Reimagine Jaguar Land Rover

JAGUAR LAND ROVER NAAR een NIEUWE  TOEKOMST VAN  MODERNE LUXE DOOR ONTWERP

 

  • Nieuwe wereldwijde strategie – Reimagine – aangekondigd voor het Britse bedrijf onder leiding van Chief Executive  Officer, Thierry Bolloré
  • Een duurzaamheidsrijke heruitvinding van moderne luxe, unieke klantervaringen en positieve maatschappelijke impact
  • Begin van de reis om in 2039 een netto zero carbon-bedrijf te worden
  • Heruitvinding van Jaguar als volledig elektrisch luxemerk vanaf 2025 om ‘zijn unieke potentieel te realiseren’
  • In de komende vijf jaar verwelkomt Land Rover zes puur elektrische varianten, omdat het nog steeds de wereldleider is van luxe SUV’s
  • Alle Jaguar- en Land Rover-naamplaatjes moeten tegen het einde van het decennium in puur elektrische vorm verkrijgbaar zijn; eerste volledig elektrische Land Rover-model in 2024
  • Schone waterstof brandstofcelstroom wordt ontwikkeld ter voorbereiding op de toekomstige vraag
  • Gestroomlijnde structuur om meer wendbaarheid te bieden en een efficiëntie van focus te bevorderen
  • Wereldwijde productie- en assemblagevoetafdruk moet worden behouden, gerechten, hergebruikt en gereorganiseerd
  • Samenwerkingen en kennisdeling met marktleiders, met name vanuit de bredere Tata Group, zullen de company in staat stellen mogelijke synergieën op het gebied vanschone energie, verbonden diensten, leiderschap op het gebied van gegevens- en softwareontwikkeling te verkennen
  • Op weg naar dubbelcijferige EBIT-marge en positieve cashflow, met de ambitie om in 2025 positieve cash-net-of-debt te realiseren met een value creation-aanpak die kwaliteit en winst-over-volume oplevert

 

Gaydon, VK  –  maandag  15  februari  2021:

 

Een visie op moderne luxe door design

Jaguar Land Rover zal de toekomst van moderne luxe opnieuw vormgeven door middel van zijn twee verschillende, Britse merken.

Tegen een canvas van echte duurzaamheid in, zal Jaguar Land Rover een meer wendbare maker worden van ’s werelds meest gewilde luxe voertuigen en diensten voor de meest veeleisende klanten. Een strategie die is ontworpen om een nieuwe benchmark te creëren in milieu-, maatschappelijke en gemeenschapsimpact voor een luxebedrijf.

“Jaguar Land Rover is uniek in de wereldwijde auto-industrie. Ontwerpers van ongeëvenaarde modellen, een ongeëvenaard begrip van de toekomstige luxebehoeften van zijn klanten, emotioneel rijke merkrechtvaardigheid, een geest van Britsheid en ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldwijde spelers in technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Twee verschillende moderne luxemerken met duurzaamheid centraal

 

De kern van het Reimagine-plan zal de elektrificatie van zowel Land Rover- als Jaguar-merken zijn op afzonderlijke architecturen met twee duidelijke, unieke persoonlijkheden. In een Land Rover worden voertuig en bestuurder verenigd door avontuur. Door nieuwe wegen in te slaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en niet tevreden te zijn met het verwachte, helpt Land Rover mensen echt om ‘Above and Beyond ’tegaan. In de komende vijf jaar verwelkomt Land Rover zes puur elektrische varianten, omdat het de wereldleider blijft van luxe SUV’s via zijn drie families Range Rover, Discovery en Defender. De eerste volledig elektrische variant komt in 2024.

Tegen het midden van het decennium zal Jaguar een renaissance hebben ondergaan om te ontstaan als een puur elektrisch luxemerk met een dramatisch mooi nieuw portfolio van emotioneel boeiende ontwerpen en baanbrekende technologieën van de volgende generatie. Jaguar zal bestaan om het leven buitengewoon te maken door dramatisch mooie auto-ervaringen te creëren die ervoor zorgen dat zijn klanten zich uniek en beloond voelen. Hoewel het naamplaatje behouden kan blijven, zal de geplande Jaguar  XJ-vervanging geen deel uitmaken van de line-up, omdat het merk zijn unieke potentieel lijkt te realiseren.

Jaguar en Land Rover zullen tegen 2030 pure elektrische stroom, naambord op naambord, aanbieden. Tegen die tijd zal, naast 100% van de Jaguar-verkoop, naar verwachting ongeveer 60% van de verkochte Land Rovers zijn uitgerust met nul uitlaataandrijvingen.

Het doel van Jaguar Land Rover is om tegen 2039 netto nul CO2-uitstoot te bereiken in  zijn  toeleveringsketen, producten en activiteiten. Als onderdeel van deze ambitie bereidt de company zich ook voor op de verwachte invoering van schone brandstofcelstroom in overeenstemming met een rijping van de waterstofeconomie. De ontwikkeling is al aan de gang met prototypes die in de komende twaalf maanden op de Britse wegen aankomen als onderdeel van het langetermijninvesteringsprogramma.

Duurzaamheid die een nieuwe benchmark levert in milieu- en maatschappelijke impact voor de luxesector is van fundamenteel belang voor het succes van Reimagine. Een nieuw gecentraliseerd team zal in staat worden gesteld om voort te bouwen op en te versnellen van baanbrekende innovaties op het gebied van materialiteit, engineering, productie, diensten en investeringen in de circulaire economie.

Jaarlijkse toezeggingen van circa £ 2,5 miljard omvatten investeringen in elektrificatietechnologieën en de ontwikkeling van verbonden diensten om de reis en ervaringen van klanten te verbeteren, naast gegevensgerichte technologieën die hun eigendomsecosysteem verder zullen verbeteren.

Bewezen diensten zoals het flexibele PIVOTAL-abonnementsmodel (dat in het fiscale jaar met 750% is gegroeid), geboren uit de incubator en investeerderstak van Jaguar Land Rover, InMotion, worden nu uitgerold naar andere markten na een succesvolle lancering in het VK.

Kwaliteit en efficiëntie

Reimagine zal Jaguar Land Rover nieuwe benchmarknormen in kwaliteit en efficiëntie voor de luxesector laten vaststellen door rechten te vestigen, te herbestemmen en te reorganiseren.

Centraal in die reis, en om verschillende persoonlijkheden voor de twee merken vast te stellen, staat de nieuwe architectuurstrategie.

Land Rover zal gebruik maken van de aanstaande flex Modular Longitudinal Architecture (MLA). Het zal geëlektrificeerde verbrandingsmotoren (ICE) en volledig elektrische varianten leveren naarmate het bedrijf   zijn product line-up in de toekomst ontwikkelt. Daarnaast zal Land Rover ook pure elektrische biased Electric Modular Architecture (EMA) gebruiken, die ook geavanceerde geëlektrificeerde ICE zal ondersteunen.

Toekomstige Jaguar-modellen worden uitsluitend gebouwd op een puur elektrische architectuur.

Reimagine is ook ontworpen om vereenvoudiging te bieden. Door het aantal platforms en modellen dat per fabriek wordt geproduceerd te consolideren, zal de company in staat zijn om nieuwe benchmarknormen vast te stellen op efficiënte schaal en kwaliteit voor de luxesector. Een dergelijke aanpak zal helpen bij het rationaliseren van sourcing en het versnellen van investeringen in lokale toeleveringsketens voor de circulaire economie.

Vanuit een kernproductieperspectief betekent dit dat Jaguar Land Rover zijn installatie- en assemblagefaciliteiten op de britse thuismarkt en over de hele wereld behoudt. Naast de fabrikant van de MLA-architectuur, Solihull, zal West Midlands ook de thuisbasis zijn van het toekomstige geavanceerde Jaguar pure elektrische platform.

Belangrijke partners, waaronder vakbonden, detailhandelaren en die in de toeleveringsketen, zullen een essentiële rol blijven spelen in het uitgebreide nieuwe Jaguar Land Rover-ecosysteem en zijn reis naar een nieuwe toekomst van moderne luxe. 

ReFocus naar een meer wendbare operatie

Zoals blijkt uit de laatste financiële resultaten, heeft Jaguar Land Rover een sterke basis om een duurzaam en veerkrachtig bedrijf op te bouwen voor haar klanten en hun gemeenschappen, partners, werknemers, aandeelhouders en het milieu.

De drijvende kracht achter deze transformatie is het onlangs gelanceerde Refocus-programma, door bestaande initiatieven zoals Charge+ te consolideren met nieuwe cross-functionele activiteiten.

Reimagine zal Jaguar Land Rover op de juiste grootte zien, herbestemmen en reorganiseren in een meer wendbare operatie. Het creëren van een vlakkere structuur is ontworpen om werknemers in staat te stellen snel en met een duidelijk doel te creëren en te leveren.

Om deze efficiëntie van focus te versnellen, zal de company zijn niet-productie-infrastructuur in het VK aanzienlijk verminderen en rationaliseren. Gaydon zal het symbool worden van deze inspanning – de ‘reactor’ van het bedrijf – met het Executive Team en andere managementfuncties die naar de ene locatie verhuizen om wrijvingsloze samenwerking en wendbare besluitvorming te helpen.

Leapfrog naar leiderschap met Tata Group 

Om haar visie op moderne luxemobiliteit met vertrouwen te realiseren, zal de company nauwere samenwerking en kennisdeling met bedrijven van de Tata Group beheren om duurzaamheid te

verbeteren en emissies te verminderen, evenals het delen van beste praktijken op het gebied  van leiderschap op het gebied van technologie, gegevens en softwareontwikkeling van de volgende generatie. Jaguar Land Rover is sinds 2008 een 100% dochteronderneming van Tata Motors, waarin Tata Sons de grootste aandeelhouder is. 

“We hebben zoveel ingrediënten van binnenuit. Het is een unieke kans”, aldus de heer Bolloré. “Anderen moeten alleen vertrouwen op externe partnerschappen en compromissen, maar we hebben wrijvingsloze toegang die ons in staat stelt om met vertrouwen en snelheid vooruit te leunen.”

 

Jaguar Land Rover brengt al deze ingrediënten samen en is op weg naar dubbelcijferige EBIT-marges en een positieve cashflow, met de ambitie om in 2025 positieve cash-net-of-debt te bereiken.

Uiteindelijk wil Jaguar Land Rover een van de meest winstgevende luxefabrikanten ter wereld zijn.

De heer N  Chandrasekaran, voorzitter van Tata Sons, Tata Motors en Jaguar Land Rover Automotive plc:  “De Reimagine-strategie brengt Jaguar Land Rover op een belangrijk pad van versnelling in harmonie met de visie en duurzaamheidsprioriteiten van de bredere Tata Group. Samen helpen we Jaguar zijn potentieel te realiseren, de tijdloze aantrekkingskracht van Land Rover te versterken en gezamenlijk een symbool te worden van een echt verantwoordelijk bedrijf voor zijn klanten, de samenleving en de planeet.”

De heer Bolloré concludeerde: “Als mensgericht bedrijf kunnen en zullen we veel sneller en met een duidelijk doel gaan om niet alleen moderne luxe opnieuw uit te vinden,  maar ook te definiëren voor twee verschillende merken. Merken die emotioneel unieke ontwerpen, kunstwerken presenteren als je wilt, maar allemaal met verbonden technologieën en verantwoorde materialen die gezamenlijk nieuwe normen in eigendom stellen. We zijn bezig met het opnieuw ontwerpen van een nieuwe moderne luxe door het ontwerp.”

 

Over Jaguar Land Rover: De toekomst van moderne luxe opnieuw vormgeven door design

 

Jaguar Land Rover herscheppen de toekomst van moderne luxe door ontwerp door middel van zijn twee verschillende, Britse merken.

Ons huidige modellengamma omvat volledig elektrische, plug-in hybride en mild-hybride voertuigen, evenals de nieuwste diesel- en benzinemotoren. Onze toonaangevende Jaguars en Land Rovers zijn wereldwijd in trek en in 2020 hebben we 425.974 voertuigen verkocht in 127 landen. Land Rover is de wereldleider van luxe SUV’s via zijn drie families Range Rover, Discovery en Defender. Jaguar is het eerste merk ooit dat een premium volledig elektrische prestatie-SUV aanbiedt, de Jaguar I-PACE.

In hart en nieren zijn we een Brits bedrijf, met twee grote ontwerp- en engineeringlocaties, drie voertuigproductiefaciliteiten, een Engine Manufacturing Centre en een Battery Assembly Centre in het VK. We hebben ook voertuigfabrieken in China, Brazilië, India, Oostenrijk en Slowakije. Drie van onze zeven technologiehubs bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk – Manchester, Warwick (NAIC) en Londen – met extra locaties in Shannon, Ierland, Portland, de VS, Boedapest, Hongarije en Shanghai, China.

Centraal in onze Reimagine-strategie staat de elektrificatie van zowel de merken Land Rover als Jaguar met twee duidelijke, onderscheidende persoonlijkheden. Alle Jaguar- en Land Rover-naamplaatjes zullen tegen het einde van het decennium in puur elektrische vorm verkrijgbaar zijn. Dit markeert het begin van de reis van het bedrijf om tegen 2039 een netto zero carbon-bedrijf te worden in zijn toeleveringsketen, producten en activiteiten.

Als 100% dochteronderneming van Tata Motors sinds 2008 heeft Jaguar Land Rover ongeëvenaarde toegang tot toonaangevende wereldwijde spelers op het gebied van technologie en duurzaamheid binnen de bredere Tata Group.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait