Op uw plaatsen, klaar, start: orderboeken open voor nieuwe Opel Insignia GSi

  • Sportief gevoel van topklasse: word een Insignia GSi-piloot vanaf € 45.700
  • Krachtige motoren: keuze uit BiTurbo diesel of turbogeladen benzinemotor
  • Op rolletjes: FlexRide-chassis en vierwielaandrijving met koppelvectoring
  • Opwindende verschijning: bumpers, zijdrempels en achterspoiler met GSi-design
  • Topcomfort met toerwagenallures: nieuw ontwikkelde, integrale zetel met AGR-label
  • Vlaggenschip op maat: Insignia Grand Sport en Sports Tourer leverbaar in GSi-versie

 

De Opel Insignia GSi maakte zijn debuut op het Autosalon van Frankfurt. Iedereen die de auto zelf wil besturen, krijgt daar nu de kans toe, want de orderboeken voor Opels dynamische vlaggenschip zijn open. De Grand Sport-uitvoering van de GSi is verkrijgbaar vanaf € 45.700 (aanbevolen verkoopprijs incl. btw). De auto belooft maximaal rijplezier op alle wegen. Gezinnen die graag samen dat sportieve gevoel willen beleven, kunnen voor de ruime GSi Sports Tourer gaan vanaf € 46.950. Deze variant levert niet alleen een even voortreffelijke rijervaring, maar ook veel ruimte en praktische details.

 

“De Insignia GSi maakte reeds indruk met zijn vastberaden stijl op het Autosalon van Frankfurt. Zodra een klant achter het sportieve stuur kruipt, krijgt hij dat bijzondere gevoel”, zegt Peter Küspert, Managing Director Sales & Marketing bij Opel Automobile GmbH. “Het is tijd voor verandering. Vanaf nu kunnen alle sportieve bestuurders namelijk hun Insignia GSi bestellen. Zij krijgen dan een sportwagen voor kenners: scherp, precies en efficiënt.”

 

Het instapmodel van de Insignia GSi Grand Sport is al uitgerust met de 2,0-liter BiTurbo diesel van 154 kW/210 pk, die een pittig koppel van 480 Nm levert bij 1.500 t/min (officieel brandstofverbruik van GSi 2.0 BiTurbo volgens de NEDC: in de stad 8,9 l/100 km, buiten de stad 6,1 l/100 km, gecombineerd 7,3 l/100 km; officiële specifieke gecombineerde CO2-emissie: 192 g/km).

 

Mensen die in hun Insignia GSi liever een krachtige turbobenzinemotor zien kunnen kiezen voor de 2,0-liter motor van 191 kW/260 pk (officieel brandstofverbruik volgens de NEDC: in de stad 11,2 l/100 km, buiten de stad 7,1 l/100 km, gecombineerd 8,6 l/100 km; officiële specifieke gecombineerde CO2-emissie: 197 g/km). De 2.0 turbo levert een maximumkoppel van 400 Nm tussen 2.500 en 4.000 t/min. Daarmee trekt de Insignia GSi Grand Sport op vanuit stilstand tot 100 km/u in 7,3 seconden en haalt hij een topsnelheid van 250 km/u.

 

Beide motoren worden geleverd met een bijzonder dynamisch ingesteld FlexRide-chassis, adaptieve vierwielaandrijving met koppelvectoring, Michelin Pilot Sport 4 S-banden met extra grip en een nieuwe automatische achtversnellingsbak met peddels aan het stuur waarmee de bestuurder ook zelf kan schakelen.

 

Hij gaat er echt stevig tegenaan …

 

Het gloednieuwe GSi-chassis is de basis voor maximaal rijplezier en effectief motorvermogen: kortere veren leggen de GSi 10 millimeter lager en speciale korte schokdempers beperken de bewegingen van het koetswerk tot een minimum. In elke bocht en bij elke beweging is het overduidelijk waar de Insignia GSi werd afgesteld: de Nordschleife van de Nürburgring, het taaiste racecircuit ter wereld.

 

Het mechatronische FlexRide-chassis past de schokdempers en de sturing in enkele fracties van een seconde aan. De besturingseenheid verandert bovendien de kalibratie van het gaspedaal en de schakelpunten van de automatische achtversnellingsbak. De bestuurder kan kiezen tussen drie modi: Standaard, Tour en Sport. Naargelang de gekozen modus zijn de sturing en de gaspedaalreactie nog directer. Exclusief voor de GSi is de competitiemodus die met de ESP-knop wordt geactiveerd. Tweemaal drukken geeft ervaren bestuurders meer gier en schakelt de tractiecontrole uit. Insignia GSi-piloten die echt alles zelf willen controleren, kunnen ook koppelen met de stuurpeddels.

 

De Twinster-vierwielaandrijving met koppelvectoring is uniek in deze klasse en past perfect bij het sportieve chassis. De gebruikelijke differentieel op de achteras is vervangen door een dubbele koppeling. Deze kan elk achterwiel afzonderlijk laten versnellen in enkele fracties van een seconde. Afhankelijk van de rijomstandigheden, kan de Insignia GSi zo de lijn volgen die zijn bestuurder wil. Verder zorgen de Brembo-remmen voor uitstekende remprestaties, zelfs bij hoge snelheden.

 

… en bezorgt de bestuurder meteen een racegevoel

 

Dit alles zorgt voor een uiterst actieve rijervaring, die perfect bij de sportieve look van de Insignia GSi past. De grote, verchroomde luchtinlaten aan de voorzijde, de GSi-bumpers en de zijdrempels laten er samen met de optionele, opvallende achterspoiler van de Grand Sport geen twijfel over bestaan: hier komt een echte sportwagen. De bestuurder en de voorste passagier genieten bovendien van de standaard ergonomische zetels met AGR-label, een integrale sportzetel met leerbekleding, die speciaal voor de GSi ontwikkeld werd. Deze is uitgerust met de gebruikelijke comfortelementen, zoals ventilatie, verwarming, massagefunctie en verstelbare zijsteun, maar heeft ook een hoge rugleuning met geïntegreerde hoofdsteun. De standaard aluminium sportpedalen geven het geheel een extra sportieve toets. Eigenaars van een GSi profiteren trouwens altijd van perfecte zichtbaarheid, dankzij de optionele IntelliLux LED®-matrixkoplampen die nooit verblinden. Kortom, de Opel Insignia GSi levert ongeëvenaard rijplezier in beide uitvoeringen, namelijk Grand Sport en Sports Tourer.