“Rock n roll Classics” Brugge Varsenare. Alain Mervilde

 

KODAK Digital Still Camera

“”Gedreven door passie op zoek naar perfectie”.

 

Door omstandigheden zitten er tussen ons bezoek aan de ateliers van “Rock ’n roll Classics” en het schrijven van dit stuk een aanzienlijk aantal dagen(weken), maar wat blijkt, we zijn het nog niet vergeten. Het was bepaald indrukwekkend wat we daar te zien kregen. Voor “petrolheads “ als we zijn kun je alleen maar meer “goesting” krijgen en in bewondering staan.

 

Een beetje geschiedenis, Rock n roll Classics startte een tiental jaar geleden in Brugge, waar voordien de Skoda’s van de lokale dealer de deur uithingen, toen die ophield te bestaan. Eerder verstopt in het industriepark “Waggelwater”. Dat belette Thijs Verhage en Anthony Vander Stichele  en het kleine team niet om algauw een zekere reputatie op te bouwen, die de grenzen ruim oversteeg. De filosofie van “RNR” is dan ook  een beetje ongewoon in besloten wereldje van Classic en oldtimers, “der is misschien nen hoek af, maar we leveren wel het beste van het beste”.

Ondertussen zijn ze sedert enige tijd neergestreken op de rand van Brugge en Varsenare in de lokalen waar jaren terug “OM” en “Iveco’s” de deur uitreden. Van die Italiaanse werkpaarden is er nu nog weinig te merken want ze zijn vervangen door “Raspaarden en renpaarden” van diverse oorsprong. Bovendien hebben de meeste een stamboom om u tegen te zeggen.

Dat merk je alvast als je van de ruime parking, waar meestal al wel enkele bolides te bewonderen vallen, de luchtige toonzaal binnenwandelt. Beheers u, en begin als classicfan niet meteen te kwijlen. Want hier staan altijd pareltjes van de auto-industrie uit ver vervlogen tijden, recentere geschiedenis of  supercars.

“Wij gaan altijd op zoek naar de beste en dat zijn voor ons auto’s die geschiedenis meedragen, een eigen verhaal te vertellen hebben, een leven hebben gehad zij het in de racerij of door speciale omstandigheden. Dat zijn niet altijd deze die blinken tot op het bot maar wel één, waar een “kras” op zit uit de “Mille Miglia” van 1955 maar ook de die flaneerden op de Croisette in Cannes of aan het Casino van Monte Carlo. Het circuit van Franchorchamps onveilig maakten of in rally’s in Engeland rondtoerden. Wat ze beleefden, is niet zo belangrijk als ze maar een leven hebben”. Dixit Thijs.

Zo ook voor de bestuurder, eigenaar, piloot… niet zij vinden de auto, de auto vind hen en zo kom je tot een perfect geheel, die weer een stukje geschiedenis kunnen bijschrijven.

Op het moment staan er zo in de showroom enkele opmerkelijke auto’s. laten we beginnen met de Alfa Romeo 1900 ss Ghia uit 1954, concours winnaar en 1  van 10 ooit gebouwd. Of de Alfa 6C “Villa d’Este” uit 1951. Ook daar slechts 34 ooit gebouwd. Maar ook een Alfa Busje(1961) en een Alfa SZ “il Monstro” in race uitvoering staan er te blinken. Sorry, “Il Biscione” is een beetje onze “DaDa”…

Diverse Porsche’s 911 waaronder een RS.27. en 934, 3.3 turbo van recentere origine , diverse Jaguars en een AC Bristol uit 1956. Wil je misschien deelnemen aan de volgende “Mille Miglia” dan kunnen ze u een Daina SS Farina voorstellen of een Siata 1100GT uit 1956. Kortom voor iedereen die wil kan het. Hebben ze het niet in huis dan kunnen ze het ook voor u gaan zoeken. Over heel de wereld heeft “RNR” zijn connecties en kunnen ze op zoek gaan naar de unieke mobiel waar je naar uitkijkt. Omgekeerd kan ook. Wil je een collectiewagen verkopen “discreet of met alle toeters en bellen ook daarvoor kan “RNR” je partner zijn.

Ook die expertise is in huis en deze niet alleen, want achter de blitse showroom zit een “geoliede machine”;  In de workshop zijn een tiental mensen druk in de weer om de wagens ,te herstellen, onderhouden, prepareren of restaureren voor de volgende rit of uitstap, daarbij geholpen door een werkplaatsleiding en team die op zoek gaat naar de juiste onderdelen en correcte tools om dit alles zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

De andere hall is niks minder dan de koetswerkafdeling. Van ambachtelijk plaatwerk tot high tech spuitwerk, alles heeft RNR in huis om “”top off the bill”  werk af te leveren. Niet onbelangrijk in huidige tijden, alles op milieu bewuste veilige manier.

Na de koetswerkafdeling, de motoren revisie. V12, V8, V6 of in-line en boxermotor maakt niet uit hun specialisten reviseren, restaureren of tunen uw optimale krachtbron en zorgen ervoor dat de motoren optimaal functioneren zoals in hun beste te dagen of nog beter worden door de nodige verfijningen aan te passen.

Samengevat “RNR” heeft alles in huis om op een doorgedreven manier uw begeleider te zijn in alle aspecten van de “Classics” wereld. Van onderhoud tot race-klaar, van eerste koop tot collectie, van restauratieobject tot concours . Thys, Anthony en het team van 20+ medewerkers kunnen u begeleiden in de zoektocht, daarin mogen ze echt uniek genoemd worden.

 

 

Welkom bij Rock N Roll Classics, dé… | Rock N Roll Classics (rnrclassics.be)

 

Tekst:  Alain Mervilde.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait