ŠKODA is voor de 18de keer de officiële hoofdpartner van de Tour de France

  • ŠKODA AUTO ondersteunt de Tour de France sinds 2004
  • ŠKODA ENYAQ iV dient als hoofdwagen (‘Rode Auto’) voor Tourdirecteur Christian Prudhomme in 15 van de 21 ritten
  • ŠKODA AUTO sponsort voor het zevende jaar op rij de Groene Trui voor de leider in het puntenklassement
  • De WeLoveCycling-campagne van dit jaar: “The beautiful circus: You have to love it. We do.”(Het prachtige circus. Je moet er van houden. Net zoals wij.)

ŠKODA AUTO ondersteunt de Tour de France dit jaar voor de 18de keer (26 juni – 18 juli 2021). Met in totaal 250 voertuigen biedt de autoconstructeur mobiliteit voor de organisatie van de fietsklassieker en voor talrijke teams. De vloot bestaat uit de ŠKODA ENYAQ iV, ŠKODA OCTAVIA en OCTAVIA iV, naast de ŠKODA SUPERB iV. De volledig elektrische SUV van de Tsjechische autobouwer zal dit jaar weer dienst doen als hoofdwagen en mobiel controlecentrum (de ‘Rode Auto’) voor Tourdirecteur Christian Prudhomme. Daarnaast sponsort ŠKODA AUTO de Groene Trui voor de leider in het puntenklassement en houdt het als partner van de officiële Tour de France-app de fans op de hoogte van de jongste ontwikkelingen in de koers.

 

Martin Jahn, ŠKODA AUTO-directielid voor Sales en Marketing, benadrukt: “De lange geschiedenis van ons bedrijf is onlosmakelijk verbonden met de fiets. Daarom is ŠKODA AUTO een toegewijde langetermijnpartner van het internationale prof- en amateurwielrennen. De Tour de France ondersteunen is sinds 2004 een van de hoekstenen van onze activiteiten in sportsponsoring. Het geeft ons zichtbaarheid en de kans om ons merk en onze producten duurzaam te positioneren in een geschikte setting, maar ook om ons enthousiasme voor deze geweldige sport met de internationale fietsersgemeenschap te delen. Ik ben bijzonder blij dat de ENYAQ iV, onze eerste volledig elektrische SUV, als hoofdwagen zal worden gebruikt tijdens de Tour de France.”

 

De 108ste Tour de France begint op 26 juni met de “Grand Départ” in Brest. De Tour de France loopt via 21 ritten over een afstand van meer dan 3.300 kilometer, waaronder zes bergritten. Het peloton overschrijdt de eindmeet op 18 juli op de Champs-Elysées in Parijs.

 

Dit jaar is ŠKODA AUTO voor de 18de keer de officiële hoofd- en voertuigpartner van ’s werelds grootste wielrennersevenement. Het bedrijf brengt zo’n 250 wagens met zich mee. De vloot, die bestaat uit de ŠKODA ENYAQ iV, ŠKODA OCTAVIA en OCTAVIA iV, naast de ŠKODA SUPERB iV, voorziet in de mobiliteit van de organisatie en van het koersbestuur en zal langsheen de route worden ingezet als ondersteuningsvoertuigen. ŠKODA AUTO neemt ook het VIP-vervoer op zich van de jaarlijkse winnaars van de wedstrijd, die opnieuw de kans krijgen om de Tour de France van nabij te volgen.

 

Dit jaar wordt het peloton opnieuw geleid door de ŠKODA ENYAQ iV. Christian Prudhomme, de directeur van de Tour de France, gebruikt de volledig elektrische SUV als mobiel commandocentrum. Hij zwaait bij het begin van elke rit met de gele vlag door het open dak en leidt de rit dan van in de auto met behulp van gesofisticeerde communicatietechnologie. Zo kan hij indien nodig veiligheidsinstructies geven. In sommige ritten zal Christian Prudhomme zal ook de ŠKODA SUPERB iV met plug-inhybride aandrijving gebruiken als ‘Rode Auto’.

 

Tijdens de ronde zal het logo van ŠKODA AUTO te zien zijn op de Groene Trui voor de leider in het puntenklassement, die de autobouwer al sinds 2015 sponsort. De winnaar van de grootste wielerwedstrijd ter wereld zal voor de elfde keer een kristallen trofee omhoog tillen op de Avenue des Champs-Elysées, en ook deze keer zijn ŠKODA Design en Peter Olah, hoofd Interieurdesign bij ŠKODA AUTO, verantwoordelijk voor het ontwerp van de winnaarsbeker.

 

ŠKODA AUTO-campagne: “The beautiful circus: You have to love it. We do.”

ŠKODA lanceert de campagne “The beautiful circus: You have to love it. We do.” tegelijk met de Tour de France. Die benadrukt dat het passie vergt om deel te nemen aan zo’n veeleisende koers. ŠKODA promoot de campagne in televisiespotjes, op zijn sociale mediakanalen en op de specifieke website van het bedrijf https://www.welovecycling.com/. Op deze site vinden wielerliefhebbers interessante informatie over de beroemdste wielerkoers ter wereld en een wedstrijd met exclusieve prijzen.

 

Als partner van de officiële Tour de France-app maakt ŠKODA dat wielerfanaten de gebeurtenissen onderweg in de gaten kunnen houden. Naast de rangschikking van het moment en een live aftelklok biedt de app ook live gps-tracking, rennersprofielen en nog veel meer. De app kan gratis worden gedownload en is verkrijgbaar voor Android en voor iOS.

ŠKODA’s bedrijfsverhaal begon met de fiets

ŠKODA’s passie voor het fietsen is geworteld in het vroegste begin van de geschiedenis van het bedrijf: in 1895 richtten Václav Laurin en Václav Klement een fietswerkplaats op in Mladá Boleslav, in Bohemen. Dat was de basis voor het huidige ŠKODA AUTO.

 

Als de ‘motor van het fietsen’ promoot de autobouwer fietsen op diverse niveaus. Naast de Tour de France en de Ronde van Spanje (de Vuelta) sponsort ŠKODA AUTO nog talrijke andere internationale wielerwedstrijden en nationale en internationale massasportevenementen. Fietsen en fietsaccessoires maken integraal deel uit van het uitgebreide productgamma van het merk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait