Groep Ghistelinck beste Mercedes-Benz personenwagendealer van België

Mercedes-Benz reikt Best Dealer Awards voor personenwagens uit in drie categorieën: ‘Best Dealer’,’ Best Customer Satisfaction’ en ‘Best Workshop CSI’

Ieder jaar reikt Mercedes-Benz voor personenwagens de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Ghistelick is ’Best Dealer 2023’ met de beste resultaten in de categorie ‘Best Dealer’, waarin aspecten als verkoop, service en klanttevredenheid worden beoordeeld. Garage Monnier behaalde met zijn vestiging in Soignies ook de eerste plaats in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’. Servicepartner C. Havelange in Dinant is de winnaar in de categorie ’Best Workshop CSI’.

Om het dealernetwerk te stimuleren en te motiveren om elke klant op alle gebieden perfect van dienst te zijn, reikt de divisie Personenwagens van Mercedes-Benz BeLux de Best Dealer Awards uit aan dealers die zich onderscheiden door uitmuntende prestaties. Alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klanttevredenheid worden gedurende het jaar geanalyseerd en geëvalueerd. Daarbij worden zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren in aanmerking genomen. Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruik van een Best Dealer Award-ranking. Ook de klanten hebben een aanzienlijk aandeel in de score: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook aandachtspunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Ghistelinck Automotive ‘Best Dealer 2023’

Sinds 1950 is Ghistelinck officieel concessiehouder van Mercedes-Benz en daarmee ook de oudste van het land. Sinds 1997 is Vincent Yserbyt CEO van Ghistelinck Automotive, en sinds 2006 is hij ook eigenaar van de groep. Dit jaar wist Mercedes-Benz dealer Ghistelinck met vestigingen in Waregem, Kortrijk, Oudenaarde, Deinze en Moeskroen de top van de Best Dealer Award-ranking te bereiken. Ghistelinck mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van België noemen.

Vincent Yserbyt kreeg de beker overhandigd door Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO van Mercedes-Benz Benelux, en Egwin Wauters, Head of Retail Network Development BeNelux.

CEO Vincent Yserbyt meldde aansluitend het volgende: “Ghistelinck Autobedrijven speelt in de Champions League op vlak van customer intimacy & customer experience. Wie bij ons binnen komt als klant, gaat buiten als vriend. Wie bij ons binnen stapt als vriend, gaat buiten als klant”.

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen complimenteerde Vincent Yserbyt en de aanwezige medewerkers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Met de Best Dealer Award willen wij als Mercedes-Benz BeLux expliciet de uitstekende inzet van onze dealers en hun medewerkers erkennen om elke dag optimaal te presteren. Mercedes-Benz streeft altijd naar de hoogste klanttevredenheid en onze dealers spelen een belangrijke rol in de klantervaring. Ik feliciteer onze trouwe Mercedes-Benz partner Ghistelinck met hun zeer gemotiveerde medewerkers en hun geweldige prestaties.”

 

Garage Monnier in Soignies ‘Best Customer Satisfaction 2023’

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ wist Garage Monnier de eerste plaats te bereiken. De beoordeling van klanten vormt de basis voor deze award. Over een periode een jaar geven klanten aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service ervaren – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades.

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ behaalde SAGA in Huy de tweede positie. De derde plek was ook voor SAGA met de vestiging in Hannut.

C.Havelange in Dinant is ‘Best Workshop CSI 2023’

Naast de Best Dealer Awards reikt de divisie Personenwagens ook een award uit aan het servicepunt met de beste overall service. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2023’ behaalde servicepartner C.Havelange in Dinant de eerste plaats. “Deze award bevestigt dat onze aftersales een hoog serviceniveau levert”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz BeLux. “De ervaringen van de klant naar aanleiding van een bezoek aan onze werkplaats spelen een belangrijke rol bij de merkbeleving van de klant. Het hele pakket aan customer services – niet alleen de online en offline activiteiten, maar ook accessoires en onderhoud & reparatie – leveren een belangrijke bijdrage aan de luxebeleving die de klant ervaart.”

In de categorie ‘Best Workshop CSI’ was de tweede plaats voor Garage Cools in Jabbeke en de derde plaats voor Decock in Zedelgem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait