Nieuwe Nissan X-Trail: voor geëlektrificeerde gezinsavonturen.

  • Soepele EV-rijbeleving dankzij e-POWER
  • Precieze controle dankzij innovatieve e-4ORCE vierwielaandrijving met twee motoren
  • Enige geëlektrificeerde SUV met zeven zitplaatsen in segment
  • 20 jaar ervaring met familie-avonturen

Aartselaar – De nieuwste toevoeging aan het geëlektrificeerde Nissan modellenaanbod laat zich vandaag zien in de vorm van de nieuwe, vierde generatie X-Trail. Wereldwijd zijn al bijna zeven miljoen exemplaren van de X-Trail verkocht en daarmee is het een van de populairste avontuurlijke gezinsauto’s ter wereld.

De nieuwe Nissan X-Trail bouwt voort op het succesvolle DNA van de drie voorgaande generaties: krachtig design, flexibele inzetbaarheid en geavanceerde vierwielaandrijving. De nieuwe X-Trail is leverbaar met vijf of zeven zitplaatsen en is daarmee een comfortabele keuze voor een dagje weg met vrienden en familie. Dankzij het nieuwe CMF-C-platform van de Alliantie legt de nieuwe X-Trail de lat in zijn segment nog hoger. Het nieuwe platform is een voorbeeld van geavanceerde engineering, innovatie en technologie. Avontuurlijke klanten zullen genieten van de dynamische prestaties en geavanceerde elektrificatietechnologieën.

“Een opvolger ontwikkelen voor een icoon als de X-Trail is een grote verantwoordelijkheid. Hij heeft zichzelf gevestigd als een avontuurlijke gezinsauto, dus we weten wat onze klanten zo waarderen. De vierde generatie X-Trail is klaar voor avontuur, met geavanceerde geëlektrificeerde vierwielaandrijving in combinatie met intuïtieve en comfortabele technologie,” zegt Francois Bailly, Senior Vice President, Chief Planning Officer voor Nissans AMIEO-regio.

Moderne, krachtige vormgeving zorgt voor robuuste en vernieuwende uitstraling

Een centraal aspect van de aantrekkingskracht van de drie voorgaande generaties is de kenmerkende vormgeving, die een geruststellende soliditeit en robuustheid uitstraalt zonder agressief over te komen. Zowel het exterieur als het interieur van de nieuwe X-Trail sluiten hierop aan – hij is veelzijdig en avontuurlijk. Het exterieur heeft kenmerkende Nissan designelementen zoals het ‘zwevende’ dak en de “V-motion”-grille. De opvallende koplampen lijken een geheel met de voorbumper, met gecombineerde dagrijverlichting en richtingaanwijzers tegen de rand van de motorkap.

Belangrijke aerodynamische hulpmiddelen zijn de 3D-luchtgeleiders onderaan de voorbumper, een actieve afsluiting van de grille die koellucht de motorruimte in leidt, een speciaal vormgegeven A-stijl, afdekplaten die de luchtstroom onder de auto geleiden en een uniek ‘luchtgordijn’ dat de luchtstroom naar de zijkant van de X-Trail voert.

Klanten waarderen personalisering, dus de nieuwe X-Trail is leverbaar met keuze uit tien carrosseriekleuren met vijf two-tone-combinaties. In totaal is er dus keuze uit vijftien varianten.

e-POWER aandrijflijn

De nieuwe X-Trail is het tweede model in Nissans Europese modellenaanbod dat is voorzien van de innovatieve e-POWER aandrijflijn. Dit systeem is exclusief voor Nissan en geeft een unieke invulling aan elektrificatie. E-POWER biedt de rijbeleving van een EV, zonder dat opladen nodig is.

Het e-POWER-systeem van de nieuwe X-Trail bestaat uit een batterij met hoog vermogen en een benzinemotor met variabele compressie, die samen in één aandrijflijn zijn geïntegreerd met een dynamo, omvormer en 150 kW elektromotor. Deze unieke aandrijving zorgt ervoor dat de wielen altijd alleen door de elektromotor worden aangedreven, wat zorgt voor een directe en lineaire respons op het gaspedaal.

Om te voldoen aan de eisen van de Europese klanten en hun dagelijkse gebruik is de e-POWER aandrijflijn voor de X-Trail aanzienlijk verbeterd. Bij de Nissan Note werd een 1.2-liter benzinemotor gebruikt om de batterij op te laden, met een systeemvermogen van 78 kW. Bij de X-Trail is dat een 1.5-liter Variable Compression Ratio turbobenzinemotor, met een systeemvermogen van 204pk (150 kW).

Het unieke kenmerk van e-POWER is dat de benzinemotor uitsluitend wordt gebruikt om stroom op te wekken. De wielen worden altijd en alleen aangedreven door de elektromotor. Daardoor kan de benzinemotor altijd werken met het optimale toerental, wat zelfs in de stad zorgt voor een superieure brandstofefficiëntie.

Dankzij de volledig elektrische aandrijving zit er geen vertraging in de reactie op het gaspedaal, zoals bij conventionele aandrijving of een traditionele hybride. De directe reactie zorgt voor een koppelrijke rijbeleving van 330 Nm en dynamische acceleratie, zodat inhalen of invoegen op de snelweg nog gemakkelijker en zelfverzekerder gaat.

Een integraal onderdeel van e-POWER is de ‘lineaire afstelling’, de motoraansturing die ervoor zorgt dat de benzinemotor altijd met het optimale toerental functioneert. Dit voorkomt hoge toerentallen bij stevig accelereren, zoals bij traditionele hybrides. Een tweede voordeel is de extra verfijning, waarbij de benzinemotor nooit harder werkt dan noodzakelijk is.

Een laatste voordeel is dat het e-POWER systeem stil zijn werk doet. Bij 40 km/u maakt de X-Trail bijvoorbeeld 8 dB minder geluid dan zijn directe concurrenten.

Integrale transmissie e-4ORCE: 10.000 keer sneller

De nieuwe X-Trail is voorzien van een nieuw vierwielaandrijvingssysteem dat samenwerkt met de geëlektrificeerde aandrijflijn. e-4ORCE zorgt dankzij geavanceerde aansturingstechnologie voor een geruststellende mate van grip en een zelfverzekerde acceleratie onder alle omstandigheden. De ‘e’ in e-4ORCE staat voor de aandrijving door de elektromotor. ‘4ORCE’ verwijst naar de fysieke kracht en energie en de ‘4’ naar de vierwielaandrijving. Dit systeem zal later in 2022 ook geïntroduceerd worden op de nieuwe Nissan Ariya.

Het krachtige aandrijfsysteem heeft een systeemvermogen van 157 kW en maakt dankzij een aanvullende 100 kW sterke elektromotor op de achteras een acceleratie van 0-100 km/u in 7 seconden mogelijk. De vierwielaandrijving levert het koppel 10.000 keer sneller dan bij mechanische vierwielaandrijving. Bovendien zorgen de constante koppelverdeling en bijna perfecte gewichtsbalans voor zelfverzekerde rijeigenschappen en comfort, alsook een krachtige maar vloeiende rijbeleving.

Door de vermogensafgifte en remprestaties specifiek voor ieder wiel af te stemmen, ontstaat een vloeiende en stabiele aandrijving en zorgt e-4ORCE ervoor dat de auto de door de bestuurder bedoelde lijn blijft volgen op vrijwel iedere ondergrond. Ook bij bochten op besneeuwde ondergrond. Met het vertrouwen dat ook zulke ondergronden geen probleem vormen, wordt het rijden nog plezieriger en voelt de bestuurder zich altijd op zijn gemak.

De nauwkeurige aansturingstechnologie en de twee elektromotoren van e-4ORCE zorgen voor ongeëvenaard rijcomfort. Carrosseriebewegingen zijn geminimaliseerd doordat het regeneratieve afremmen behalve door de elektromotor voorin, ook door de elektromotor achterin wordt uitgevoerd.

Naast de geoptimaliseerde toewijzing van het koppel over de wielen verdeelt het systeem ook de remkracht onafhankelijk over de vier wielen voor optimale controle, ook in bochten. Zo volgt de auto de bedoelde lijn met minimale stuurcorrecties.

“De X-Trail met e-POWER en e-4ORCE bevindt zich als enige geëlektrificeerde SUV met zeven zitplaatsen in een unieke hoek van het segment. De X-Trail is precies het soort auto waar moderne avontuurlijke families naar op zoek zijn”, zegt Cliodnha Lyons, Region Vice President, Product Planning, Nissan AMIEO-regio.

e-Pedal Step: ongeëvenaard rijcomfort in de stad

Omdat de X-Trail waarschijnlijk 70% van zijn kilometers aflegt in stedelijk gebied, heeft Nissan een geheel nieuwe ‘one pedal’ rijbeleving ontwikkeld: e-Pedal Step. Het maakt het veelvuldig stoppen en optrekken in stedelijk verkeer minder inspannend. In plaats van de voet steeds van het gaspedaal naar de rem en weer terug te bewegen, maakt e-Pedal Step het mogelijk om te accelereren en remmen met alleen het gaspedaal.

e-Pedal Step is in te schakelen met een knop op de middenconsole. Eenmaal ingeschakeld zorgt het gaspedaal zoals gebruikelijk voor acceleratie, maar bij het weer loslaten van het gaspedaal remt de X-Trail af met 0,2 g. Dat is genoeg om de remlichten te activeren en af te remmen tot stapvoetse snelheid. De auto komt niet volledig tot stilstand. Dit laat ook manoeuvres zoals parkeren nog soepeler verlopen. De bestuurder zal al snel zijn gaspedaalinput zo kunnen afstemmen dat een zeer soepel rijgedrag ontstaat. Hierdoor is het rijden in de stad meer ontspannen.

Mild hybride brandstofmotor

Hoewel de e-POWER-uitvoering naar verwachting goed is voor de grote meerderheid van de verkopen, is de nieuwe X-Trail ook leverbaar met 1.5-liter turbobenzinemotor met variabele compressie die op traditionele wijze voor aandrijving zorgt. De motor levert 163pk (120 kW) en 300 Nm koppel en is alleen leverbaar met voorwielaandrijving en Xtronic continu variabele transmissie.

Bij lage belasting werkt de motor met een hoog compressieratio voor optimale brandstofefficiëntie. Wanneer meer prestaties vereist zijn, wordt gewisseld naar een laag compressieratio.

Deze aandrijflijn is ook voorzien van 12V Mild-Hybrid technologie. Het systeem zorgt voor extra koppel, de motor blijft langer uitgeschakeld bij stilstand, schakelt daarna sneller weer in en schakelt eerder uit bij uitrollen. Dit zorgt voor een lager brandstofverbruik en lagere CO2-emissie.

Bij het afremmen wordt energie teruggewonnen met regeneratie en opgeslagen in de lithium-ion-batterij. Wanneer de motor is uitgeschakeld wordt deze energie gebruikt voor de boordsystemen van de auto. Bij het accelereren levert het systeem zo’n 6 Nm extra koppel.

Premium interieur

Het interieur van de nieuwe Nissan X-Trail zet een nieuwe standaard in zijn segment op het gebied van hoogwaardige uitstraling, onderscheidend design en verbeterd gebruiksgemak.

Geavanceerde Nissan Intelligent Mobility-technologieën zijn onder handbereik, met comfort en kwaliteit bij iedere aanraking. Nieuwe premium materialen, slimme functies en aandacht voor detail geven het interieur een modern design met hoog gebruiksgemak.

Er is veel aandacht besteed aan de ergonomie en het kwalitatief aanvoelen van schakelaars en knoppen. Onderzoek onder klanten maakte duidelijk dat zij eenvoudig te gebruiken basisfuncties op prijs stellen. Daarom heeft de X-Trail een simpele en intuïtieve bediening voor de verwarming/airconditioning en fysieke (snel)toetsen voor veelgebruikte functies zoals audio en navigatie.

Boven op de zwevende middenconsole bevinden zich de “e-shifter”, de selectieschakelaar voor de rijmodi, twee bekerhouders en de 15W draadloze oplader voor smartphones. De draadloze oplader laadt de smartphone actief op zodat die nooit zonder stroom komt te zitten. De inzittenden voorin beschikken ook over een gecombineerde armsteun tussen de stoelen, met een diepe opbergruimte voor waardevolle spullen. Dat het opbergvak naar de zijkanten opent, zorgt ervoor dat ook de passagiers achterin gemakkelijk toegang hebben.

Onder het bovenste deel van de zwevende middenconsole bevindt zich een opbergvak voor bijvoorbeeld een handtas of tablet. Dankzij dit soort handigheden zijn ook kleine spullen eenvoudig op te bergen. In een gezinsauto kan je nooit genoeg opbergruimte hebben.

Voor een geruststellende en kalmerende omgeving is het interieur voorzien van nieuwe witte sfeerverlichting, die met zijn uniformiteit een premium en harmonieuze uitstraling heeft.

Praktisch en flexibel

Om nog gemakkelijker spullen in te laden, een kinderstoeltje te installeren of gewoon gemakkelijk in te stappen kunnen de achterportieren van de X-Trail tot bijna 90° openen.

De achterbank is in een 60/40-verdeling neerklapbaar en er is een centraal luik zodat ook lange voorwerpen zoals ski’s eenvoudig vervoerd kunnen worden zonder de achterbank neer te klappen. De achterbank kan ook in zijn geheel naar voren schuiven om de bagageruimte achterin te maximaliseren en nog beter toegang te bieden tot de derde zitrij.

Zoals dat hoort bij een gezinsauto wordt ook goed gezorgd voor de passagiers op de achterbank, met optioneel eigen bedieningselementen voor de verwarming/airconditioning.

Natuurlijk is er ook een stroomvoorziening voor elektronische apparaten. Passagiers op de achterbank beschikken over een USB Type A- en een USB Type C-aansluiting. Met één hand te bedienen geïntegreerde zonwering in de achterportieren biedt bescherming op zonnige dagen.

Dankzij de efficiënte indeling van het CMF-C-platform van de Alliantie is de nieuwe X-Trail leverbaar met een derde zitrij. De individuele stoelen bieden plaats aan passagiers tot 1,60 m lang. Daarmee biedt de X-Trail de meeste ruimte in zijn segment. De passagiers op de derde zitrij kunnen hun voeten comfortabel onder de achterbank plaatsen. Voor een gemakkelijke toegang tot de derde zitrij zijn de buitenste zitplaatsen van de achterbank eenvoudig naar voren te kantelen. De stoelen van de derde zitrij verdwijnen moeiteloos in de vloer van de bagageruimte wanneer ze niet nodig zijn.

Wanneer de twee stoelen niet in gebruik zijn, behoort de bagageruimte van de X-Trail tot de ruimste in zijn segment, met een totale inhoud van 575 liter in de versie met 5 zitplaatsen. Voor de versie met 7 zitplaatsen, wanneer de twee stoelen van de derde rij ingeklapt zijn, bedraagt de capaciteit 485 liter. Dat is te danken aan een lange laadvloer en een geoptimaliseerde breedte tussen de wielkasten. Deze verbeteringen maken het gebruik van de bagageruimte nog eenvoudiger, ook voor het opbergen van kleine spullen. Bovendien zijn voor een optimale benutting van de ruimte twee modulaire bagagewanden aanwezig die in zestien verschillende posities zijn te plaatsen.

Een elektrisch bedienbare achterklep zorgt voor moeiteloze toegang tot de bagageruimte, ook wanneer de bestuurder zijn handen vol heeft. Bij de vijfpersoonsuitvoering is het Flexible Luggage Board System nog steeds aanwezig en verbeterd ten opzichte van het vorige model. De wanden zijn opnieuw vormgegeven en bovendien voorzien van stevige bekleding aan de ene kant en gemakkelijk te reinigen kunststof aan de andere.

CMF-C-platform

Net als de nieuwe Qashqai is de nieuwe X-Trail gebaseerd op het CMF-C-platform van de Alliantie. Dat is een state-of-the-art structuur en een geavanceerde technologische architectuur.

Op gebied van constructie is voor de carrosserie gebruikgemaakt van meer lichtgewicht materialen en geavanceerde vormings- en lastechnieken die voor meer stevigheid, maar ook minder gewicht zorgen. Voor het eerst is de achterklep van de X-Trail gemaakt van een composietmateriaal. De portieren, voorspatborden en motorkap zijn gemaakt van aluminium.

Dit alles zorgt voor extra verfijning, rijcomfort en responsieve rijeigenschappen zoals die doorgaans alleen zijn te vinden in hogere segmenten. Ook zorgt het voor een uitzonderlijk hoge mate van veiligheid bij een ongeval en draagt het bij aan de algemene efficiëntie van de auto.

Nieuw ontworpen onderstel en besturing

De nieuwe X-Trail biedt een fijne rijbeleving en bouwt daarmee voort op zijn reputatie als een verfijnde SUV die de bestuurder in de watten legt. Toch zijn bochtige wegen daardoor niet minder leuk. Dankzij het CMF-C-platform is de nieuwe X-Trail voorzien van een verbeterde MacPherson-wielophanging vóór. De achterwielophanging is een geavanceerd multilink-systeem. De stuurbekrachtiging is verbeterd voor een betere responsiviteit, een beter stuurgevoel rond de middenstand en minder frictie.

Connectiviteit met 35 inch aan infotainment

Voor extra comfort en rijplezier is de nieuwe X-Trail voorzien van een geavanceerd infotainmentsysteem met een breed aanbod aan verbonden diensten, inclusief moeiteloze integratie van smartphones, WiFi in de auto voor tot zeven apparaten en NissanConnect Services, een app waarmee functies op afstand kunnen worden bediend en de auto in de gaten kan worden gehouden.

Het grote hoge-resolutie 12,3-inch NissanConnect-display biedt toegang tot navigatie, entertainment en voertuiginstellingen. Het systeem is compatibel met zowel draadloos Apple CarPlay® als Android Auto™.

Een nieuw HD 12,3-inch TFT- informatiescherm biedt keuze uit instelbare lay-outs voor de weergave van navigatie, entertainment, verkeersmeldingen of voertuiginformatie. Alles wordt bediend via een toets op het stuurwiel. De digitale achtergrond van het TFT-scherm is een traditionele Kiriko-textuur van geslepen glas, een verwijzing naar het Japanse DNA van Nissan.

Een innovatief nieuw 10,8-inch breedbeeld head-up display biedt de grootste weergave in het segment. Belangrijke navigatie-aanwijzingen, meldingen van assistentiesystemen en verkeersinformatie worden in het blikveld van de bestuurder op de voorruit geprojecteerd.

Via Google Assistant™ of Amazon Alexa ® zijn ook Home-to-Car-functies mogelijk. Het systeem ondersteunt een groot aantal commando’s. De bestuurder kan ook via de spraakbediening van zijn smartphone een bestemming invoeren in het navigatiesysteem van de auto.

Ook via de NissanConnect Service smartphone-app zijn verschillende voertuigfuncties te bedienen, zoals het op afstand activeren van de claxon en verlichting en het op afstand ont- en vergrendelen van de portieren. Desgewenst zijn slimme meldingen instelbaar voor snelheid, tijd en locatie. De app geeft dan een melding als de ingestelde waarden worden overschreden. In de auto zijn met de Voice Control-functie verschillende functies en uitrustingen te bedienen met stemcommando’s, zodat de bestuurder op de weg kan blijven letten.

De bestuurder kan de navigatie van zijn eigen smartphone gebruiken, maar heeft ook toegang tot 3D Maps met Live Traffic inclusief geavanceerde navigatiefuncties als over-the-air kaartupdates, real-time verkeersinformatie, Google Street View en brandstofprijzen. Navigatie van deur tot deur is mogelijk via de app, inclusief een My Car Finder-functie.

Er is connectiviteit voor alle inzittenden en de middenconsole biedt nu zowel voor de inzittenden voor- als achterin USB-aansluitingen met zowel USB-A als USB-C.

Verbeterde ProPILOT Assist bestuurdersassistentie

De nieuwe X-Trail is voorzien van de nieuwste generatie ProPILOT Assist bestuurdersassistentie en biedt de bestuurder nog meer ondersteuning onder meer omstandigheden. ProPILOT Assist met Navi-link is ontwikkeld om vermoeidheid en stress tijden het rijden te verminderen en is heel intuïtief te gebruiken.

ProPILOT Assist met Navi-link kan de auto accelereren en afremmen binnen een rijstrook op de snelweg. Het systeem laat de auto accelereren tot een vooraf ingestelde snelheid en houdt die vast. Indien nodig remt de auto af tot stilstand, ook in fileverkeer. Het systeem laat de auto automatisch weer verder rijden zodra het verkeer voor de auto weer verder rijdt, zolang de auto niet meer dan drie seconden volledig stil heeft gestaan.

Het verbeterde systeem van de nieuwe Nissan X-Trail kan de snelheid van de auto ook aanpassen om de omstandigheden. Wanneer een lagere snelheidslimiet actief wordt, kan het systeem op basis van verkeersborden en navigatiegegevens de auto afremmen tot de juiste snelheid. De bestuurder hoeft de cruise control dus niet handmatig aan te passen. Het systeem gebruikt de navigatiegegevens ook om de snelheid aan te passen op naderende scherpe bochten.

Bovendien communiceert ProPILOT Assist met Navi-link voortaan met het dodehoeksysteem van de X-Trail en helpt het met een stuuringreep om een aanrijding bij het wisselen van rijstrook te voorkomen.

Dankzij de nieuwe upgrade van de bestaande Moving Object Detection worden de remmen geactiveerd wanneer een object voor de auto wordt herkend. Dat gebeurt ook wanneer een bewegend of stilstaand object wordt gedetecteerd tijdens het achteruitrijden.

Actieve en passieve veiligheid

Intelligent Forward Emergency Braking met voorspellende functie zorgt voor extra veiligheid. Dankzij geavanceerde radartechnologie kunnen sensoren de weg voor de auto ‘lezen’ en zo registreren of het verkeer ineens tot stilstand komt. Het systeem activeert dan de remmen om een aanrijding te voorkomen.

In het donker zorgt geavanceerde koplamptechnologie voor extra veiligheid. De lichtstraal wordt aangepast op het overige verkeer. Een reeks matrix-led-units stuurt de richting van de lichtstraal, waarbij de individuele matrix-led-units indien nodig worden gedeactiveerd om tegemoetkomend verkeer niet te verblinden. De rest van de weg blijft daarbij goed verlicht.

Een andere veiligheidsvoorziening van de nieuwe X-Trail is de nieuwe centrale airbag, die zich tussen de voorstoelen opblaast om te voorkomen dat de inzittenden voorin contact maken bij een zijdelingse aanrijding. De centrale airbag is een aanvulling op de reguliere airbags voor bestuurder en voorpassagier en de zij- en gordijnairbags die standaard in de nieuwe X-Trail aanwezig zijn.

“De nieuwe X-Trail laat zien wat Nissan in huis heeft op gebied van innovatieve technologie. Van de geëlektrificeerde e-POWER-aandrijflijn, de onmiskenbare EV-rijbeleving en het vertrouwen van het geëlektrificeerde e-4ORCE-systeem tot de geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen en de flexibiliteit van het interieur. De nieuwe X-Trail is vanaf het begin ontworpen om te voldoen aan de veeleisende wensen van klanten. Al meer dan 20 jaar lang is de X-Trail synoniem voor comfort, gemak, veiligheid en vertrouwen. Voeg daar intuïtieve technologie en een robuust design aan toe en we zijn ervan overtuigd dat de nieuwe X-Trail het succes van eerdere generaties zal voortzetten”, zegt Leon Dorssers, Regional Senior Vice President, Marketing and Sales, Nissan AMIEO-regio.

Ambition 2030: de langetermijnvisie en -strategie van Nissan

De lancering van de geëlektrificeerde X-Trail komt kort na de lancering van de 100% elektrische crossover Ariya, de Juke Hybrid en de introductie van de e-POWER aandrijflijn op de nieuwe Qashqai. Deze nieuwe geëlektrificeerde aanbiedingen, die zich bij de 100% elektrische LEAF en Townstar voegen, weerspiegelen Nissans inzet voor geëlektrificeerde mobiliteit en duurzame ontwikkeling.

Zoals aangekondigd in Nissan Ambition 2030, de langetermijnvisie en -strategie van het bedrijf voor mobiliteit, wil Nissan een echt duurzaam bedrijf worden, dat streeft naar een schonere, veiligere en meer inclusieve wereld door reizen mogelijk te maken en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Dit zal worden bereikt door het versnellen van de elektrificatie van mobiliteit met diverse keuzes en ervaringen, door toegankelijkheid en innovatie in mobiliteit te bevorderen en door een wereldwijd ecosysteem voor mobiliteit en daarbuiten te creëren.

In de komende 10 jaar zal Nissan spannende geëlektrificeerde voertuigen en technologische innovaties leveren, terwijl het zijn activiteiten wereldwijd uitbreidt als onderdeel van zijn doel om in 2050 koolstofneutraal te zijn.

Nissan X-Trail data:

Nieuwe Nissan X-Trail

Mild-Hybrid

e-POWER

Zitplaatsen

5

7

5

7

Aandrijving

2WD

2WD

e-4ORCE 4X4

Max. vermogen kW/pk

120 / 163

150 / 204

157 / 213

157 / 213

Max. koppel (Nm)

300

330

V 330 +
A 195

V 330 +  A 195

Gemiddelde CO2-uitstoot WLTP (g/km)

161 – 169

131 – 134

143 – 145

146 – 148

Gemiddeld brandstofverbruik WLTP (l/100 km)

7,1 – 7,5

5,8 – 5,9

6,3 – 6,4

6,4 – 6,5

Topsnelheid (km/u)

200

170

180

180

0-100 km/u (sec)

9,6

8,0

7,0

7,2

Nissan X-Trail versies beschikbaar in België:

Motor Versie Prijs (BTWi)

Mild-Hybrid 163
(7 plaatsen = +850€)

ACENTA         43 300 €
BUSINESS EDITION (Enkel voor professionelen)         45 800 €
N-CONNECTA         45 300 €
TEKNA         50 700 €
TEKNA+         55 350 €

e-POWER 2WD

BUSINESS EDITION (Enkel voor professionelen)         48 300 €
N-CONNECTA         47 800 €
TEKNA         53 200 €
TEKNA+         57 850 €

e-POWER e-4ORCE
(7 plaatsen = +850€)

BUSINESS EDITION (Enkel voor professionelen)         51 100 €
N-CONNECTA         50 600 €
TEKNA         56 000 €
TEKNA+         60 650 €

 

Uitvoering Belangrijkste uitrusting

Nieuwe X-TRAIL

ACENTA (Alleen Mild-Hybrid) Alle veiligheidstechnologien
18” lichtmetalen velgen
Apple CarPlay®
Android Auto™
Achteruitrijcamera
BUSINESS EDITION* (Enkel voor fleetklanten) Centraal scherm 12,3” met Navigatie  Connected services
Stuur, zetels en voorruit verwarmd
AVM 360°
Metaalkleur
N-CONNECTA Centraal scherm 12,3” met Navigatie
Connected services
AVM 360°
Instrumentenpaneel 12,3”
Dakrails
TEKNA 19” lichtmetalen velgen
Kunstlederen bekleding
ProPILOT Assist met Navi-Link
ProPILOT Park
3-zone airco
Elektrische achterklep met handsfree functie
Head-up display
Draadloze oplader
Stuur, zetels en voorruit verwarmd
TEKNA+ 20” lichtmetalen velgen
Two-tone lak
Nappa lederen bekleding
Elektrisch openend zonnedak
BOSE® Audiosysteem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait