Jeep-merk® ‘Famous for Freedom’ Wereldwijde marketingcampagne voor de nieuwe 2024 Jeep Wrangler met legendarische ‘California Love’-track is nu aangekomen in Europa

  • De wereldwijde campagne “Famous for Freedom” voor de nieuwe Jeep® Wrangler uit 2024 bevat het legendarische “California Love” circuit uit 1995.
  • De campagne debuteert op het moment dat de 50e verjaardag van hiphopmuziek wordt gevierd en erkend voor de rol die het heeft gespeeld bij het transformeren van marketing en cultuur.
  • Het nummer “California Love” is een van de vele merken van Stellantis met zeer gewilde, maar ongrijpbare nummers voor de reclame-industrie.
  • Dit is de eerste keer dat het nummer wordt gebruikt in een autocommercial.
  • Een video van dertig seconden “Famous for Freedom” wordt gelanceerd op het YouTube-kanaal van het merk Jeep, met kortere inhoud, waaronder een video van 15 seconden, die op de socialemediakanalen van het merk loopt.
  • Een geïntegreerde digitale, sociale en gedrukte campagne maakt het pakket compleet.
  • De nieuwe 2024 Jeep Wrangler biedt de state-of-the-art plug-in hybride, waardoor zijn klanten in bijna stilte van hun dagelijks leven kunnen genieten.
  • De Jeep Wrangler 4xe, die emissievrije vrijheid biedt, is snel een bestseller geworden in zijn segment.
Jeep® brand launches “Famous for Freedom” global marketing campaign for the new 2024 Jeep Wrangler featuring legendary “California Love” music track

Het merk Jeep® markeert de lancering van de nieuwe 2024 Jeep Wrangler en Jeep Wrangler 4xe met het debuut van zijn wereldwijde marketingcampagne “Famous for Freedom”. De wereldwijde campagne wordt gelanceerd met een 30 seconden durende versie van “Famous For Freedom” op het YouTube-kanaal van het merk Jeep, met kortere content, waaronder een video van 15 seconden, die wordt weergegeven op de sociale mediakanalen en online videoplaatsingen van het merk. Een geïntegreerde digitale, sociale en gedrukte campagne maakt het pakket compleet.

“Muziek speelt al lang een cruciale rol in onze rijke reclamegeschiedenis, en nu de industrie het 50e jaar van hiphop markeert, heeft het merk Jeep de enorme eer gekregen om het ongrijpbare ‘California Love’-volkslied op te nemen in onze ‘Famous for Freedom’-campagne voor onze nieuwe Jeep Wrangler voor 2024”, aldus Olivier Francois, global chief marketing officer, Stellantis. “Terwijl de jaren ’90 een renaissance zien in mode, film en muziek, willen we de nostalgie van dat decennium aanboren en tegelijkertijd de unieke greep erkennen die de Wrangler heeft op het hele auto- en culturele landschap. ‘ ‘California Love’ vangt de geest van de Jeep Wrangler en onze eigenaren over de hele wereld op een manier die geen ander kan.”

De wereldwijde marketingcampagne, die ook zal worden uitgezonden in de VS, China, Japan, Korea, Australië en andere markten over de hele wereld, luidt de lancering in van de 2024 Jeep Wrangler en Jeep Wrangler 4xe, met het beroemde nummer ‘California Love’. Dit is de eerste keer dat het nummer wordt gebruikt in een autocommercial.

“‘Famous For Freedom’ gaat verder dan een slogan. Het is een gemoedstoestand voor onze Jeep Wrangler-eigenaars, en deze wereldwijde campagne viert deze gemeenschap van dromers en doeners die een leven willen leiden dat gevoed wordt door vrijheid”, aldus Lucy McLellan, Senior Vice President, Global Head of Marketing & Communications van het merk Jeep. “Terwijl we de nieuwe 2024 Jeep Wrangler introduceren op markten over de hele wereld, vieren we de legendarische offroad-capaciteiten van de Wrangler en ook de unieke levensstijl die hij mogelijk maakt. En er is geen betere manier om dat te doen dan een aantal van onze trouwe Jeep Wrangler-klanten in de campagne te betrekken om ervoor te zorgen dat de essentie van de Jeep-gemeenschap authentiek wordt vastgelegd.” Bekijk hier de 30 seconden durende “Famous for Freedom”-spot.

De video is gefilmd in Californië om de cultuur, landschappen en levensstijl vast te leggen die het circuit van de Jeep Wrangler en “California Love” zo iconisch maken. Scènes van de Pismo Beach Sand Dunes tot de skyline van Los Angeles en extra Californische textuur brengen de tekst van het nummer tot leven. Om de authenticiteit van de film te vergroten, zijn er ook verschillende echte Jeep-merkeigenaren te zien die overal verschijnen.

“Famous for Freedom” werd geregisseerd door Grammy-winnende regisseur Dave Meyers bij RadicalMedia. In de afgelopen 20 jaar heeft Meyers muziekvideo’s geregisseerd voor artiesten als Drake, SZA en Kendrick Lamar, evenals commercials die de cultuur hebben gevormd. Hij heeft zich stevig gevestigd als een van de meest productieve en gewilde regisseurs in de branche, en daarom was hij een perfecte match voor de Jeep Wrangler “Famous for Freedom”-campagne.

“Sinds zijn introductie heeft de Jeep Wrangler met elke nieuwe generatie, die teruggaat tot 1941, een nieuw niveau van 4×4-capaciteiten bereikt”, aldus Jim Morrison, Senior Vice President en hoofd van het merk Jeep Noord-Amerika. “De nieuwe 2024 Wrangler bouwt voort op die erfenis van meer dan 80 jaar en biedt onze eerste Dana-achteras met volledige drijver, en maakt het voor Wrangler-eigenaren mogelijk om gemakkelijk banden te vergroten, naast een geavanceerder en comfortabeler interieur met een standaard 12,3-inch touchscreen, beschikbare elektrisch bedienbare stoelen die zijn getest op waterdoorwaadbaarheid en meer technologie en veiligheidsvoorzieningen, inclusief standaard gordijnairbags. Wrangler biedt klanten meer keuze met de beste benzinemotoren in zijn klasse tot de enige geëlektrificeerde offroad-SUV, de Wrangler 4xe, die nog steeds de best verkochte plug-in hybride in de Verenigde Staten is.”

Jeep® brand launches “Famous for Freedom” global marketing campaign for the new 2024 Jeep Wrangler featuring legendary “California Love” music track

Het merk Jeep legt de lat opnieuw hoger door de meest capabele Wrangler tot nu toe te combineren met meer capaciteiten, technologie, veiligheidsvoorzieningen en verfijning. Deze compromisloze combinatie wordt versterkt door de state-of-the-art plug-in hybride architectuur die Wrangler-klanten de mogelijkheid geeft om in bijna stilte van hun dagelijks leven te genieten.

De 2024 Jeep Wrangler 4xe is verkrijgbaar in Sahara- en Rubicon-modellen. Bestellen is nu geopend en voertuigen zullen binnenkort bij Europese dealers aankomen.

“Famous for Freedom” is gemaakt door het merk Jeep in samenwerking met het in Chicago gevestigde Highdive-bureau.

Jeep Wrangler
De iconische Jeep Wrangler, de meest capabele en erkende auto ter wereld, levert ongeëvenaarde offroad-capaciteiten en wordt geproduceerd met meer dan 80 jaar 4×4-techniek.
Binnenin biedt de nieuwe 2024 Wrangler meer comfort- en veiligheidsvoorzieningen met beschikbare 12-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen, standaard 12,3-inch Uconnect 5 touchscreen-radio en standaard gordijnairbags aan de zijkant op de eerste en tweede rij.
Veiligheid wordt nu nog relevanter dankzij de nieuwe ADAS, inclusief Traffic Sign Information met Intelligent Speed Alert, Drowsy Driver Alert en Lane Departure Warning. De aandrijflijn omvatde geëlektrificeerde Wrangler 4xe, die een 2,0-liter turbobenzinemotor, twee elektromotoren en een hoogspanningsbatterijpakket gebruikt om tot 51 km te leveren.

Jeep® is
gebouwd op meer dan 80 jaar legendarisch erfgoed en is het authentieke SUV-merk dat legendarische offroad-capaciteiten, interieurverfijning, hightech functies en veelzijdigheid biedt aan mensen die op zoek zijn naar buitengewone reizen. Het merk Jeep nodigt u uit om alles uit het leven te halen door een breed portfolio van voertuigen aan te bieden die eigenaars een gevoel van veiligheid en zekerheid blijven bieden om elke reis met vertrouwen aan te kunnen. Jeep Wave, een premium loyaliteits- en klantenserviceprogramma voor eigenaren dat beschikbaar is voor de hele Jeep 4×4-serie, zit boordevol voordelen en exclusieve voordelen om eigenaren van Jeep-merken de grootst mogelijke zorg en toegewijde 24/7 ondersteuning te bieden. De offroad-capaciteiten van het legendarische merk Jeep worden versterkt door een wereldwijd elektrificatie-initiatief dat de 4xe transformeert in de nieuwe 4×4 in navolging van de visie van het merk om Zero Emission Freedom te bereiken en de toegevoegde 4×4-capaciteiten. Alle voertuigen van het merk Jeep zullen tegen 2025 een geëlektrificeerde variant aanbieden.

 

*Afbeeldingen geproduceerd door en eigendom van FCA US LLC en gemaakt in een geautoriseerd offroad-gebied. Voertuigen die alleen ter illustratie worden getoond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait