RANGE ROVER EN RANGE ROVER SPORT BEKROOND MET VIJFSTERREN EURO NCAP VEILIGHEIDSBEOORDELINGEN

De nieuwe Range Rover en Range Rover Sport combineren moeiteloze luxe en prestaties met uitzonderlijke veiligheid

 

  • Verfijnde veiligheid: Nieuwe Range Rover en Range Rover Sport hebben maximale vijfsterren Euro NCAP-veiligheidsclassificaties behaald
  • Bescherming en beveiliging: De bekroonde Range Rover scoorde 87 procent voor de bescherming van kinderen, terwijl de Range Rover Sport 85 procent behaalde voor de bescherming van volwassen inzittenden
  • ADAS-systeem: Beide modellen kregen een score van 82 procent in de categorie Safety Assist, met een reeks geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) beschikbaar
  • Elektrificatie van de aandrijflijn: Range Rover en Range Rover Sport zijn verkrijgbaar met een groter bereik plug-in elektrisch vermogen voor meer efficiëntie en verfijning

De nieuwe Range Rover en Range Rover Sport hebben beide maximale vijfsterrenbeoordelingen gekregen in de nieuwste Euro NCAP-veiligheidstests. De luxe SUV’s putten uit meer dan 50 jaar expertise in het leveren van uitzonderlijke breedte van terreincapaciteit, verfijning en veiligheid.

De nieuwe modellen zijn de laatste in een lange reeks Range Rovers die een vijfsterrenbeoordeling hebben gekregen onder de strenge Euro NCAP-sterbeoordelingsveiligheidsprotocollen die in 2009 zijn geïntroduceerd en die teruggaan tot de Evoque in 2011.

RANGE ROVER EN RANGE ROVER SPORT BEKROOND MET VIJFSTERREN EURO NCAP VEILIGHEIDSBEOORDELINGEN

Beide modellen zijn gebaseerd op een nieuwe gemengde metalen, flexibele modulaire longitudinale architectuur, die een solide basis biedt voor een reeks state-of-the-art rijhulptechnologieën om in harmonie samen te werken voor een responsieve en verfijnde rit. De nieuwe Range Rover, die verkrijgbaar is met configuraties met vier, vijf en zeven zitplaatsen, is tot 50 procent stijver dan zijn voorganger, terwijl de Range Rover Sport 35 procent stijver is dan voorheen.

De bekroonde nieuwe Range Rover scoorde 87 procent voor bescherming van inzittenden voor kinderen en 72 procent voor kwetsbare weggebruikers, terwijl de Range Rover Sport een score van 85 procent behaalde voor bescherming van volwassen inzittenden. Beide SUV’s haalden 82 procent voor Safety Assist.

Deze uitstekende Euro NCAP-resultaten zijn een direct resultaat van het harde werk en de expertise die nodig is voor het ontwerpen, engineeren en produceren van voertuigen die al meer dan vijf decennia veiligheid, capaciteit en luxe combineren. Onze sterke, gemengde metalen MLA-Flex-carrosseriearchitectuur biedt een solide basis voor een reeks geavanceerde actieve veiligheidssystemen zoals Autonomous Emergency Braking (AEB) die gecombineerd in harmonie werken om inzittenden en andere weggebruikers te beschermen. Deze Range Rovers zijn een technologische triomf

THOMAS MUELLER
EXECUTIVE DIRECTOR PRODUCT ENGINEERING, JAGUAR LAND ROVER

De nieuwe Range Rover en Range Rover Sport delen een reeks geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) die zijn ontworpen om de bestuurder te ondersteunen en de inzittenden te beschermen, waaronder:

 

  • Autonomous Emergency Braking (AEB) – met behulp van naar voren gerichte radars en camera’s helpt AEB bij het identificeren van voertuigen, voetgangers en fietsers voor hen, of tegenliggers of fietsers van een aangrenzende rijstrook terwijl het hostvoertuig links of rechts afslaat. AEB identificeert dreigende risico’s en remt om de ernst te minimaliseren of de impact te voorkomen.
  • Lane Keep Assist– controleert de wegmarkeringen om onbedoelde rijstrookverlating te detecteren. Als het voertuig op het punt staat een rijstrookgrens te overschrijden, wordt een rotatiekracht op het stuurwiel uitgeoefend om de grensoverschrijdende beweging tegen te gaan.
  • Emergency Lane Keep Assist helpt bij het bieden van corrigerende stuurinputs als het voertuig te dicht bij de randen van de weg komt en afdrijft naar een aangrenzende rijstrook waar tegenliggers worden gedetecteerd.
  • 3D Surround Camera en ClearSight Ground View – het surroundcamerasysteem biedt een 3D, 360-graden beeld rond het voertuig en kan tijdens het manoeuvreren meerdere weergaven tegelijkertijd op het touchscreen weergeven , waardoor de bestuurder gedetailleerde informatie over zijn omgeving krijgt. Met ClearSight Ground View kunnen bestuurdershet verborgen gebied direct vooren onder de motorkap zien op het centrale touchscreen.
  • Driver Condition Response – brengt het voertuig tot stilstand en initieert de waarschuwingslichten als de bestuurder niet reageert op een reeks audiovisuele aanwijzingen.
  • Rear Collision Monitor met Occupant Protection Assist – gebruikt de radars in de voor- en achterhoek om botsingsrisico’s binnen 70 meter te detecteren en inzittenden te waarschuwen, een hoorbare waarschuwing te laten klinken en de cabine voor te bereiden op een mogelijke botsing. Indien nodig knipperen de alarmlichten en wordt het interieur geprimed door de veiligheidsgordels te spannen, de hoofdsteunen naar voren te bewegen, de stoelen te kantelen en de ramen en het panoramadak te sluiten.
  • Preventieve ophanging: de ophanging schakelt automatisch over naar de dynamische modus wanneer het Forward Collision Warning-systeem een botsingsrisico detecteert, waardoor de bestuurder wordt geholpen bij uitwijkmanoeuvres door de meest wendbare reacties te leveren.
  • Adaptive Cruise Control en Steering Assist – Adaptive Cruise Control handhaaft een ingestelde kruissnelheid voor het voertuig. De snelheid van het voertuig neemt automatisch af als een langzamer rijdend voertuig op de rijstrook voor u wordt gedetecteerd. Steering Assist helpt de bestuurder het voertuig in het midden van zijn rijstrook te houden door kleine stuuraanpassingen uit te voeren.
  • Park Assist – detecteert beschikbare parkeerplaatsen en manoeuvreert het voertuig in parallelle en loodrechte ruimtes. Park Assist bestuurt het voertuig tijdens een manoeuvre met behulp van de besturing, acceleratie, versnellingskeuze en remmen.

Naast de actieve veiligheidssystemen maken de Nieuwe Range Rover en Range Rover Sport gebruik van technologieën die gericht zijn op het verbeteren van de alertheid van de bestuurder en het verminderen van het potentieel voor afleiding. Geïntegreerde Amazon Alexa1 biedt de mogelijkheid om verschillende instellingen en functies te bedienen met behulp van natuurlijke en intuïtieve spraakopdrachten, zonder dat handen van het stuur of de ogen van de weg hoeven te worden gehaald.

Alexa is ingebed in Pivi Pro en kan eenvoudig worden geactiveerd door “Alexa” te zeggen of op de Alexa-knop op het touchscreen te tikken. De slimme spraak-AI integreert zelfs Alexa-apparaten thuis en werkt zonder een smartphone – het enige wat eigenaren hoeven te doen is inloggen via hun Amazon-account voor de ingebouwde eSIM’s van het voertuig om connectiviteit te bieden.

Beide voertuigen zijn ook verkrijgbaar metCabin Air Purification Pro2, een baanbrekend systeem dat de luchtkwaliteit in het interieur naar een hoger niveau tilt. Niet alleen helpt de PM2.5-filtratie en Nanoe-X-technologie™ om geuren, bacteriën en allergenen aanzienlijk te verminderen, het verbetert ook het welzijn en de alertheid door de CO₂-niveaus binnenin te bewaken en automatisch verse buitenlucht te introduceren wanneer dat nodig is. Hoge concentraties CO₂ dragen bij aan slaperigheid, waardoor het systeem proactief bijdraagt aan een optimale alertheid van de bestuurder.

Facebook: http://www.facebook.com/LandRover

Twitter: http://twitter.com/LandRover

Instagram: http://instagram.com/LandRover

YouTube: http://www.youtube.com/LandRover

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *