Maak kennis met de Mirai 2024:

nieuwe technologische kenmerken voor Toyota’s vlaggenschip brandstofcel-elektrische sedan

  • Toyota’s vlaggenschip waterstof-brandstofcel-elektrische (FCEV) sedan krijgt nieuwe veiligheids-, rijassistentie-, multimedia- en gemaksfuncties voor 2024
  • Mirai, een vaandeldrager voor Toyota’s multi-path visie op weg naar nul koolstof
  • Uitbreiding van Toyota T-Mate-functies en -functionaliteit, waaronder de nieuwste generatie Toyota Safety Sense
  • Blind Spot Monitor en Panoramic View Monitor nu standaard op alle uitvoeringen
  • Nieuwste Toyota Smart Connect+ multimediasysteem met 12,3-inch touchscreen
  • Meer gemak met parkeerfunctie op afstand

Toyota’s baanbrekende Mirai, ’s werelds eerste productiesedan met waterstofbrandstofcel, geniet van een reeks technologische upgrades voor 2024 met nieuwe en uitgebreide functies en functies voor veiligheid, beveiliging, gemak en connectiviteit en entertainment aan boord.

Het pakket verbeteringen versterkt de status van de tweede generatie Mirai als vlaggenschipmodel voor het merk en voor Toyota’s multi-path technologiestrategie voor het verminderen en uiteindelijk elimineren van koolstofemissies. De elektrische aandrijflijn met waterstofbrandstofcel (FCEV) zorgt voor soepele, krachtige en vrijwel geruisloze prestaties, zonder andere uitlaatemissies dan zuiver water.

De Europese verkoop van de Toyota Mirai 2024 begint in februari. Deze zomer zal Toyota 500 emissievrije Mirai leveren ter ondersteuning van Parijs 2024 als onderdeel van een volledig geëlektrificeerde vloot van meer dan 2.650 personenauto’s die het levert in zijn rol als wereldwijde mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Internationaal Paralympisch Comité (IPC). Na de Spelen blijven deze Mirai in dienst bij de waterstoftaxivloot van Parijs.

TOYOTA TEAMGENOOT VEILIGHEID EN RIJHULPSYSTEMEN

Mirai maakt gebruik van de nieuwste Toyota Teammate-veiligheids- en rijhulpfuncties om meer geavanceerde ongevallendetectie en -vermijding te bieden en de belasting van de bestuurder te verminderen.

Wat de Toyota Safety Sense-systemen van de auto betreft, tilt bijgewerkte camera- en radarhardware de detectie van ongevalsrisico’s naar een hoger niveau. Zo kan het Pre-Collision System (PCS) nu potentiële frontale botsingen herkennen en is de reikwijdte van de Intersection Collision Avoidance verbreed, zodat het kan reageren op naderend verkeer over twee rijstroken en fietsers en voertuigen die van opzij naderen.

Tot de gevaren die door de Emergency Steering Assist worden herkend, behoren nu ook motorrijders, maar ook voetgangers, fietsers en geparkeerde voertuigen. Met het voordeel van de nieuwe acceleratie-onderdrukking is er een beveiliging tegen plotseling, onbedoeld gebruik van het gaspedaal bij lage snelheid.

De Full Range Adaptive Cruise Control (ACC) is afgesteld voor een snellere en natuurlijker aanvoelende respons en de snelheidsreductiefunctie in bochten wordt eerder geactiveerd, voor soepel rijden door een bocht.

De nieuwe ondersteuning voor inhaalpreventie voorkomt onbedoeld inhalen aan de verkeerde kant van een voertuig en de Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control helpt de bestuurder veilig weer op de rijstrook te komen met een gepaste snelheid en afstand tot andere voertuigen.

De Lane Trace Assist (LTA) voelt ook natuurlijker aan, omdat het herkent wanneer de bestuurder de rijstrook heeft verlaten terwijl hij een obstakel probeert te ontwijken en de Lane Departure Warning tijdelijk annuleert.

Wanneer de ACC en LTA in werking zijn, controleert een Emergency Driving Stop-systeem het gebruik van het stuurwiel en het rem- en gaspedaal door de bestuurder. Als er gedurende een bepaalde tijd geen invoer is, klinkt er een waarschuwing; Als de bestuurder niet reageert, wordt de auto zachtjes tot stilstand gebracht en worden de alarmlichten geactiveerd.

Mirai krijgt verder Proactive Driving Assist (PDA), dat een reeks automatische hulpmiddelen biedt voor veiliger rijden bij lage snelheden. Deze omvatten Obstacle Anticipation Assist, dat stuur- en remondersteuning biedt om de bestuurder te helpen voorkomen dat hij te dicht bij obstakels voor hem (zoals geparkeerde voertuigen, voetgangers en fietsers) komt. De vertragingsassistent zorgt voor een soepele vertraging wanneer de bestuurder het gaspedaal loslaat om af te remmen voor een langzamere voorligger of bij het ingaan van een bocht; Steering Assist detecteert een bocht voor de bestuurder en past de stuurkracht aan om de bestuurder te helpen een geschikte stuurhoek aan te nemen.

Voor 2024 zijn de geavanceerde rijhulpsystemen van Mirai standaard gemaakt in het hele assortiment: een Blind Spot Monitor en een Panoramic View Monitor die de bestuurder een 360-graden zicht geeft op het gebied direct rond de auto voor veiliger en nauwkeuriger manoeuvreren.

MULTIMEDIA EN DIGITALE INNOVATIE

De Mirai 2024 maakt gebruik van Toyota’s geavanceerde Smart Connect+ multimediapakket, toegankelijk via een nieuw 12,3-inch touchscreen.

Het biedt toegang tot cloudgebaseerde navigatie die voortdurend wordt bijgewerkt met live verkeersinformatie voor een efficiënte reisplanning. In gebieden waar geen verbinding met de cloud beschikbaar is, kan een extra, ingebouwd navigatiesysteem worden gebruikt.

Als alternatief voor het touchscreen kunnen de bestuurder en voorpassagier gebruik maken van spraakopdrachten en de “Hey Toyota” boordassistent. Het nieuwe systeem herkent de spreekstijl en kan worden gebruikt zonder dat de audio hoeft te worden uitgeschakeld. Het audiopakket zelf is een JBL premium geluidssysteem met 14 luidsprekers.

Smartphones kunnen worden geïntegreerd met het multimediasysteem van de auto met draadloze Apple CarPlay- en Android Auto-verbinding en alle vijf USB-poorten in het interieur zijn nu USB-C-standaard voor het aansluiten en opladen van apparaten.

PARKEREN OP AFSTAND VIA SMARTPHONE-APP

Toyota onderzoekt het gemak van smartphone-apps verder met een nieuwe parkeerfunctie op afstand. Hierdoor kan de auto soepel en nauwkeurig worden gepositioneerd in krappe parkeerplaatsen en kan hij zelfs door de bestuurder worden gebruikt wanneer deze buiten het voertuig staat.

GEMAK VAN DIGITALE SLEUTELS

In de tweede helft van 2024 komt er een digitale sleutel beschikbaar voor Mirai. Met behulp van een smartphone-app kan deze door maximaal vijf personen worden gebruikt om toegang te krijgen tot het voertuig en het te starten. Het is een heel handige oplossing: de gebruiker hoeft alleen maar zijn smartphone bij zich te hebben om de sleutel te bedienen. Het maakt het niet alleen gemakkelijker voor familieleden of zakenrelaties om de auto te gebruiken zonder een fysieke sleutel te hoeven overhandigen, maar kan ook worden gebruikt wanneer het voertuig moet worden geopend of opgehaald voor onderhoud of reparatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait