Eerste drie RML Short Wheelbases nu op schema voor leveringen aan klanten

  • Korte wielbasis productie goed op weg, met drie auto’s in aanbouw
  • Zorgvuldig, met de hand gebouwd proces duurt negen maanden per auto
  • Productie combineert traditioneel vakmanschap met state-of-the-art technologie

Wellingborough – Vandaag onthult RML de eerste beelden van de eerste productierun van zijn langverwachte Short Wheelbase-model. De high-performance GT, die al talloze persbetuigingen heeft ontvangen in pre-productie gedaante, is een eerbetoon aan de rijzuiverheid van supercars uit het verleden, terwijl hij 21St-eeuw niveaus van comfort en gemak.

De leidende afbeelding met vier auto’s laat zien hoe de korte wielbasis evolueert tijdens de productie, van wanneer de naakte koolstofvezel carrosserie voor het eerst wordt gekoppeld aan een chassis, tot een volledig voltooide auto, in dit geval vertegenwoordigd door RML’s pre-productie prototype, Car Zero.

Het verst van de camera is een korte wielbasis aan het begin van zijn nauwgezette, negen maanden durende build. Deze auto heeft zijn chassis al laten restaureren en poedercoaten en is zojuist uitgerust met zijn ongeverfde, tweedelige carbonvezel carrosserie, die slechts 42,5 kg weegt.

De volgende Short Wheelbase in lijn is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de eerste, met zijn hoofdpanelen – deuren, motorkap en kofferbak – gemonteerd en de hele carrosserie volledig geprimed.

En geparkeerd naast Car Zero, zal de eerste klant Short Wheelbase, die eind volgende maand wordt geleverd. Deze auto is al in lak geweest (een intern proces, zoals de meeste andere), en is halverwege het installeren van de kabelboom, samen met de cabine die is geïsoleerd. Daarna volgen de 5,5-liter V479-motor van 12 pk van de auto, de aandrijflijn (inclusief handgeschakelde 6-versnellingsbak en sperdifferentieel) en op maat gemaakte exterieur- en interieurbekleding.

Terugkerend naar de eerste auto in lijn, is de tweedelige koolstofvezel carrosserie van de Short Wheelbase gebouwd volgens onberispelijke normen, met 99% van zijn talloze afmetingen binnen een tolerantie van 2,5 mm en 60% 1 mm of minder na ‘dry-fitted’ op het stalen ruggengraatchassis van de Short Wheelbase. De achterste clam zelf omvat alles achter de A-stijlen van de auto, inclusief voorruit, achterscherm en deuropeningen.

Het bereiken van de rijke glans van het lakwerk die je ziet op de twee auto’s die het dichtst bij de camera staan, is een zware taak, met lagen speciale carbon primer, gewone primer en een zilveren basislaag die de laatste laag van de auto een echte ‘pop’ geeft. Zelfs koolstofcomposietonderdelen van de short wheelbase die ongeverfd blijven – bijvoorbeeld rond de deursluitingen – worden behandeld met een heldere carbon primer, geplateerde achterkant en vervolgens gecoat met een gerookte koolstoflak.

“Elke korte wielbasis is met de hand gebouwd”, zegt Michael Mallock, CEO van RML. “Maar we gebruiken ook de meest geavanceerde technologie om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de bouw voldoet aan de allerhoogste niveaus. Alle onderdelen zijn lasergesneden om afwijkingen van de specificatie te minimaliseren, en de mal die we gebruiken, staat slechts een maximale tolerantie van 0,25 mm toe, wat betekent dat alle 30 auto’s in onze productierun volgens een consistent hoge standaard zullen worden geproduceerd. ”

De RML Short Wheelbase zal te zien zijn op de Goodwood Members’ Meeting van volgende maand (15-16 april), waar de oprichter en voorzitter van het bedrijf, Ray Mallock, ook zal strijden in een Mallock eenzits racewagen.

Meer informatie over de RML Short Wheelbase is te vinden op https://rmlgroup.com/rml-swb/short-wheelbase

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait