De volledig elektrische Volvo EX30 SUV: een kleine auto met groot potentieel

Soms kunnen eerste indrukken misleidend zijn. Ja, de nieuwe Volvo EX30 is onze kleinste SUV tot nu toe. En ja, het komt tegen een aantrekkelijke prijs. Maar het kan een te grote impact hebben en een van onze grootste zakelijke kansen in de komende jaren vertegenwoordigen.

De Volvo EX30, die nu in geselecteerde markten* te bestellen is, is een hoeksteen van de strategische transformatie die we als bedrijf doormaken. Al halverwege het decennium streven we ernaar dat de helft van onze wereldwijde verkoopvolumes uit volledig elektrische auto’s bestaat en een operationele winstmarge van 8-10 procent bereikt. Tegen 2030 willen we alleen nog volledig elektrische modellen verkopen.

We verwachten dat de EX30 de komende jaren een van onze best verkochte modellen zal zijn terwijl we aan die ambities werken, en het zal aanzienlijk bijdragen aan onze groei- en winstgevendheidsdoelstellingen.

Met de Volvo EX30 betreden we een nieuw en snelgroeiend segment voor ons merk. Er is wereldwijd een groeiende vraag van consumenten naar kleine, volledig elektrische premium SUV’s. Veel mensen die in de stad wonen, zijn bijvoorbeeld op zoek naar een auto die gemak biedt en hen in staat stelt om naar het werk te pendelen en zich te verplaatsen, terwijl ze dit doen op een manier die weerspiegelt wie ze zijn.

De EX30 is ook ontworpen om zo veilig te zijn als u van een Volvo zou verwachten en is bedoeld om voor u en anderen te zorgen in hectische stedelijke omgevingen. Zo bevat het een speciale veiligheidsfunctie voor fietsen die helpt om zogenaamde ‘dooring’-ongevallen te voorkomen, door u te waarschuwen wanneer u op het punt staat uw deur te openen voor een fietser, scooter of hardloper. State-of-the-art beschermende veiligheidstechnologie illustreert verder hoe we onze hoge veiligheidsnormen hebben toegepast op de EX30.

De EX30 biedt bestuurders een echte en capabele SUV, elektrisch geboren en boordevol slimme technologie die ze nodig hebben. In combinatie met een aantrekkelijke vanafprijs van ongeveer 36.000 euro betekent dit dat klanten een premium volledig elektrische SUV krijgen voor een vergelijkbare prijs als equivalenten met verbrandingsmotor.

En alsof dat nog niet genoeg is, blijkt uit gegevens van onze eerste analyse in twee markten dat de totale eigendomskosten momenteel lager zijn dan die van elke andere volledig elektrische Volvo-auto – en ver voor veel van de concurrentie in het elektrische, kleine SUV-segment *.

“We weten dat prijs en eigendomskosten nog steeds een van de grootste uitdagingen zijn wanneer mensen overwegen over te stappen op een elektrische auto”, zegt Jim Rowan, onze Chief Executive. “Met de Volvo EX30 willen we premium, volledig elektrische mobiliteit naar een veel breder publiek brengen en de overgang naar volledige elektrificatie die onze industrie en samenleving nodig heeft, helpen bevorderen en versnellen.”

Op de manier waarop jij het
wilt
 Met zijn handige formaat, slimme technologie en verschillende configuraties om uit te kiezen, is de Volvo EX30 ontworpen om een breed scala aan klanten aan te spreken – elk met hun eigen voorkeuren, behoeften en manieren van leven.

Diezelfde flexibiliteit en gemak zie je terug in de manier waarop we het commerciële aanbod hebben gestructureerd. Het is ontworpen rond gemak en keuzevrijheid. U bepaalt zelf hoe u toegang wilt krijgen tot een Volvo EX30: bijvoorbeeld door rechtstreeks eigendom, leasing of abonnement.

Ons Care by Volvo-abonnementsaanbod is de afgelopen jaren zeer succesvol geweest, niet in de laatste plaats omdat het klanten flexibiliteit en voorspelbaarheid van de prijs biedt. We bieden hetzelfde niveau van transparantie op de EX30: u kunt uw maandelijkse kosten in één oogopslag zien, zonder verborgen kosten of kosten, zodat u nog meer van het leven met uw EX30 kunt genieten.

“Met abonnementen voor de EX30 vanaf EUR 599 per maand, zijn we ervan overtuigd dat deze auto voor veel klanten een aantrekkelijke keuze zal zijn – niet alleen voor onze bestaande klanten, maar ook voor degenen die nieuw zijn bij het merk Volvo”, aldus Björn Annwall, onze Chief Commercial Officer en Deputy CEO. “Dat stelt ons in staat om nieuwe klantrelaties te creëren en het klantenbehoud in de loop van de tijd te vergroten.”

Een naadloze klantervaring
De Care by Volvo-abonnementspakketten maken deel uit van ons steeds groter wordende online aanbod. We hebben ons gericht op het ontwikkelen van een eenvoudig, intuïtief en soepel koopproces via onze online flagship store, volvocars.com. Transparante online prijzen zonder verborgen kosten, evenals een eenvoudig te begrijpen aanbieding, maken het bestellen van een nieuwe Volvo EX30 een fluitje van een cent.

Dat online verkoopproces weerspiegelt onze ambitie om de best mogelijke klantervaring te creëren en online en offline kanalen naadloos samen te voegen. Of u nu een van onze dealers bezoekt, een van onze stedelijke studio’s binnenloopt, naar onze website gaat of de Volvo Cars-app gebruikt, iedereen moet dezelfde uitstekende en zinvolle ervaring krijgen.

Naast het Verenigd Koninkrijk, dat dit jaar als eerste markt overstapt op een volledig geïntegreerd online/fysiek, direct-to-consumer model, zal de Volvo EX30 ook online beschikbaar zijn in andere geselecteerde markten.

De kleine lettertjes

  • De Volvo EX30 is vanaf vandaag te bestellen in Europa en andere geselecteerde markten. In de Verenigde Staten kunnen klanten pre-orders plaatsen, terwijl orderboeken in een later stadium in andere markten zullen worden geopend die te zijner tijd zullen worden gecommuniceerd.
  • Total cost of ownership berekeningen op basis van gegevens van derden, gebaseerd op 36 maanden en 60.000 km rijden met een EX30 Single Motor Core op de Duitse en Franse markt. We verwachten vergelijkbare resultaten in andere markten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait