NIEUWE RENAULT ARKANA E-TECH 145:

DE 100% HYBRIDE SUV COUPÉ DIE ALLE VAKJES AANVINKT

  • Nieuwe E-TECH 145-hybridemotor
    • Innovatieve full-hybrid E-TECH-motor met 230V-batterij van 1,2 kWh
    • In de stad tot 80% van de rijtijd volledig elektrisch[1] en tot 40% minder brandstofverbruik
    • Rijbereik in volledig elektrische modus: tot 3 km
    • Slechts 4,8 l/100 km en 108 g CO2/km.[2]

 

  • Nieuwe 1.3 TCe 160-motor met 12V-microhybridisatie
    • Introductie van de 12V-microhybridisatie voor de 1.3 TCe-motor van 160 pk
    • Daling van het verbruik met 8% en van de CO2-uitstoot met 8,5%[3]
    • Slechts 5,7 l/100 km, voor 130 g CO2/km[4]

 

  • Sinds zijn lancering lieten al meer dan 10.000 Europese klanten zich verleiden door Renault Arkana

Nieuwe Renault Arkana gooit de traditionele conventies overboord met een nieuw aanbod dat de paradoxen overstijgt. Gespierd en ruim, sportief en comfortabel: de eerste SUV Coupé van een massaconstructeur toont met een unieke persoonlijkheid zijn 100% hybride DNA. Boordevol emoties, technologieën en energie-efficiëntie voor een lagere CO2-uitstoot vinkt hij alle vakjes aan zonder compromissen. Nieuwe Renault Arkana is 100% hybride met uitsluitend elektrische motoren en is verkrijgbaar met het nieuwe E-TECH 145-hybridesysteem. Een andere nieuwigheid in het motorgamma is de 1.3 TCe 160 pk benzinemotor met 12V-microhybridisatie.

 

 

ARKANA E-TECH 145: ELKE DAG ELEKTRISCH RIJDEN, EXTRA VEELZIJDIGHEID

 

Nieuwe Renault Arkana werd in maart van dit jaar in Europa gelanceerd en is voortaan verkrijgbaar met een E-TECH 145-hybridemotor, die meer verantwoord en energiezuinig is en een maximaal rijplezier verzekert. Dankzij deze ‘full hybrid’-oplossing met een 230V-batterij van 1,2 kWh biedt Nieuwe Renault Arkana alle voordelen van een elektrische aandrijving zonder dat u hem op het elektriciteitsnet hoeft aan te sluiten.

 

Aan het stuur van de SUV Coupé, die geen toegevingen doet op het vlak van design, ruimte en technologie aan boord, kunt u in de stad tot 80% van de rijtijd volledig elektrisch rijden[1], terwijl u geniet van zijn stilte, comfort en alerte reacties. Het rijbereik in elektrische modus bedraagt tot 3 kilometer, afhankelijk van de gebruiksomstandigheden.

 

Nieuwe Arkana E-TECH 145 kan rekenen op onze revolutionaire E-TECH-technologie, die rechtstreeks uit de F1 afkomstig is, en een innovatieve aerodynamica – met name een SCx van 0,72 die 25% efficiënter is dan die van een traditionele SUV. Deze elementen zorgen er dan voor dat hij slechts 4,8 l/100 km [2] verbruikt en slechts 108 g CO2/km uitstoot.

 

Nieuwe Renault Arkana sluit geen compromissen en offert geen interieurruimte op voor efficiëntie. De 4,57 meter lange SUV Coupé is uniek in het C-segment en beschikt over een E-TECH-hybridesysteem op de achterwielen. Dankzij zijn compacte afmetingen kunnen we dezelfde interieurruimte aanbieden als in de modellen met verbrandingsmotor.

 

Tot slot, in de versie met sportieve look, R.S. Line gedoopt, is Nieuwe Renault Arkana standaard uitgerust met de ‘by-wire’-versnellingspook, e-shifter genaamd.

[1] WLTP City

[2] Homologatie in behandeling (juli 2021)

 

[1] WLTP City

[2] Homologatie in behandeling (juli 2021)

[3] In vergelijking met een gelijkwaardige verbrandingsmotor zonder microhybridisatie

[4] Homologatie in behandeling (juli 2021)

NIEUWE 1.3 TCe 160-MOTOR met 12 V-MICROHYBRIDISATIE

 

Als aanvulling op de E-TECH 145-hybridemotor biedt Renault Arkana een nieuwe 1.3 TCe-benzinemotor aan, gekoppeld aan een 12V-microhybridesysteem dat garant staat voor zuinigheid, soepelheid en rijplezier (enkel beschikbaar op R.S. Line).

 

Na de TCe 140-versie die sinds maart beschikbaar is, nu ook een tweede krachtigere 12V-microhybride benzinemotor op Arkana. In deze nieuwe versie ontwikkelt de 1,3-litermotor 160 pk en bedraagt het verbruik slechts 5,7 l/100 km [1] bij een uitstoot van 130 g CO2/km.

 

De meerwaarde van deze 12V-microhybridetechnologie is concreet: Arkana verbruikt gemiddeld 8% minder en de CO2-uitstoot daalt met 8,5%[2].

Renault Arkana wijdt ook een andere nieuwigheid in: de functie Sailing Stop, verkrijgbaar op alle TCe 140- en 160-motoren (vanaf juli 2021).  Deze modus kan de klant in- of uitschakelen via Multi-Sense (my sense- of eco-modus) en maakt het mogelijk om de CO2-uitstoot met nog eens 4 gram te verminderen doordat de wagen freewheelt bij het vertragen tussen 30 en 140 km/u.

[1] Homologatie in behandeling (juli 2021)

[2] In vergelijking met een gelijkwaardige verbrandingsmotor zonder microhybridisatie

Nieuwe Renault Arkana belichaamt perfect de omschakeling naar  vernieuwing en moderniteit om het C-segment te veroveren. Het is een echte “auto om in te leven” van een nieuw type dat de elektrische mobiliteit voor iedereen democratiseert dankzij zijn efficiënte en betaalbare E-TECH-technologie.

François Laurent, programmadirecteur Arkana

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *