ROLLS-ROYCE SPIRIT OF ECSTASY: VLIEGT NOG STEEDS HOOG

ROLLS-ROYCE SPIRIT OF ECSTASY: VLIEGT NOG STEEDS HOOG

8 februari 2021 0 Door Alain Mervilde

Rolls-Royce Motor Cars viert de 110e verjaardag van de Spirit of Ecstasy – het officiële embleem. Het intellectuele eigendom van het ontwerp werd geregistreerd op 6 februari 1911, waarmee het een bepalend kenmerk van het merk Rolls-Royce werd en een van de beroemdste, meest iconische en begeerde symbolen van luxe ter wereld.

 

  • Het ontwerp van Spirit of Ecstasy werd voor het eerst officieel geregistreerd als intellectueel eigendom van Rolls-Royce op 6 februari 1911
  • Een kenmerkend kenmerk van het merk Rolls-Royce, dat de motorkap siert van elke auto die bij Goodwood wordt gebouwd, en een van de beroemdste, meest iconische en begeerlijke emblemen ter wereld
  • Gebaseerd op een bronzen beeldje, de ‘Whisper’, gemaakt door beeldhouwer en illustrator Charles Sykes voor zijn beschermheer, autopionier en vroege Rolls-Royce-liefhebber Lord Montagu van Beaulieu
  • Marque behoudt deze fundamentele link met kunstenaars en origineel werk via MUSE, The Rolls-Royce Art Program


“Als embleem vertegenwoordigt de Spirit of Ecstasy veel meer dan alleen ons bedrijf en onze producten. Voor onze klanten is ze een krachtig symbool, onmiddellijk en universeel erkend – van succes, streven, prestatie en aanzien. In haar schoonheid, eenvoud, elegantie en zeldzaamheid, ze omvat alles wat onze klanten zoeken – en vinden – in hun Rolls-Royce-auto.

“Binnen ons bedrijf koestert de Spirit of Ecstasy trots en esprit de corps, waardoor de Rolls-Royce-familie over de hele wereld wordt verenigd en versterkt. . Ze herinnert ons aan onze erfenis en principes, en inspirerende grootsheid in ons allemaal. Elke auto die we bouwen moet het waard zijn om haar te dragen, want zij is het die elke Rolls-Royce en ons bedrijf uniek en compleet maakt. ‘
Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Motor Cars viert de 110e verjaardag van de Spirit of Ecstasy – het officiële embleem. Het intellectuele eigendom van het ontwerp werd geregistreerd op 6 februari 1911, waarmee het een bepalend kenmerk van het merk Rolls-Royce werd en een van de beroemdste, meest iconische en begeerde symbolen van luxe ter wereld. Bijna onveranderd gedurende haar lange en legendarische leven, siert de Spirit of Ecstasy de motorkap van elke Rolls-Royce-auto die is gebouwd in het huis van Rolls-Royce, Goodwood.

Haar ontwerp is ontleend aan een bronzen beeldje, getiteld de ‘Whisper’, gemaakt door beeldhouwer en illustrator Charles Sykes voor zijn werkgever, autopionier en Rolls-Royce early-adopter Lord Montagu van Beaulieu. De fundamentele verbinding van het bedrijf tussen de auto- en kunstwereld wordt vandaag voortgezet met MUSE, The Rolls-Royce Art Program, een hoofdrolspeler in de wereld van bewegende beelden.

De eerste Spirit of Ecstasy-beeldjes waren een statige zeven inch (ca. 18 cm) hoog. Tegenwoordig is ze een smallere drie ¾ inch (9,5 cm). Ze wordt veilig uit het zicht gehouden in een speciale behuizing in de motorkap totdat de motor start, waarna ze soepel en gracieus het podium opkomt door een nauwkeurig ontworpen mechanisme dat bekend staat als ‘de stijging’.