics™ om een bepalende materialiteitsoptie te creëren die lichter is en slechts een kwart van de CO genereertvan traditioneel leer.

Ongeëvenaarde
verfijning
 De nieuwe Range Rover maakt van elke reis een gelegenheid om nooit te vergeten en combineert geavanceerde technologie met moderne luxe om ongeëvenaarde verfijning te bieden voor elke inzittende, inclusief die op de nieuwe stoelen op de derde rij. Door ongewenste geluiden, trillingen en afleidingen te elimineren – en de cognitieve belasting van de bestuurder en passagiers te verminderen – zullen inzittenden verfrist op hun bestemming aankomen, zelfs na de langste ritten.

Nick Collins, Executive Director Vehicle Programmes, Jaguar Land Rover, zei:“De nieuwe Range Rover neemt de lessen die zijn geleerd in 50 jaar evolutie en combineert ze met geavanceerde technologieën om ultieme verfijning, comfort en welzijn te bieden. Het doet dit door middel van preventieve ophanging die het voertuig voorbereidt op komende bochten, ruisonderdrukking van de volgende generatie met nieuwe hoofdsteunluidsprekers en schone luchttechnologie die kan helpengeuren en virussen aanzienlijk te verminderen– waardoor een van de stilste, meest ontspannende, moderne luxe reiservaringen denkbaar ontstaat. “

Geavanceerde luidsprekertechnologie bouwt voort op de fundamentele verfijning van de MLA-Flex-carrosseriearchitectuur om serene rust in de cabine te bieden – zodat passagiers genieten van een eersteklas ervaring. Het maakt gebruik van het Meridian Signature Sound System van 1.600 W om een van de stilste voertuiginterieurs op de weg te creëren, met extra 20 W luidsprekers in de vier hoofdhoofdsteunen voor de meest meeslepende geluidservaring.

De derde generatie actieve ruisonderdrukking8 het systeem bewaakt wieltrillingen, bandengeluid en motorgeluiden die in de cabine worden overgebracht en genereert een annuleringssignaal, dat wordt afgespeeld via de 35 luidsprekers van het systeem. Deze omvatten een paar luidsprekers met een diameter van 60 mm in de hoofdsteunen voor elk van de vier hoofdinzittenden in de cabine, die persoonlijke stiltezones creëren die vergelijkbaar zijn met het effect bij het gebruik van high-end hoofdtelefoons.

De nieuwe Range Rover brengt nieuwe niveaus van welzijn naar de luxe SUV-sector en Cabin Air Purification Pro3 is het hoogtepunt van deze baanbrekende technologie. Het combineert dual-nanoeTM X-technologie voor allergeenreductie en verwijdering van ziekteverwekkers, om geuren en virussen aanzienlijk te helpen verminderen, terwijl COManagement en PM2.5 Cabin Air Filtration verbeteren de luchtkwaliteit. Geavanceerde nano’sTM Het is wetenschappelijk bewezen dat X-technologie virussen en bacteriën, waaronder SARS-CoV-2-virussen, aanzienlijk vermindert3. De innovatieve technologie is actief in de lucht, zodat deeltjes niet door een filter hoeven te gaan om te worden opgevangen en geneutraliseerd. Een tweede nanoTM X-apparaat in rij 2 optimaliseert zijn effectiviteit voor alle inzittenden.

De Range Rover was de eerste luxe SUV met elektronische luchtvering, in 1992, en de nieuwe Range Rover zet deze baanbrekende aanpak voort met Dynamic Response Pro en preventieve ophanging die eHorizon Navigation-gegevens gebruikt om de weg voor u te lezen en de ophanging voor te stellen om perfecte antwoorden te bieden.

De intelligente technologie werkt ook samen met de Adaptive Cruise Control met Steering Assist om lichaamsbewegingen als gevolg van plotselinge snelheidsveranderingen glad te strijken. Volledig onafhankelijke wielophanging ondersteunt de luxueuze rit en is voorzien van Land Rover’s allereerste vijf-link achteras, die de cabine effectiever dan ooit isoleert van onvolkomenheden aan het oppervlak met behulp van geavanceerde luchtveren.

De nieuwe Range Rover is ook de eerste Land Rover met elektrisch ondersteunde deuren5 met geïntegreerde gevarendetectie en anti-knijpveiligheidsfuncties, die de Soft Door Close-mogelijkheid verbeteren en ervoor zorgen dat elke rit begint en eindigt met moeiteloze verfijning en verfijning. Alle vier de passagiersdeuren zijn elektrisch bedienbaar – ook bediend via het Pivi Pro-scherm – voor elegant in- en uitstappen in elke situatie, ook onder hoeken tot 10 graden in off-road. Geavanceerde gevarendetectie betekent dat de deuren automatisch kunnen pauzeren totdat het vegen van de deur is gewist. De praktische tweedelige gesplitste achterklep die sinds 1970 een Range Rover-kenmerk is, is bijgewerkt voor 2021, met een reeks nieuwe technologieën die meer veelzijdigheid en gemak bieden.

Binnenin beschermt de nieuwe Veelzijdige laadvloer bagage en verhoogt het gemak. Het slimme vloerpaneel kan naar voren worden verhoogd, over de breedte van de laadruimte rond het middenpunt, en vormt een scheidingswand om kleinere items te bevatten en ze binnen handbereik te houden bij het lossen. Het kan ook naar achteren draaien langs de voorrand om te dienen als rugleuning bij gebruik van de onderste achterklep als buitenzitting. De nieuwe Tailgate Event Suite6 tilt het veelzijdige loadspace floor rugleuningconcept naar nieuwe hoogten, door extra verlichting, audiofuncties en op maat gemaakte kussens te combineren om het perfecte uitkijkpunt te creëren voor ontspanning in de buitenlucht.

Vijfzits modellen debuteren met een nieuwe Auto-Folding Loadspace Cover. Door de bruikbaarheid van een stijve afdekking te combineren met het gemak van een intrekbaar ontwerp, trekt hij zich elegant terug wanneer de bovenste achterklep wordt geopend om onbeperkte toegang tot de laadruimte te bieden, zonder de onderste achterklep te openen.

Naadloze
technologie
 De nieuwe Range Rover behoudt zijn rijke bloedlijn van baanbrekende innovatie met een reeks technologieën die zijn ontworpen om moeiteloos het gemak, de efficiëntie, verfijning en veiligheid te verbeteren. Land Rover’s nieuwste Electrical Vehicle Architecture (EVA 2.0) is de enabler-in-chief en bevat Software-Over-The-Air (SOTA) updates voor meer dan 70 elektronische modules, wat betekent dat de nieuwe Range Rover voortdurend zal evolueren, verbeteren en up-to-date blijven naarmate hij volwassener wordt.

De nieuwe Range Rover zorgt voor een revolutie in de auto-ervaring met naadloos geïntegreerde Amazon Alexa2. Het gebruik van intuïtieve natuurlijke spraakopdrachten gaat een stap verder dan touchscreen- of knopinterfaces en helpt de cognitieve belasting te verminderen en biedt een gevoel van moeiteloze moderne luxe. Op deze manier stellen Alexa-mogelijkheden klanten in staat om alles te beheren, van favoriete infotainmentfuncties en muziektrackselectie tot navigatie of telefooncontacten – allemaal terwijl ze hun handen aan het stuur en ogen op de weg houden.

Alexa voice AI is ingebed in de nieuwe Range Rover, zodat gebruikers naadloze interactiviteit en next-level gemak ervaren. Alexa-mogelijkheden stellen klanten ook in staat om het nieuws, het weer en voor geplande vergaderingen te controleren met behulp van eenvoudige spraakopdrachten. Het systeem kan zelfs je lampen thuis inschakelen en verbinding maken met andere Alexa-apparaten.

Alexa werkt naast Wireless Apple CarPlay® en Wireless Android Auto™ en kan worden gestart door “Alexa” te zeggen of op de Alexa-knop op het centrale touchscreen te drukken9. Het heeft geen telefoon of extern apparaat nodig om te werken – alleen details van het Amazon-account van een klant en een internetverbinding – terwijl draadloos opladen voor Qi-compatibele smartphones apparaten bijgevuld houdt.

Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering, Jaguar Land Rover, zei: “De nieuwe Range Rover combineert superieure on-road en all-terrain capaciteiten met geëlektrificeerde voortstuwing en nieuwe niveaus van verbonden vermogen. In de zoektocht naar comfort zijn we geobsedeerd door menselijke wetenschap en het begrijpen van hersenactiviteit om de cognitieve impact te minimaliseren en ervoor te zorgen dat deze geavanceerde technologieën in absolute harmonie werken, waardoor een echt moeiteloze rijervaring ontstaat. Het is de plicht van een ingenieur om het leven van mensen beter te maken, en dat is precies wat de nieuwe Range Rover voor je zal doen.”

De nieuwe Range Rover verheft Land Rover’s bekroonde Pivi Pro-infotainmenttechnologie met zijn grootste touchscreen ooit. Het 13,1-inch gebogen, zwevende scherm belichaamt de architecturale lichtheid van het interieur met een minimalistisch frameontwerp. Het biedt intuïtieve bediening van alle belangrijke voertuigfuncties, met behulp van de nieuwste consumententechnologie om een smartphone-geïnspireerde interface te leveren, gekoppeld aan handige harde schakelaars voor de klimaatregeling.

Pivi Pro werkt in harmonie met een elegant nieuw semi-zwevend 13,7-inch Interactive Driver Display, dat is voorzien van nieuwe high-definition graphics op basis van een lay-out met drie panelen die intuïtief het ontwerp van het Pivi Pro-startscherm weerspiegelt. Klanten kunnen kiezen uit verschillende configuraties, waaronder een conventionele analoge lay-out, met behulp van de bedieningselementen op het stuurwiel.

Voor het eerst in een Land Rover geeft het centrale display haptische feedback wanneer klanten het scherm aanraken en indrukken. Door gebruikers in staat te stellen een positieve bevestiging te voelen zonder naar het scherm te hoeven kijken, vermindert het de noodzaak om weg te kijken van de weg en maakt Pivi Pro nog intuïtiever.

Achterpassagiers kunnen genieten van een nieuw Rear Seat Entertainment (RSE)-systeem, dat verstelbare 11,4-inch HD-touchscreens biedt die aan de achterkant van de rugleuning van de voorstoelen zijn gemonteerd. Ze kunnen onafhankelijk worden bediend en ondersteunen de aansluiting van de meeste apparaten met een HDMI-poort, terwijl het gebruik van Wi-Fi-hotspotmogelijkheden betekent dat passagiers op de achterbank onderweg kunnen genieten van smart-tv-entertainment. De acht-inch touchscreen-controller voor de achterbank10 gemonteerd in de middenarmsteun van de Executive Class-achterbank biedt snelle en intuïtieve bediening voor de perfecte zitpositie, waardoor de luxe ervaring op de achterbank wordt verheft.

Efficiënte en krachtige all-LED-verlichting is voorzien op elke nieuwe Range Rover, met de nieuwe high-definition digitale LED-koplampen die een straalbereik tot 500 meter bieden. Ze creëren een uitzonderlijk designdetail en zijn voorzien van Signature-dagrijverlichting, geanimeerde richtingaanwijzers, Adaptive Front Lighting en Image Projection-technologie bij het opstarten, waardoor ze de meest geavanceerde koplampen zijn die ooit op een Land Rover zijn gemonteerd. Adaptive Front Lighting is in staat om tot 16 objecten in het pad van de New Range Rover te schaduwen, zodat andere weggebruikers niet worden verblind en de optimale verlichting voor de bestuurder behouden blijft. Predictive Dynamic Bending Light-technologie maakt gebruik van navigatie-informatie om de lichtbundel actief aan te passen voor naderende bochten in de weg.

Nieuwe manoeuvreerlichten helpen bestuurders bij het voltooien van manoeuvres bij lage snelheden in een slecht verlichte omgeving met volledig vertrouwen, door een tapijt van licht rond de omtrek van het voertuig te creëren en te werken met het 3D Surround Camera-systeem om moeiteloze manoeuvreerbaarheid te bieden.

Bestuurders kunnen de nieuwe Range Rover zelfs van buiten het voertuig bedienen met Remote Park Assist5, die wordt bediend met behulp van een smartphone-app11. Hiermee kan de luxe SUV in en uit parkeerplaatsen manoeuvreren terwijl de bestuurder de voortgang in de buurt volgt – perfect voor het betreden of verlaten van smalle stadsruimtes of het onderhandelen over landelijke poorten.

Serene capaciteit en
kalmte
 Het vlaggenschip van de Land Rover-familie vertegenwoordigt het toppunt van verfijnde mogelijkheden dankzij geavanceerde hardware- en softwaresystemen die in volledige harmonie werken, mogelijk gemaakt door de nieuwe MLA-Flex carrosseriearchitectuur. Deze ongeëvenaarde breedte van dynamische mogelijkheden wordt bepaald door Land Rover’s Integrated Chassis Control – een enkel besturingssysteem voor een reeks geavanceerde technologieën die de voertuigdynamiek aanpassen aan elke kilometer van elke rit, om de rijeigenschappen preventief en reactief af te stemmen.

Rory O’Murchu, Vehicle Line Director, Jaguar Land Rover, zei:“De nieuwe Range Rover combineert geavanceerde hardware met een baanbrekende toolkit van digitale technologieën en software, allemaal mogelijk gemaakt door onze geavanceerde elektrische architectuur – waardoor de Range Rover van een mechanische wereld naar een mechatronisch ecosysteem gaat dat een intuïtieve rit levert. Ons nieuwe Integrated Chassis Control-systeem is een goed voorbeeld van deze filosofie en coördineert een reeks voorspellende en reactieve technologieën, die dit de meest comfortabele en wendbare Range Rover ooit maken.”

Elke nieuwe Range Rover is voorzien van vierwielbesturing5 voor een moeiteloze rit met verhoogde stabiliteit bij hoge snelheden en verbeterde wendbaarheid bij lage snelheden, zodat hij zich even goed thuis is op de openbare weg als in krappe stedelijke straten.

De elektrisch bedienbare achteras biedt tot zeven graden stuurhoek en draait bij lage snelheden uit de fase van de voorwielen, waardoor de nieuwe Range Rover een draaicirkel van minder dan 11 m heeft– de kleinste van alle Land Rovers. Bij hogere snelheden draait de achteras in fase met de voorwielen voor meer stabiliteit en comfort.

De nieuwe Range Rover is ook de eerste Land Rover met Dynamic Response Pro. Het krachtige nieuwe actieve 48-volt elektronische rolregelsysteem is sneller werkend en efficiënter dan een hydraulische opstelling, met een koppelcapaciteit tot 1.400 Nm die in de antirolstangen wordt gevoerd om de lichaamsbewegingen onder controle te houden.

Volledig onafhankelijke luchtvering isoleert de cabine effectiever dan ooit tegen onvolkomenheden aan het oppervlak, voor serene kalmte te allen tijde. Het combineert toonaangevende luchtverenvolumes met dubbelklepsdempers – allemaal beheerd door in eigen huis ontwikkelde Adaptive Dynamics-besturingssoftware.

De intelligente All-Wheel Drive (iAWD)-transmissie wordt aangestuurd door Land Rover’s Intelligent Driveline Dynamics (IDD)-systeem, dat 100 keer per seconde gripniveaus en bestuurdersinputs bewaakt om het koppel voorspellend te verdelen tussen de voor- en achteras en over de achteras, voor optimale tractie op en off-road.

Elke Range Rover beschikt ook over een Active Locking Achterdifferentieel. Dit optimaliseert de tractie vanaf de achteras tijdens bochten met hoge snelheid, op gladde oppervlakken en tijdens off-road wiel articulatie, wat zorgt voor verbeterde mogelijkheden en vertrouwen van de bestuurder.

Al deze technologie wordt gebruikt in het bekroonde Terrain Response 2-systeem van Land Rover, dat gebruik maakt van de verschillende chassissystemen om automatisch de perfecte instellingen voor de omgeving te bieden, van een keuze uit zes rijmodi, om de werklast van de bestuurder op alle terreinen te minimaliseren. Als alternatief kan de bestuurder handmatig de meest geschikte instelling selecteren of Configurable Terrain Response gebruiken om een op maat gemaakte chassisopstelling te maken.

Geëlektrificeerde efficiëntie
De nieuwe Range Rover behoudt zijn overtuigende combinatie van moeiteloze prestaties en ongeëvenaarde verfijning met een uitgebreide line-up van geavanceerde zes- en achtcilinder aandrijflijnen. Als speerpunt van land Rover’s Reimagine-strategie zal een puur elektrisch model zich in 2024 bij de familie voegen, waardoor fulltime voor het eerst zonder uitlaatemissies naar de Range Rover wordt gereden.

De nieuwe Range Rover biedt geëlektrificeerde prestaties met een keuze uit nieuwe Extended Range Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) aandrijflijnen5, de P440e en P510e, en de nieuwste mild-hybrid (MHEV) P400 Ingenium benzine en D300 en D350 dieselmotoren. Een krachtig nieuw benzine vlaggenschip – de P530 Twin Turbo V8 – levert meer verfijning en prestaties en is 17 procent efficiënter dan de vorige Range Rover V8.

De nieuwe Extended-Range PHEV’s5 combineer de inherente verfijning van Land Rover’s zescilinder Ingenium-benzinemotor met een 38,2 kWh lithium-ionbatterij – met een bruikbare capaciteit van 31,8 kWh – en een 105 kW elektromotor die in de transmissie is geïntegreerd. Samen biedt de aandrijflijn tot 100 km (62 mijl) bijna geruisloos puur elektrisch rijden. Met onmiddellijk elektrisch koppel accelereert de nieuwe P510e van 0-60 mph in 5,3s (0-100 km / h in 5,6s).

De state-of-the-art PHEV’s kunnen tot 140 km / h (87 mph) bereiken, zodat klanten kunnen genieten van de nieuwe Range Rover als een EV-only model voor de meeste ritten in stad en land, met totale COemissies lager dan 30g/km1Typische Range Rover-klanten kunnen tot 75 procent van de ritten alleen elektrisch rijden7 als ze elke reis beginnen met een volledige lading. De slimme verpakking van de batterij, onder het voertuig en in de wielbasis, zorgt ervoor dat zowel de bagageruimte als de terreincapaciteiten compromisloos zijn.

Het gebruik van geavanceerde eHorizon-navigatiegegevens stelt het hybride systeem ook in staat om het energieverbruik tijdens een reis te optimaliseren, om een rustige aankomst op een bestemming op elektrische energie te bieden, terwijl ook het EV-gebruik voor reizen in lage-emissiezones wordt geoptimaliseerd.

De zescilinder benzine- en dieselmotoren zijn voorzien van de nieuwste 48-volt MHEV-technologie die energie oogst die gewoonlijk verloren gaat bij vertraging en remmen om de brandstofefficiëntie te verhogen. De slimme, met riem geïntegreerde startmotor van het systeem zorgt voor een responsievere en verfijndere werking van het stop-startsysteem en biedt extra ondersteuning aan de motor bij het accelereren.

Voortreffelijke
personalisatie
 De nieuwe Range Rover SV
5 biedt een voortreffelijke interpretatie van de luxe en personalisatie van de Range Rover, waardoor klanten nog meer ruimte krijgen om een echt individueel voertuig te creëren met een keuze uit exclusieve ontwerpthema’s, details en materiaalkeuzes van SV.

Dit handgemaakte model zal het eerste voertuig zijn met de nieuwe keramische SV roundel en vereenvoudigde naamgevingsstrategie – eenvoudigweg bekend als SV. De SV roundel vertegenwoordigt de distillatie van special vehicle operations’ design en engineering passie voor moderne luxe, prestaties en mogelijkheden. De SV roundel zal alle nieuwe Land Rover-voertuigen identificeren die in de toekomst door Special Vehicle Operations worden gelanceerd.

Michael van der Sande, Managing Director, Special Vehicle Operations, zei:“Special Vehicle Operations bestaat om de kernkenmerken van Land Rover-voertuigen te versterken, geobsedeerd door elk detail met een passie voor kwaliteit. In het geval van Range Rover betekent dat nog meer luxe in elk onderdeel van de auto. Met meer keuze dan ooit tevoren kunnen onze klanten een nieuwe Range Rover SV creëren die echt hun persoonlijkheid, hun dromen, hun verlangens weerspiegelt. Zo interpreteren we moderne luxe.”

Zowel de standard- als de long wheelbase-carrosserieontwerpen – inclusief een LWB-configuratie met vijf zitplaatsen voor de eerste keer – zijn verkrijgbaar met speciaal samengestelde SV Serenity- en SV Intrepid-ontwerpthema’s, die tweekleurige contrasterende kleurstellingen van voor naar achter introduceren in de Range Rover. Exclusieve materialen zijn glanzende vergulde metalen, glad keramiek, ingewikkelde mozaïekmarqueterie en zacht bijna-aniline leer, evenals duurzame niet-lederen Ultrafabrics™.

De weelderige nieuwe SV Signature Suite-optie op LWB-modellen belichaamt de verhoogde luxe en het vakmanschap van de Range Rover SV en biedt een ongeëvenaarde reisomgeving voor zijn meest veeleisende klanten. De unieke cosseting stoelen zijn voorzien van 24-wegverstelling met massagefunctionaliteit, terwijl een elegante elektrisch uitkbare Club Table theatraal oprijst uit de vaste middenconsole over de volledige lengte op prachtig ontworpen steunen om een handige werkruimte te bieden wanneer dat nodig is.

De Range Rover SV wordt leverbaar met de verfijnde nieuwe P530 V8 Twin Turbo, P510e Extended Range plug-in hybride (op SWB) en de efficiënte D350 zes-in-lijn Ingenium diesel.

Nieuwe kwaliteitsbenchmark
De nieuwe Range Rover is ontworpen, ontwikkeld en ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk en tijdens dit proces heeft Land Rover niet minder dan 125 patenten ingediend voor alles, van zijn baanbrekende chassistechnologieën tot zijn PHEV-batterij. De ingenieurs van Land Rover gebruikten van de autosport afgeleide simulatietechnologie om het voertuig uitgebreider en intensiever dan ooit in de virtuele wereld te testen, waarbij meer dan 140.000 uur rekenanalyse voorafgaand aan fysieke tests werd voltooid.

Een vloot prototypes begon vervolgens aan een straf wereldwijd test- en ontwikkelingsprogramma, waarbij extreme temperaturen, variërend van de 45C hitte van de woestijn tot de -30C kou van het Noordpoolgebied, opvingen.

De nieuwe Range Rover zal exclusief worden geproduceerd in de Solihull Manufacturing Facility in het Verenigd Koninkrijk, met behulp van een ultramoderne productielijn in het gebouw dat werd gebruikt om vroege Serie Land Rovers te produceren. Het historische gebouw is de spirituele thuisbasis van Land Rover en de heruitvinding als een nieuw, ultramodern centrum voor Range Rover-productie toont de manier waarop het bedrijf zijn erfgoed beschermt.

De nieuwe Range Rover is nu te bestellen en kost £ 94.400 in het VK. Configureer de uwe hier: https://www.landrover.co.uk/new-range-rover

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait