ALFA ROMEO DE ALFA ROMEO GIULIA EN STELVIO: “TIJDLOOS DESIGN”

  • De Alfa Romeo#giuliaen#stelvioevolueren qua stijl en technologie,maar blijven trouw aan het DNA van het merk, een uiting van nobele Italiaanse sportiviteit sinds 1910.
  • Tegenwoordig hebben de twee modellen een nieuwe “look” dankzij hun verfijnde Full-LED Adaptive Matrix-koplampenen gloednieuwe “Trilobo” -grille, die een sterk familiegevoel biedt met de Tonale.
  • Technologie en connectiviteit bereiken nieuwe hoogten: er is een nieuw volledig digitaal instrumentenpaneel met de historische “telescopische” #design; de “Alfa Connect Services” bieden het meeste comfort en veiligheid aan boord en zijn ontworpen om “Over the Air” updates aan te bieden.
  • Ook debuteert op de New#giuliaen#stelvio, is er NFT (Non-Fungible-Token) -technologie, die is gebaseerd op het concept van de “blockchain-kaart”: een gecodeerd digitaal en niet-wijzigbaar register waar de belangrijkste informatie over elk voertuig wordt vastgelegd.
  • De rijdynamiek van het merk blijft een referentiepunt in de SUV- en sedancategorieën dankzij een perfecte gewichtsverdeling, de beste wendbaarheid en lichtheid in zijn klasse en een uiterst nauwkeurig stuurwiel.
  • Nieuwe line-up strategie, convergerend met die geïntroduceerd op Tonale: Super, Sprint, Ti en Veloce. Vier onderscheidende fittingen, vier namen geworteld in de Alfa Romeo-traditie.
  • Op de New#giuliaen#stelvio maakt de speciale “Competizione” -serie zijn debuut – een topversie die de nieuwe exclusieveMoon Light gray matte introduceert.

 

The New#giuliaen#stelviomaken hun debuut. Deze twee bekroonde modellen hebben de internationale gemeenschap voor zich gewonnen dankzij zowel de kenmerkende uitmuntendheid van het merk – perfecte gewichtsverdeling, de beste rijdynamiek, eersteklas technologische en motorische oplossingen – als dankzij de tijdloze#designdie van elk Alfa Romeo-voertuig een langdurig “bewegend kunstwerk” maakt. Vandaag de dag is Alfa Romeo’s onderscheidende kijk op de schoonheid van italiaans#designnog verleidelijker en eigentijdser gemaakt op beide modellen met stilistische ingrepen op hun fronten om een duidelijk en sterk familiegevoel te creëren met de Tonale. De Nieuwe#giuliaen#stelviois vanaf februari 2023 beschikbaar.

 

Een nieuwe “look”

Opvallend op de voorkanten van de New#giuliaen#stelvio, de grille, waar het logo is geplaatst, en de onderste roosters van de twee belangrijkste luchtkanalen hebben een unieke afwerking gekregen die een eigentijdse herinterpretatie van de beroemde en onderscheidende “Trilobo” -grille biedt. In feite zijn de koplampen de belangrijkste nieuwe functie aan de voorkant. Vanaf vandaag maken de “3+3” lampen hun debuut op beide modellen met nieuwe Full-LED Adaptive Matrix koplampen. Dit creëert zowel een sterkfamiliegevoelmet de Tonale als herinnert tegelijkertijd aan een van de beroemde kenmerken van het merk die werd geïntroduceerd door de iconische Alfa Romeo SZ Zagato en de Alfa Romeo Proteo concept car. De drie modules vormen de unieke frontlinie van de New Giulia en stelvio en leveren daglicht, een dynamische richtingaanwijzer die de beste lichtomstandigheden garandeert dankzij de introductie van twee geavanceerde technologieën: het “Adaptive Front Lighting System”, dat de dimlichtkoplampen voortdurend aanpast op basis van de snelheid en rijomstandigheden, en de “Glare-Free High Beam Segmented Technology”, die bij slechte lichtomstandigheden automatisch beide verkeersrichtingen detecteert om te voorkomen dat de andere auto’s verblinden; en ten slotte het “Welcome and Goodbye”-apparaat, een functie die wordt ingeschakeld telkens wanneer de bestuurder de auto sluit of opent. Dit alles betekent meer efficiëntie – in termen van duur en energiebesparing – en meer veiligheid door minder stress op de ogen en meer rijcomfort. De lay-out van de groep LED-achterlichten, die de perfecte combinatie van stijl en geavanceerde technologieën bieden, is ook gemaakt om de sportieve ziel van beide modellen te accentueren. In het bijzonder heeft de New#giulianieuwe achterlichten in glas met een transparante afwerking, terwijl die op de New#stelvioworden geleverd in gerookt glas met een glanzend zwarte afwerking.

 

Het nieuwe, volledig digitale instrumentenpaneel

De New#giuliaen#stelviozijn uitgerust met de meest geavanceerde technologie om een comfortabele en verbonden ervaring te garanderen, terwijl ze tegelijkertijd het handelsmerkplezier van het rijden in een Alfa Romeo bieden. De belangrijkste update is te zien op het instrumentenpaneel met zijn historische “telescopische” #design. Het omvat het nieuwe, volledig digitale 12,3″-TFT-scherm, waar men toegang heeft tot alle voertuiginformatie en parameters met betrekking tot de autonome rijtechnologieën. Bovendien kan het cluster opnieuw worden geconfigureerd in drie lay-outs: Evolved, Relax en Heritage. Evolvedvertegenwoordigt de toekomst van Alfa Romeo#designen gebruikt het centrale deel van het scherm, ondanks het behoud van de twee laterale kwadranten. Relaxricht zich op comfort, is vrij van gedetailleerde voertuiginformatie en gaat zonder de twee kwadranten. Heritageis geïnspireerd op de iconische sixties- en seventies-modellen van het merk, met opvallende details zoals omgekeerde cijfers aan het einde van de snelheidsmeter.

 

NFT-technologie en “Alfa Connect Services”

De New#giuliaen#stelviozijn uitgerust met een vloeiende en intuïtieve Human Machine Interface (HMI) om alle functionaliteiten bij de hand te houden. Bovendien garandeert het infotainmentsysteem de inhoud, functionaliteiten en de “Alfa Connect Services”, die een breed scala aan nuttige veiligheids- en comfortdienstenbieden die zijn ontworpen om “Over the Air” -updates aan te bieden. De functie “My Remote” omvat bijvoorbeeld verschillende diensten, zoals de mogelijkheid om enkele functionaliteiten van het voertuig (openen / sluiten van deuren, knipperlichten) op afstand te bedienen via iemands smartphone / smartwatch. Vanaf vandaag is NFT (Non-Fungible-Token) technologie beschikbaar op de New#giuliaen Stelvio – een wereld exclusief op het gebied van auto’s die het Italiaanse merk begon op de Tonale en vandaag beschikbaar is op zijn hele line-up. De technologie is gebaseerd op het concept van de “blockchain-kaart”, een gecodeerd en niet-wijzigbaar digitaal register waar de belangrijkste informatie over elke auto wordt vastgelegd. Deze onderscheidende off-board functie, die eenvoudig te gebruiken en duurzaam is, benadrukt het innovatieve karakter van Alfa Romeo verder. Op basis van de selectie van de klant genereert de NFT een certificaat waarin gegevens over de levensduur van het voertuig worden vastgelegd. Dit certificaat kan worden gebruikt om een goede bewaring van het voertuig te garanderen en zo de restwaarde ervan te ondersteunen. Het NFT-certificaat biedt een extra bron van geloofwaardigheid die de eigenaar / wederverkoper helpt, maar ook de koper geruststelt bij de keuze van een gebruikt voertuig.

 

De rijdynamiek is de beste in het segment

De rijdynamiek van Alfa Romeo’s New#giuliaen#stelviozijn wederom best-in-class in hun respectievelijke segmenten. Ze bieden een viscerale rijervaring in authentieke Alfa Romeo-geest, wat de juiste balans betekent tussen Italiaans#design, state-of-the-art motoren, perfecte gewichtsverdeling, speciale technologische oplossingen en een uitstekende gewicht / vermogensverhouding. De essentie van Alfa Romeo’s huidige en vroegere modellen komt van deze “magische” formule die, sinds de Tonale (het symbool van de metamorfose van het merk), is geëvolueerd om 21 te herdefiniërenSt eeuw sportiviteit om duurzaamheid op te nemen. Om een nieuw niveau van efficiënte en goed presterende sportiviteit te bereiken, kan het wereldwijde Italiaanse merk vertrouwen op zijn gerenommeerde uitmuntendheid. Het enige dat nodig is, is gaan zitten in een New#giuliaen#stelvioom te begrijpen dat men op het punt staat de toekomst van het rijden binnen te gaan.
Lichtheid en wendbaarheid: het onberispelijke en sportieve dynamische gedrag van de Giulia’s en Stelvio wordt ondersteund door het brede gebruik van ultralichte materialen zoals aluminium (bijvoorbeeld gebruikt aan de basis van de motoren) en carbon (bijvoorbeeld gebruikt voor de aandrijfas), dat rechtstreeks uit de racewereld is gehaald.
Vierwielaandrijving met Q4-technologie: ontworpen om de tractie van het voertuig op een reactieve en voorspellende manier te beheren om de hoogste niveaus op het gebied van prestaties, efficiëntie en veiligheid te garanderen. De Q4-technologie garandeert alle voordelen van vierwielaandrijving en garandeert tegelijkertijd een lager brandstofverbruik, reactiviteit en het plezier van het besturen van een achterwielaangedreven voertuig. Het hart van het Q4-systeem wordt gevormd door de Active Transfer Case (ATC), die de gripcondities en de input van de bestuurder in realtime bewaakt om de beste prestaties te garanderen.
Alfa Romeo’s Q4-systeem stelt het voertuig in staat om als een pure achterwielaandrijving te rijden en, als de grip van de band zijn tractielimiet nadert, of volgens een specifiek verzoek van de bestuurder, kan het onmiddellijk tot 50% van het motorkoppel aan de voorkant leveren in minder dan 150 ms, waardoor wielslip wordt voorkomen en maximale voertuigprestaties en rij-effectiviteit worden gegarandeerd.
Q2 mechanisch zelfvergrendelingsdifferentieel:Op de Veloce-trim is het mogelijk om de Q4-vierwielaandrijving te integreren met de Q2 mechanische zelfvergrendeling, die ook beschikbaar is op versies met alleen achterwielaandrijving. Het sperdifferentieel verbetert de wendbaarheid en sportiviteit en garandeert perfecte tractie voor meer voertuigstabiliteit in bochten bij hoge snelheid en hogere zijversnelling en topveiligheid in natte of gladde wegomstandigheden door de wielen constant onder controle te houden en slippen te verminderen.
Alfa Link-ophanging: Rijden in een Alfa Romeo-voertuig is een onvergetelijke sensatie. Dit komt ook door de exclusieve Alfa Linkophangingsarchitectuur. Aan de voorzijde werd een dubbele wishbone-ophanging met een semi-virtuele stuuras (een Alfa Romeo exclusive) geselecteerd, waardoor het filtereffect werd geoptimaliseerd en men snel en nauwkeurig kon sturen voor compromisloos rijgedrag. Aan de achterzijde werd gekozen voor een multilink-oplossing, met vier en een halve arm – een Alfa Romeo-patent – die zorgen voor een verbeterde wegligging in combinatie met een uitstekend comfort. Als exclusief op de Speciale Serie Competizione is er deAlfa™ Active Suspension, met een elektronisch geregeld dempingssysteem, dat zich onmiddellijk aanpast aan de rijomstandigheden, waardoor de bestuurder kan kiezen voor een meer prestatiegericht of comfortgericht rijgedrag.
Integrated Braking System (IBS): het elektromechanische systeem dat stabiliteitscontrole combineert met het remsysteem, waardoor een onmiddellijke reactie van de remmen wordt gegarandeerd, de remweg wordt beperkt en een aanzienlijke gewichtsoptimalisatie mogelijk is. Het gebruik van het brake-by-wire-systeem zorgt voor een opmerkelijke vermindering van de componenten in de motorruimte, waarbij één enkele hardware wordt vervangen door een eenheid die is samengesteld van een pomp, rembekrachtiging en ESP, wat zorgt voor minder vrijdragende massa en meer wendbaarheid van het voertuig.
Bovendien, wat bijdraagt aan de geweldige rijdynamiek van de Giulia en Stelvio, is er het extreem directe stuurwiel dat is gekoppeld aan een 8-traps ZF-automatische transmissie met aluminium schakelpaddles, die een ongeëvenaarde handling in bochten garanderen. En, last but not least, voor de perfecte balans tussen rijplezier en assistentiesystemen bieden de New#giuliaen#stelvioeen complete set Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) -functionaliteiten voor rijautonomie op niveau twee. Dit betekent dat de bestuurder het voertuig in bepaalde omstandigheden het gaspedaal, de rem en het stuurwiel kan laten besturen via elektronische systemen die de constante controle door de bestuurder vereisen. Deze systemen ondersteunen de bestuurder en bieden meer comfort tijdens lange ritten. De bestuurder moet echter in ieder geval de controle over het voertuig behouden en altijd de handen aan het stuur houden.

 

Een eenvoudige en intuïtieve line-up strategie

De New#giuliaen#stelvioconvergeren naar de nieuwe lijnlogica die met Tonale is geïntroduceerd, wat de configuratie van het voertuig door de klant nog eenvoudiger maakt. In feite zijn er twee trims beschikbaar – Super en Ti – die elk onderscheidende kenmerken hebben om de meest veeleisende klanten tevreden te stellen. De Super-trim, het instapmodel voor een unieke Alfa Romeo-ervaring, kan worden aangepast met de toepassing van het Sprint-pakket, dat verschillende sportieve optionele functies bevat. Ondertussen kan de Ti-trim, die de elegantie en het onderscheidende karakter van de twee voertuigen benadrukt, worden verbeterd met het Veloce-pakket om de meesten te bereiken op het gebied van prestaties en sportiviteit. Laten we niet vergeten dat de namen Super, Sprint, Ti en Veloce een lange geschiedenis hebben in de geschiedenis van Alfa Romeo. Er zijn dus vier onderscheidende trims die allemaal in staat zijn om te reageren op de behoefte van de klant om zich één te voelen met hun voertuigen. Tot slot biedt de New#giuliaen#stelvioeen belangrijke update op het gebied van de motoren: op alle line-up modellen is nu de achterwielaangedreven 160 CV dieselversie beschikbaar. En tot slot zijn er de krachtige, vierwielaangedreven 280 PK benzine- en 210 PK dieselmotoren.

 

De Competizione special series, de ultieme uitdrukking van prestaties en stijl, gecertificeerd NFT

Om het debuut van de New#giuliaen#stelvio te vieren, introduceert Alfa Romeo de Competizione speciale serie – een authentieke “concentratie” van stijl en stijl die de diehard Alfa Romeo-stam zeker zal behagen. Gebaseerd op de Veloce-trim en verkrijgbaar bij elke motor, is de launch edition de topversie in de line-up en valt hij op door zijn exclusieve Moon Light grijze matte kleur en rode remklauwen. De intense sportieve uitstraling van de New#stelviois geaccentueerd door 21″ lichtmetalen velgen. Het interieur valt op door hun Harman/Kardon audiosysteem en het met leer beklede dashboard en stoelen met rode stiksels. Tot slot is het voorzien van privacy glass en de Competizione-badge aan de zijkanten en hoofdsteunen aan de voorzijde. Op de Competizione is de exclusieve Alfa Active Suspension en NFT (Non-Fungible Token) technologie standaard, die het unieke karakter van elke Competizione-auto certificeert en de originele configuratie veiligstelt. Het is de hoogste uitdrukking van de essentie van Alfa Romeo in termen van stijl, prestaties en technologie.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait