Jeep-merk® gaat op pad tijdens de 57e jaarlijkse paasjeepsafari™ met een verzameling nieuwe concepten

  • Indrukwekkende line-up van Easter Jeep Safari-concepten™ van het merk Jeep gaan naar Moab, Utah, 1-9 april®
  • Zeven unieke Jeep-conceptvoertuigen tillen vierwielers naar een hoger niveau en bewijzen waarom er niets gaat boven de legendarische Jeep 4×4-mogelijkheden
  • De missie van het merk Jeep, Zero Emission Freedom, neemt de leiding met vier nieuwe geëlektrificeerde conceptvoertuigen, waaronder de vernieuwde Jeep Wrangler Magneto 3.0
  • Alle conceptvoertuigen zijn uitgerust met een reeks geavanceerde aandrijflijnen en tonen het nieuwste prototype en productieonderdelen

30 maart 2023, Auburn Hills, Mich. – Een geheel nieuwe collectie van in het oog springende, efficiënte en missie-capabele conceptvoertuigen zal worden onthuld en off-road gereden tijdens de 57Þ jaarlijkse Easter Jeep Safari™ (1-9 april 2023) in Moab, Utah, het thuis weg van huis van het merk Jeep.®

Geëlektrificeerde kracht en indrukwekkende prestaties zullen prominent aanwezig zijn tijdens de Safari van dit jaar. Het merk Jeep en Jeep Performance Parts (JPP) van Mopar-ontwerpteams hebben verschillende unieke rock-crawling en terreindoorkruisende voertuigen gecreëerd die vierwielers naar een hoger niveau tillen en bewijzen waarom er niets gaat boven de legendarische Jeep 4×4-mogelijkheden.

“Elk jaar zakken meer dan 20.000 Jeep-enthousiastelingen af naar Moab, Utah, voor Easter Jeep Safari om in de meest extreme off-road omstandigheden te rijden, waar onze ingenieurs de mogelijkheden van onze Jeep-voertuigen naar een hoger niveau blijven tillen”, aldus Jim Morrison, senior vice president en hoofd van Jeep-merk Noord-Amerika. “Het is de perfecte plek om onze zeven nieuwe Jeep-concepten te presenteren, want het is met deze Jeep-liefhebbers dat we de grenzen nog meer kunnen verleggen en hun feedback kunnen krijgen over waar ze het merk Jeep naar de toekomst willen brengen.”

Dit jaar zijn zeven onderscheidende Jeep-merk- en JPP-conceptvoertuigen uitgerust met een reeks geavanceerde aandrijflijnen. Terug op veler verzoek is Jeep Wrangler Magneto, het eerste batterij-elektrische voertuig (BEV) concept van het merk Jeep. De derde iteratie van het krachtige en capabele Jeep Wrangler SUV-concept, Magneto 3.0, en drie extra Jeep 4xe-conceptvoertuigen zijn het bewijs van de toewijding van het merk Jeep aan Zero Emission Freedom en 4×4-leiderschap. Elk concept bevat ook de nieuwste productie en prototype JPP van Mopar, ontwikkeld met strenge specificaties en legendarische 4×4-mogelijkheden in gedachten.

“Onze jaarlijkse reis naar Moab stelt ons in staat om de nieuwste selectie van aangepaste en authentieke, op kwaliteit geteste Jeep Performance Parts van Mopar te presenteren”, zegt Mark Bosanac, Senior Vice President, Mopar service, parts and customer care in Noord-Amerika. “In tegenstelling tot alle andere aftermarket-aanbiedingen, is ons groeiende portfolio van in de fabriek geteste en in de fabriek ondersteunde onderdelen en accessoires specifiek ontworpen en ontworpen om de zwaarste paden ter wereld het hoofd te bieden.”

De 2023 Easter Jeep Safari conceptvoertuigen omvatten:

Jeep Wrangler Magneto 3.0 Concept
Het is de derde keer in Moab voor dit offroad-beest. Toen het Jeep-ontwerpteam begon met de bouw van het Jeep Wrangler Magneto-concept, was het altijd de bedoeling om het platform te gebruiken om de grenzen van 4×4-elektrificatie te testen, te ontdekken en te verleggen.

De Jeep Magneto 1.0 concept werd voor het eerst geïntroduceerd in 2021 als een volledig capabele BEV die stealthy, stil, snel en een onmiskenbare rotsklimkracht was. De ingenieurs en ontwerpers van het merk Jeep creëerden een emissievrij voertuig met Jeep 4×4-mogelijkheden dat nieuwe niveaus van efficiëntie, verantwoordelijkheid voor het milieu en extreme prestaties op en naast de weg bood.

Gebaseerd op een tweedeurs 2020 Jeep Wrangler Rubicon, beschikt de Jeep Magneto over een op maat gemaakte axiale flux elektromotor die werkt tot 6.000 tpm en kan worden aangesloten op een handgeschakelde zesversnellingsbak voor ultieme controle. De compacte e-motor was aanvankelijk afgestemd om tot 273 lb.-ft. van koppel en 285 pk.

Het debuut van de Jeep Magneto 2.0 concept in 2022 verlegde de prestatie-enveloppe verder. De piekstroom in het voortstuwingssysteem werd meer dan verdubbeld tot 600 ampère, waardoor het conceptvoertuig onmiddellijk tot 850 lb.-ft kon leveren. van het piekkoppel naar de wielen – meer dan drie keer het koppel van de vorige versie van het concept – en 625 pk voor serieuze rotsklimuitdagingen.

Updates voor Jeep Magneto dit jaar omvatten een nieuwe, efficiëntere motor die het koppelvermogen verhoogt, evenals een bijgewerkte programmering, wat resulteert in een toename van 20% in bruikbare energie en bereik.

Ook nieuw in het Jeep Magneto 3.0-concept dit jaar zijn drie door de bestuurder selecteerbare functies die profiteren van de voordelen van een volledig elektrische aandrijflijn in ernstige offroad-situaties:

  1. Met Output select kan de bestuurder kiezen tussen twee vermogensinstellingen (standaard: 285 pk / 273 lb.-ft. koppel; maximaal: 650 pk / 900 lb.-ft. koppel)
  2. Tweetraps vermogensregeneratiemodus maakt normaal rijden mogelijk tijdens het uitschakelen, of verbeterde remregeneratie met behulp van de elektromotor wanneer ingeschakeld
  3. Agressieve heuvelafdalingsmodus kan worden geselecteerd in laag bereik om echt ‘één pedaal’ off-road rijden te bieden in ernstige rotskruipende situaties

Naast zijn bekwaamheid zijn Dynatrac 60 voorassen (5,38:1 verhouding), Dynatrac 80 achterassen (5,38:1 verhouding), 20-inch off-road kralenwielen, 40-inch modderterreinbanden en een aangepaste 3-inch (7,6 cm) lift.

De Jeep Magneto 3.0 concept test ook de proportie van de conceptauto. Voor gemakkelijke toegang is de deuropening aangepast en nog eens zes inch (15 cm) teruggeveegd. Voor extra toegankelijkheid werd een nieuwe B-stijl 60 mm uit voorraad naar achteren verplaatst om plaats te maken voor een aangepaste anti-roll bar. Het voorspatbord werd op de achterrand twee centimeter (5 cm) naar achteren gestrekt. De voorruit is 12 graden naar achteren geharkt om het zijaanzicht een “gehakt” dakgevoel te geven zonder het voorglas in te korten.

Jeep Magneto 3.0 heeft een bijgewerkt lakschema dat een eerbetoon is aan alle drie de evoluties van het conceptvoertuig. Het Bright White en Surf Blue motief blijft bestaan, maar de derde iteratie introduceert meer levendige exterieurdetails, waaronder de toevoeging van rode accenten.

De Jeep Magneto 3.0 concept voorstoelen zijn opnieuw afgewerkt in een rijk blauw leer en versierd met rode accentstiksels die passen bij het exterieur. De achterbank is verwijderd en de vloer is voorzien van Rhino-voering in Surf Blue voor extra functionaliteit en duurzaamheid.

Jeep Scrambler 392 Concept
Oorspronkelijk geïntroduceerd in 1981, was de Jeep Scrambler (CJ-8) de eerste cabriolet, compacte vrachtwagen van het merk Jeep. Zeer capabel en veelzijdig, deze unieke kleine pick-up truck was vergelijkbaar met de CJ-7, maar had een langere 103-inch (261 cm) wielbasis en een lange achteroverhang voor meer laadruimte.

De Jeep Scrambler 392 concept, die vier decennia vooruit is, bouwt voort op de leuke, openlucht oorsprong van de CJ-8 met een krachtige twist. Hoewel een V-8-motor nooit werd aangeboden in de CJ-8, biedt het 392 Scrambler-concept een indrukwekkend vermogen en een ongelooflijk koppel met zijn 6,4-liter HEMI® V-8-motor (470 pk en 470 lb.-ft. koppel).

De Jeep Scrambler 392 concept, die begon als een vierdeurs Jeep Wrangler Rubicon, benadrukt ook lichtgewicht off-road prestaties, bereikt door aangepaste koolstofvezel carrosserie. De transformatie toont de nieuwe tweedeurs esthetiek van de Scrambler met een vrijheidspersoonlijkheid in de open lucht. De voorruit is 12 graden naar achteren gelegd en past bij een lager dak. Het aangepaste silhouet geeft een knipoog naar gehakte hotrods.

Een van de meest opwindende functies van de Jeep Scrambler 392 concept is de nieuw uitgebrachte AccuAir luchtveringskit die is ontwikkeld voor de Jeep Wrangler en Jeep Gladiator. Dit systeem maakt een instelbare ophangingslift mogelijk, variërend van 1,5 inch (3,8 cm) tot 5,5 inch (14 cm) en kan direct op maat worden aangepast met een controller in de cabine of via Bluetooth met groot bereik op een draadloos apparaat.

Het sculpturale achterpaneel is ontworpen om de deuropening te benadrukken, evenals bredere achterfakkels. De bijgewerkte carrosserie omvat ook een nieuwe voorspatbordfakkel en een nieuwe koolstofvezel motorkap. In het midden van de motorkap rust een getinte heldere insert om het hart van de Jeep Scrambler 392 concept, zijn monster 392 cubic-inch (6,4-liter) motor, in de schijnwerpers te zetten. Aangepaste lichtgewicht bumpers voor en achter en de nieuwe spatbordfakkels bieden extra ruimte voor een grotere band- en wielcombinatie.

De Jeep Scrambler 392 concept zit op 40-inch banden gewikkeld rond aangepaste 20-inch velgen. De velgen en trekhaken zijn afgewerkt in Brass Monkey lak, dezelfde als de huidige jeep Wrangler Rubicon 392. De buitenkant van het concept is gespoten in Sublime-groen, terwijl het interieur beschikt over aangepaste stoelen met geruite blauwe inzetstukken en groene stiksels.

1978 Jeep Cherokee 4xe Concept

Een andere trip down memory lane leidt dit jaar tot de Resto-mod concept build. Voor het eerst geïntroduceerd in 1974, was de Jeep Cherokee (SJ) een sportieve, tweedeurs versie van de Wagoneer en voorzien van kuipstoelen, een sportstuur en pittige details ontworpen om jongere, meer avontuurlijke bestuurders aan te spreken.

Een jaar later was de Wide-Track-optie beschikbaar met belangrijke verbeterde functies, waaronder buitenstrepen, grotere banden, 3-inch (7,6 cm) bredere assen, grotere voor- en achterwieluitsparingen, Dana 44 voor- en achteras en een interieur met meer comfort.

Dat brengt ons bij het heden van deze concept voertuigminnende reis. Om hulde te brengen aan de Jeep Cherokee SJ, een uniek voertuig met on- en off-road karbonades, wilde het Jeep-ontwerpteam de iconische full-size SUV opnieuw uitvinden met een moderne draai.

De Jeep Cherokee 4xe concept begon zijn leven als een Jeep Cherokee uit 1978, die liefdevol werd vermengd met een Jeep Wrangler Rubicon 2022xe uit 4. De originele Jeep Cherokee was bedoeld om de Jeep Cherokee SJ naar een hoger prestatieniveau te tillen, en dat ethos geldt voor dit conceptvoertuig.

De oorspronkelijke carrosserie werd zwaar gewijzigd en de buitenkant combineert originele proporties met een helder, onmiskenbaar 1970s-thema multicolor verfschema. Hoewel de Jeep Cherokee 78xe concept uit ‘4 op het eerste gezicht lijkt op een vintage Jeep Cherokee SJ, is hij getransformeerd in een moderne, geëlektrificeerde, off-road performer.

Onder de motorkap is de Jeep Cherokee 78xe concept uit ‘4 voorzien van de geavanceerde Jeep Wrangler 4xe-aandrijflijn, die een unieke on- en offroad-ervaring biedt door de combinatie van twee elektromotoren, een hoogspanningsaccupakket en een hightech 2,0-liter I-4-turbomotor. Een achttraps automatische transmissie is gekoppeld aan een 4: 1-tussenbak om meer dan genoeg vermogen te leveren aan 37-inch banden die zijn gewikkeld rond aangepaste 17-inch “gegroefde mag” -stijlwielen.

Het aangepaste interieur van de Jeep ’78 Jeep Cherokee 4xe concept is voorzien van kuipstoelen met lage rugleuning die zijn afgezet met leer. De achterbank werd vervangen door een vierpunts veiligheidskooi en de achterste laadruimte herbergt een full-size reservewiel voor het geval het pad een beetje te wild wordt.

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Concept
Na de overweldigend positieve reactie op de speciaal uitgevoerde, limited edition Tuscadero-exterieurlakkleur die in 2021 debuteerde voor Jeep Wrangler-modellen, besloot het Jeep-ontwerpteam de lat hoger te leggen voor deze opvallende chromatische magentakleur. Het team trok een streep in het Moab-zand en besloot dat het tijd was om de perceptie van de kleur om te draaien en het een stuk moeilijker te maken dan verwacht.

Betreed dit speciale Jeep Wrangler Rubicon 4xe-concept met zijn legendarische geëlektrificeerde offroad-capaciteiten, unapologetisch kleurenpalet en een krachtig platform voor elk avontuur.

Het exterieur van de Jeep concept heeft een opvallende, roze getinte lak met Gloss Black-accenten die over de grille en de koplampranden zijn gestrooid. De kenmerkende grille met zeven sleuven is geleend van de nieuwe Jeep Wrangler Rubicon 20Þ Jubileummodel, dat een aangepaste kapafbeelding opzet met een tone-on-tone print die passend aansluit bij het interieurthema.

Het al even gedurfde interieur draagt het spijkerharde thema overal door. Aangepaste lederen stoelen zijn voorzien van subtiele spatten van magenta die net onder het geperforeerde oppervlak met dierenprint verschijnen. Glanzend zwarte lakleren accenten zijn te vinden op de stoelsteunen en trekbanden, terwijl metalen grommets de perfecte toegevoegde flair zijn voor de zitoppervlakken. Extra knallen van magenta zijn overal te zien, op de deurgrepen, handgrepen, evenals de versnellingspook- en transfercase shifter-laarzen.

Het pièce de resistance van het interieur is een zwart lakleren dashboard versierd met een ritssluiting die een laag roze fluweel net daaronder verbergt.

De offroadcapaciteit is vergroot met de toevoeging van een verstelbare AccuAir-luchtveringskit om voldoende speling mogelijk te maken voor enorme 37-inch banden die zijn gewikkeld rond aangepaste 17-inch hoogglans zwarte American Expedition Vehicles (AEV) Borah-wielen. Andere AEV-stukken zijn voor- en achterbumpers, differentieeldeksels en een Warn Zeon-lier.

Grand Wagoneer Overland Concept
Over de heuvels en door het Canyonlands National Park gaan we met de cross-trekking 2023 Grand Wagoneer Overland Concept. De gloednieuwe Grand Wagoneer- en Wagoneer-voertuigen herinterpreteren hun eigen erfenis en nemen de premium SUV mee naar onbekende gebieden van comfort en avontuur. Met dit in gedachten, de go anywhere, do anything concept voertuig brengt off-road verkenning naar het volgende niveau – en in echte Grand Wagoneer stijl.

Het Grand Wagoneer Overland-concept maakt gebruik van de geheel nieuwe 3,0-liter Hurricane Twin Turbo 510-motor om avonturiers verder buiten de gebaande paden te leiden. Leveren van 510 pk en 500 lb.-ft. van koppel, de krachtige Hurricane-motor biedt premium prestaties, terwijl het ook een verbeterd brandstofverbruik levert in vergelijking met de atmosferische V-8 en versterkte zescilindermotoren van veel concurrenten.

Het op overlanding geïnspireerde concept heeft een ongelooflijke hoeveelheid afspraken van binnen en van buiten. Het belangrijkste kenmerk van het concept is een aangepaste RedTail Overland Skyloft die op de bovenkant van het dak van de Grand Wagoneer is bevestigd. De koolstofvezel geconstrueerde Skyloft ontvouwt zich in ongeveer 10 seconden van binnenuit door simpelweg met één arm omhoog te duwen.

Om de integratie van de Skyloft te bereiken, begon het ontwerpteam met het verwijderen van de stoelen op de tweede en derde rij. Het achterste schuifdak werd verplaatst om een aangepaste weerbestendige, pass-thru-ingang te creëren van de onderste derde rij zithoek naar het bovenste Skyloft-niveau. Een voor/achter schuifdeur en een kleine opstap, die ook dienst doet als bruikbare tafel, zorgen voor een gemakkelijke toegang. De Skyloft biedt een klimaatgestuurde oase, compleet met een slaapruimte voor twee personen en genoeg ramen om zelfs het meest panoramische uitzicht te genieten.

En hoewel de Skyloft misschien de optimale keuze is om een sterrennacht in je op te nemen, kreeg de hoofdcabineruimte beneden ook veel aandacht voor detail. Of het nu is om te ontsnappen aan een snelle stortbui of om te schakelen uit modderige wandeluitrusting, de met een vrachtwagen beklede laadvloer van het concept verwerkt elk buitenelement met gemak.

Om het entertainment op de achterbank van de Grand Wagoneer en andere comfortvoorzieningen aan te vullen, werd het gezellige interieur uitgerust met twee oversized zitzakken, een pluche plaid, kussens en aangepaste, sfeervolle interieurverlichting. Het ruime interieur biedt ook voldoende opbergruimte voor fietsen, uitrusting en al het andere dat de reis waard is.

De buitenkant van het Grand Wagoneer Overland concept is gespoten in Industrial Green met Gunmetal accenten. Een enorme Warn-lier werd toegevoegd aan de grille aan de voorkant en is voorzien van twee sets aangepaste laserlichten voor superieure nachtelijke zichtbaarheid. Een duurzaam, zwart Rhino-gevoerd dak heeft een subtiele pop van oranje kleur om een eerbetoon te brengen aan de talloze hoeveelheden buitenuitrusting die wordt gebruikt door liefhebbers van overlanding.

Grotere wielopeningen en aangepaste wielfakkels, evenals een aangepaste voorkin en achterklep helpen het uiterlijk compleet te maken, terwijl ze ook agressieve naderings- en vertrekhoeken leveren voor superieure offroad-capaciteiten. De 35-inch banden van het concept gewikkeld rond aangepaste 18-inch wielen bieden een natuurlijke 1,5-inch (3,8 cm) lift naar het voertuig voor extra breuk en bodemvrijheid.

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept
Het Jeep Wrangler 4xe Departure concept bouwt voort op de iconische openluchtcockpit van de best verkochte en meest capabele PHEV in Amerika met innovatieve en conceptuele items van het JPP by Mopar designteam. Met name het reservewiel en de bandensteun stellen de Jeep Wrangler Rubicon 4xe in staat om de grenzen van de beschikbare vertrekhoeken te verleggen met 4×4 elektrificatie.

Rijdend op 17-bij-8,5-inch Vintage Bronze KMC Impact OL-wielen en 37-inch BFGoodrich-banden, is het Wrangler 4xe Departure-concept voorzien van een JPP 2-inch (5 cm) liftkit met BILSTEIN-prestatieschokdempers. De BILSTEIN-schokdempers maken gebruik van externe reservoirs om een groter koelvermogen te bieden voor meer veerweg en verbeterde Jeep 4×4 off-road capaciteiten.

Bescherming van de grille met zeven sleuven die voor het eerst werd geïntroduceerd op de Jeep Wrangler Rubicon 2023 uit 20Þ Anniversary edition is een op maat ontworpen buisvormige grille guard van 4 voet bij 1 voet die naar beneden klapt om een innovatieve bumperbank te creëren, een perfecte ontspanningsbaars voor twee terwijl je op de paden bent. Onder de grille guard bevindt zich een aangepaste Rubicon bumper met een Warn lier.

Nieuwe, aangepaste, platte spatbordfakkels en wielvoeringen, speciaal ontworpen voor grotere wiel- en bandencombinaties, zorgen voor extra speling. De platte spatbordfakkels hebben geïntegreerde verwijderbare dagrijverlichting (DRL) covers voor de off-road liefhebber die mogelijk extra bandenspeling nodig heeft voor extreme off-road situaties. Dit concept is de eerste Amerikaanse 50-state legale spatbord flare met OEM DRL en voldoet aan de Amerikaanse 50-state bandendekkingsvereisten.

Het ontwerpteam blijft de behoeften van de klant onderzoeken door extra trailverlichting te onderzoeken. Het Wrangler 4xe Departure-concept maakt gebruik van drie concept header-gemonteerde, 11-inch (28 cm) TYRI rechthoekige LED-lampen met aangepaste beugels die aan de achterkant van de voorruitkop worden gemonteerd. Elk lampje draait gemakkelijk uit de weg wanneer de voorruit is neergeklapt. Het verlichten van de grond op alle vier de hoeken zijn aangepaste rotslichten.

Aangepaste rotsrails met gemonteerde schuifbuizen bieden verbeterde lichaamsbescherming en gemakkelijkere toegang tot de verhoogde cabine, terwijl JPP-buisdeuren de ultieme openluchtervaring bieden.

Voor extra opslagcapaciteit is het Wrangler 4xe Departure-concept voorzien van Molle-panelen die aan de sportbar en de carrosseriekuip worden bevestigd om extra trail-rated accessoires te huisvesten die een bevestigingspunt nodig hebben.

Het ontwerpteam gebruikte het Wrangler 4xe Departure-concept om innovatieve opties te verkennen om het reservewiel en de band te monteren, terwijl de harmonie met andere accessoires behouden bleef. Aan de achterzijde bevindt zich een aangepaste cabriobuispoort die naar voren of naar achteren gerichte posities biedt voor het reservewiel en de band. Wanneer de reserve naar buiten wordt geklapt, fungeert het systeem als een bedverlenger om meer laadruimte te bieden. Wanneer de poort naar de cabine wordt gedraaid, wordt de achteroverhang sterk verbeterd voor off-road rijden, terwijl het reservewiel en de band veilig zijn bevestigd. De converteerbare poort onderhoudt een fabrieksback-upcamera en CHMSL in beide posities.

De achterste laadruimte is voorzien van Jeep Rubicon trailrails met bevestigingen om extra accessoires in op te bergen, en een kenmerkende JPP all-weather cargomat.

De prachtige Dark Harbor blauwe buitenkant van de Wrangler 4xe Departure concept wordt in de cabine gecontrasteerd met de levendige chromatische zitvlakken. Het ontwerpteam gebruikt een expressieve kleurencombinatie van licht Acorn Squash Nappaleder in contrast met donkerder Carnegie Hall bruin nappaleder, geaccentueerd met warme gebroken witte Serafil-stiksels. De donkere havenblauwe kleur loopt door op het instrumentenpaneel, dat verschillende Vintage Bronze-accenten heeft.

Het Wrangler 4xe Departure-concept beschikt ook over een accessoirerail voor het instrumentenpaneel om telefoons of accessoires voor het opnemen van trailritten te monteren.

Voor de bestuurder zijn roestvrijstalen JPP-pedaalafdekkingen voorzien van zwarte rubberen remblokken, die veel tractie toevoegen aan het gas- en rempedaal. Bovendien zorgen JPP-deurgrepen voor een gemakkelijke in- en uitgang.

Het nieuwe JPP heavy-duty vinyl vloersysteem is nu beschikbaar voor alle productie vierdeurs (JL) Wranglers. Met geïntegreerde Jeep vloerafvoeren zorgt dit voor een eenvoudige reiniging van het interieur.

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept
Het Jeep Gladiator Sideburn concept, gekleed in een opvallende Solar Flash Yellow, verkent nieuwe tools die zijn ontworpen voor de ontluikende interesse in off-road avontuur.

Aangedreven door een 3,6-liter Pentastar V-6, is het Gladiator Sideburn-concept voorzien van een JPP 2-inch (5 cm) liftkit met BILSTEIN-schokdempers. De BILSTEIN-schokdempers maken gebruik van externe reservoirs om een groter koelvermogen te bieden voor meer veerweg en verbeterde Jeep 4×4 off-road capaciteiten.

In alle vier de hoeken rijden zwarte HRE 17-bij-9-inch FT1 zesspaaks wielen op 37-bij-13-inch BF Goodrich-banden.

Bescherming van de grille met zeven sleuven die is geleend van de Jeep Wrangler Rubicon 2023 uit 20Þ Anniversary edition is een op maat ontworpen buisvormige grille guard van 4 voet bij 1 voet die naar beneden klapt om een innovatieve bumperbank te creëren, een perfecte ontspanningsbaars voor twee terwijl je op de paden bent. Onder de grille guard bevindt zich een aangepaste Rubicon bumper met een Warn lier.

Voor het eerst gezien op het Gladiator Sideburn-concept is een aangepaste JPP-ledemaatverhoger die gebruik maakt van heavy-duty kabels die zijn bevestigd vanaf de bovenkant van de motorkapvergrendeling aan de achterkant van de voorruitkop, losse takken richten en op en over de daklijn borstelen, waardoor mogelijke schade aan de motorkap en voorruit wordt voorkomen.

In reactie op feedback van klanten en debuterend op een Gladiator Sideburn-concept, installeerde het JPP by Mopar-ontwerpteam een paar verwijderbare 11-inch (28 cm) TYRI rechthoekige LED-lampen op elk van de dakpanelen, opgehangen door aangepaste beugels in de concept-lichtkuip. De lichtkuip is bevestigd aan elk dakpaneel en is voorzien van een snelle ontkoppeling.

Een concept JPP Gladiator Sport Bar, gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel en staal, verbetert de ruimte tussen de cabine en het bed met een ontwerp met bedtreden aan beide zijden voor gemakkelijke toegang. De sportbar heeft ook een middenplank met bevestigingen voor draagbare opbergbakken. Elke tas kan worden vergrendeld en beveiligd via acht beschikbare bevestigingslussen. Vier T-track rails op het bovenste gedeelte van de sportbar maken eenvoudige installatie van fiets-, kajak- of andere op het dak gemonteerde laadsystemen mogelijk.

Het bed op het Gladiator Sideburn concept is echt uniek. Het bed is gemaakt om de sterke en lichtgewicht Jeep-designtaal verder te verbeteren en is voorzien van geïntegreerde Molle-panelen boven en achter de wielfakkels voor extra opbergruimte. Integrale RotoPaX-containers zijn speciaal ontworpen voor vloeistofopslag tijdens off-road avonturen. In het bed bevindt zich een aangepaste Mopar op het bed gemonteerde reservewieldrager die een 37-inch wiel en band bevat.

Een aangepaste achterklep draagt de standaard back-up camera, CHMSL en beschikt over drie Molle-paneelopeningen, samen met een aangepaste zwevende Jeep-badge in de middelste opening.

Het openluchtgevoel van het Sideburn Gladiator-concept wordt verder versterkt door de beschikbare JPP-halve deuren, terwijl JPP-zijtreden en JPP-handgrepen helpen bij het betreden van de verhoogde cabine.

De open cabine is voorzien van stoelen, armleuning, schakelschoenen, parkeerremgreep en halve deurtrekbanden afgezet in een diep, donker, roodbruin Vienesse Relicate Nappaleder met Soul-stopper draad. De draadaccenten lopen door op het bovenste kussen van het instrumentenpaneel en het stuurwiel.

Aangepaste instrumentenpaneelranden dragen een 3D-topografische kaart van Moab-landschappen afgewerkt in matzwarte basis en glanzend donkerzilveren paden. Accenten in de cabine zijn afgewerkt in Atomic Silver matte lak.

Decoratieve, roestvrijstalen JPP-pedaalafdekkingen bieden voettractie voor bevedering door de paden, en een concept JPP heavy-duty vinylvloersysteem (voor JT Gladiator-model) met geïntegreerde vloerafvoeren zorgt voor snelle binnenslanguitzendingen.

Easter Jeep Safari
Easter Jeep Safari, gehost door Moab’s Red Rock 4-Wheelers vierwielaangedreven club, bestaat uit trailritten, meestal dagtochten, vertrekkend vanuit Moab, Utah, gedurende het negendaagse evenement. De Jeep Safari werd in 1967 gestart door de Moab Kamer van Koophandel als een eendaagse trail ride. In de loop der jaren, naarmate de deelname groeide, breidde de Safari zich uit totdat het eindelijk het huidige negendaagse evenement bereikte. “Big Saturday” blijft het hoogtepunt van het evenement op de zaterdag van het paasweekend.
Jeep Brand
Gebouwd op meer dan 80 jaar legendarisch erfgoed, jeep is het authentieke SUV-merk dat mogelijkheden, vakmanschap en veelzijdigheid brengt aan mensen die op zoek zijn naar buitengewone reizen. Het merk Jeep biedt een open uitnodiging om het leven ten volle te leven door een breed portfolio van voertuigen aan te bieden die eigenaren een gevoel van veiligheid en zekerheid blijven bieden om elke reis met vertrouwen aan te kunnen. Het Jeep-voertuiggamma bestaat uit de Cherokee, Compass, Gladiator, Grand Cherokee, nieuwe drierijige Grand Cherokee L, Grand Cherokee 4xe, Renegade en Wrangler en Wrangler 4xe. Jeep Wave, een premium loyaliteits- en klantenserviceprogramma voor eigenaren dat beschikbaar is voor de hele Jeep 4×4-line-up, is gevuld met voordelen en exclusieve voordelen om eigenaren van Jeep-merken de grootste zorg en toegewijde 24/7 ondersteuning te bieden. De offroad-capaciteiten van het legendarische merk Jeep worden versterkt door een wereldwijd elektrificatie-initiatief dat 4xe transformeert in een nieuwe 4×4 in het nastreven van de visie van het merk om Zero Emission Freedom te bereiken. Alle voertuigen van het merk Jeep zullen tegen 2025 een geëlektrificeerde variant aanbieden.
Jeep Performance Parts (JPP)
JPP, opgericht in 2012 en aangeboden door Mopar voor het merk Jeep, biedt off-road liefhebbers hoogwaardige aftermarket-accessoires en prestatieonderdelen. Het portfolio van in de fabriek ondersteunde, op kwaliteit geteste onderdelen omvat assen, liftkits, bumpers, lieren, skid plates, ophangingscomponenten en meer. De producten worden gemaakt in nauwe samenwerking met het merk Jeep, engineering en product design-office teams voor ontwikkeling, testen en validatie. Strikte normen en fabrieksexclusieve gegevens – informatie die niet beschikbaar is voor de aftermarket – worden gebruikt om prestatieonderdelen en accessoires naadloos te integreren om de juiste pasvorm, afwerking en kwaliteit te leveren tot aan de kleur, korrel en het uiterlijk van elk product. Om de volledige lijn van Jeep Performance Parts te zien, bezoek mopar.com/jpp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait