Twee nieuwe versies van de A110

  • De beperkte reeks Alpine A110 Légende GT is de elegantste A110 tot nog toe
  • De A110 Color Edition is een nieuw gamma dat elk jaar zal worden vernieuwd.
  • Alpine stelt zijn nieuwe personaliseringsaanbod voor, dat Atelier Alpine werd gedoopt
  • Patrick Marinoff, de nieuwe Algemeen Directeur van Alpine, wil internationaal sterke prestaties neerzetten

Alpine, dat nieuwe stappen zet in zijn langetermijnplan, kondigt de lancering van de beperkte reeks A110 Légende GT aan. De elegantste interpretatie van de A110 tot nog toe wordt onthuld aan de zijde van de A110 Color Edition 2020 en het personaliseringsprogramma Atelier Alpine.

De A110 Légende GT, waarvan wereldwijd slechts 400 exemplaren zullen worden verkocht, inspireert zich op de huidige A110 Légende. Met zijn op maat ontwikkelde designelementen voor koetswerk en interieur tilt hij de elegantie van de A110 Légende naar ongekende hoogten. Deze interpretatie geeft de meest verfijnde A110 ooit nog een extra dimensie, waarmee het merk zich kan onderscheiden bij doorgewinterde kopers van sportieve wagens.

Parallel daarmee vult de A110 Color Edition 2020 het Alpine-gamma aan met een nieuwe beperkte reeks, maar ook met een jaarlijks vernieuwd programma. Net als de seizoenscollecties in de modewereld zal de A110 Color Edition elk jaar worden vernieuwd. In 2020 inspireert de A110 Color Edition zich op de intense en bruisende A110S. Hij onderscheidt zich door een exclusieve afwerking in de kleur Jaune Tournesol en is vanaf nu tot eind 2020 verkrijgbaar. Na die datum wordt de kleur geschrapt uit het kleurenpalet.

Tot slot stelt Alpine zijn nieuwe personaliseringsaanbod voor, dat Atelier Alpine werd gedoopt. Behalve de 29 nieuwe koetswerkkleuren geïnspireerd op befaamde kleuren uit de geschiedenis van het merk, biedt Atelier Alpine ook verscheidene afwerkingen voor de velgen en remklauwen om elke nieuwe A110 even uniek te maken als zijn eigenaar.

De A110 Légende GT, de A110 Color Edition en Atelier Alpine worden gelanceerd onder impuls van Patrick Marinoff, de nieuwe Algemeen Directeur van Alpine. Deze Duitser die heel wat ervaring opdeed bij diverse Europese luxemerken, geeft het merk een internationale dimensie die Alpine zal helpen om zijn nationale succes uit te dragen naar de rest van de wereld.

Patrick Marinoff, Algemeen Directeur van Alpine, verklaarde:

Met deze nieuwe aankondigingen schrijven we het volgende hoofdstuk in de wedergeboorte van Alpine. De A110 Légende GT tilt de intrinsieke elegantie van elke A110 naar ongekende hoogten en richt zich dan ook tot kopers die in de eerste plaats vallen voor zijn tijdloze design.

 De A110 werd van bij het begin ontworpen en ontwikkeld met het oog op een uitgesproken karakter. Met de intense en sportieve stijl van de A110S en de elegantie van de A110 Légende GT demonstreren we al het potentieel van de auto.

 Alpine-klanten zijn unieke mensen, die er bewust voor kiezen om buiten de lijntjes te kleuren. Met de programma’s A110 Color Edition en Atelier Alpine trachten we de identiteit van de A110 nog te versterken. Zo krijgen onze klanten voortaan de mogelijkheid om een wagen samen te stellen die hun persoonlijkheid weerspiegelt.

 Alpine is marktleider op de Franse markt en getuigt zo van de intrinsieke kwaliteit van zijn A110. Vandaag bestaat de uitdaging erin om dat succes uit te breiden naar de internationale markt. Om de internationale ambities van Alpine kracht bij te zetten, drijven we onze marketingactiviteiten buiten Frankrijk op, met onder meer een zomertournee door Europa en de optimalisering van ons netwerk op andere kernmarkten.

 Met de komst van de A110 Légende GT, de A110 Color Edition 2020 en Atelier Alpine leggen we de basis voor onze toekomstige ontwikkeling. De komende jaren zullen we onze klanten speciale reeksen blijven aanbieden door ons personaliseringsprogramma verder uit te breiden.