Renault Sport Racing gaat samenwerken met BP en Castrol

BP en Renault Sport Racing hebben vandaag een nieuw partnerschap aangekondigd waarbij de internationale aardolieleverancier de recent hervormde renstal Renault Sport Formula One Team zal ondersteunen in haar ambitie om over vijf jaar voor de wereldtitel te strijden. BP en Castrol, het smeermiddelenmerk van dezelfde groep, zullen brandstoffen en smeermiddelen leveren voor het komende F1-seizoen, dat in maart van start gaat in Melbourne (Australië).

“De terugkeer van BP en Castrol, twee ronkende namen in de autosport, is uitstekend nieuws en opent nieuwe mogelijkheden voor ons Formule 1-team,” verklaart Jérôme Stoll, voorzitter van Renault Sport Racing. “Het engagement van BP onderstreept de nooit aflatende aantrekkingskracht van de F1 in de ogen van grote multinationals. We zijn erg trots en gemotiveerd om een technische partner en sponsor van dit kaliber aan onze zijde te hebben.”

“De ontwikkeling van toptechnologieën voor brandstoffen en smeermiddelen is een topprioriteit voor BP,” aldus Tufan Erginbilgic, algemeen directeur van BP Downstream. “Dit partnerschap creëert boeiende opportuniteiten voor de teams van Renault en BP, die zullen samenwerken om deze geavanceerde technologieën nog verder te ontwikkelen in de uiterst competitieve omgeving van de Formule 1.”

“Met het nieuwe aerodynamicareglement voor seizoen 2017 nemen de eisen voor F1-motoren toe,” benadrukt Cyril Abiteboul, algemeen directeur van Renault Sport Racing. “De brandstoffen en smeermiddelen zullen de totaalprestaties van de bolides dus nog sterker beïnvloeden dan ze sinds de invoering van de nieuwe krachtbronnen in 2014 al deden. De teams van BP en Castrol zijn erg enthousiast en gemotiveerd om het hoofd te bieden aan de uitdagingen van de Formule 1 en we zijn er zeker van dat ze ons zullen helpen om onze doelstellingen voor 2017 en de komende jaren te realiseren.”

BP en Castrol worden de officiële leveranciers van brandstoffen en smeermiddelen voor het Renault Sport Formula One Team, en dat via de merken BP Ultimate en Castrol EDGE. De jongste samenwerking tussen beide ondernemingen dateert alweer van seizoen 1997, het jaar waarin Williams Renault de F1-titels bij de Piloten en Constructeurs behaalde.

“Bij Castrol en BP zijn we bijzonder trots deel te mogen uitmaken van de visie die Renault tot de beste Formule 1-renstal moet maken,” besluit Mandhir Singh, operationeel directeur van BP Lubricants. “Door reeds in deze fase samen te werken met het team, kunnen we vernieuwende oplossingen uitwerken om nieuwe successen te oogsten.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *