Mazda MX-5 MJ2023

  • Nieuwe kleuren voor koetswerk, interieur en softtop
  • Nieuwe gammastructuur met twee nieuwe speciale reeksen

 

Willebroek, 10 november 2022. De nieuwe Mazda MX-5 MJ2023 onderscheidt zich door nieuwe kleuren voor het koetswerk, de softtop en het interieur, alsook een nieuwe gammastructuur, die zelfs op de instapmodellen een rijke uitrusting verzekert.

De nieuwe koetswerkkleur ‘Zircon Sand’ komt in de plaats van de tint ‘Polymetal Grey’. De stoffen kap van de MX-5 roadster, die zich letterlijk met een handomdraai laat openen, is nu verkrijgbaar in een bruine uitvoering, die de rode kap vervangt.

De nieuwe gammastructuur met drie niveaus biedt klanten keuze uit de basisversie Prime-Line, het middenniveau Exclusive-Line en de topuitvoering Homura. De versies Exclusive-Line en Homura kunnen als optie worden uitgerust met het Driver Assistance Pack, dat het al uitgebreide gamma i-Activsense-rijhulpsystemen van de MX-5 nog verder aanvult.

De Homura-uitvoering werd verrijkt met tal van sportieve elementen, waaronder Recaro-zetels en zwarte spiegelkappen. Homura-versies met de 184 pk sterke 2.0 Skyactiv-G-motor hebben bovendien recht op een Brembo-remsysteem, Bilstein-schokdempers, een veerpootbrug en gesmede lichtmetalen BBS-velgen. De Homura-uitvoering is ook leverbaar met de 1.5 Skyactiv-G-motor van 132 pk en staat dan op lichtmetalen RAYS-velgen.

Twee nieuwe speciale reeksen, Kazari en Kizuna, meten zich unieke kleurencombinaties aan: Kazari is afgewerkt met nappaleder in de kleur terracotta, een bruine kap en een zwarte hardtop, terwijl Kizuna wit nappaleder combineert met een blauwe softtop en een zwarte hardtop. Beide modellen zijn standaard uitgerust met het Driver Assistance Pack.

De 1.5 Skyactiv-G-motor met 132 pk is nu verkrijgbaar in het hele MX-5-gamma. En de speciale reeksen van het RF-model met 2.0 Skyactiv-G-motor zijn leverbaar met een automatische transmissie.

Na meer dan drie decennia en 1,1 miljoen verkochte exemplaren blijft de alom geprezen Mazda MX-5 zijn aantrekkingskracht versterken. En daar is een goede reden voor. De erg populaire roadster, die werd bekroond met de titel van ‘World Car Design of the Year’, is in de loop der jaren geëvolueerd tot een energiek stijlicoon en bleef tegelijk trouw aan de Jinba Ittai-filosofie, die bestuurder en auto tot een harmonieus geheel maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait