Introductie van de 3e generatie Karma Revero op de Europese markt

— Karma Automotive viert zijn tienjarig bestaan met een terugblik op belangrijke mijlpalen, recente prestaties en een blik op de toekomst van de Zuid-Californische EV-fabrikant. Deze lente zal de langverwachte 3e generatie Karma Revero, voor het eerst sinds 2020, zijn Europese debuut maken bij het Nederlandse hoofdkantoor van Kroymans Automotive, die Karma vertegenwoordigt in Europa.

In maart 2023 werd Marques McCammon aangesteld als president van Karma Automotive. De op technologie gerichte autofabrikant werd toen al bijna een decennium erkend om zijn innovatieve ontwerpen, maar had nog niet zijn volledige potentieel als automotive- en technologieleider behaald.

Een jaar later heeft de ultra-luxe, intelligente voertuig specialist, de Kaveya supercoupe GT geïntroduceerd (november 2023), evenals een nieuwe versie van zijn Revero (range extended) plug-in hybride (december 2023). Karma heeft gelijktijdig zijn merkverhaal verfijnd en een duidelijke visie voor de toekomst neergezet. De introductie van de 3e generatie Karma Revero staat gepland vanaf eind juni 2024 in een aantal Europese landen. Verdere details zullen dichter bij de lanceerdatum bekendgemaakt worden. Een ander model, de Geyesera, is in ontwikkeling om te worden geïntroduceerd eind 2025.

“We hebben de eerste voertuigen in onze portfolio geïntroduceerd – met meer introducties in het verschiet – en een definitieve productie- en verkoopstrategie, inclusief de lancering van onze derde generatie Revero in Europa,” zegt McCammon. “We hebben de gehele voertuigproductie vorig jaar mei stopgezet om ons te richten op kwaliteit, we hebben de uitgaven voor programma’s verminderd die niet duidelijk waren afgestemd op het creëren van korte- en langetermijnwaarde voor ons bedrijf, en we hebben het team gevormd dat onze visie om een leider te zijn in de ultra-luxe voertuigenmarkt kan helpen realiseren.”

Marques McCammon: “Er zijn enorme investeringen gedaan om van Karma een bedrijf te maken dat een positieve impact heeft in de wereld, onze missie is nu om die visie werkelijkheid te maken, een nieuwe vorm van luxe-ervaring te creëren voor onze klanten.”

Aanvullende mijlpalen van Karma in het afgelopen jaar zijn onder meer:

  • Karma benoemd tot een ‘Great Place to Work’ 2023-2024.
  • Start de productie van nul-emissie-aandrijflijnen voor commerciële voertuigen.
  • Voltooien overname van IP en activa van Airbiquity, een softwareontwikkelings-/engineeringbedrijf, wat relaties opent met bedrijven zoals Toyota, Harley-Davidson en LiveWire.

“We hebben een nieuw managementteam dat vastbesloten is een baken te zijn voor bedrijfscultuur en samenwerking. Ons team zal mensen motiveren, betrekken en aanmoedigen om samen te werken aan die missie,” zegt McCammon. “Het succes van Karma zal worden bepaald door onze producten en nog veel meer.”

Wat brengt de toekomst?
De geopolitieke, economische en sociale tegenslagen na Covid waarmee EV-fabrikanten worden geconfronteerd, zijn een uitdaging die de hele sector treft. Sommige nieuwe spelers zijn al uit de markt verdwenen en anderen zouden kunnen volgen. Sommige grotere OEM’s verleggen zelfs hun focus op korte termijn van pure EV naar een mix van BEV- en hybride voertuigen. Karma was een vroege leider in Range Extended Electric Vehicles, dus de markttrends bieden Karma unieke kansen.

“Er zijn zeker uitdagingen – de kloof in de vroege adoptie is aangebroken voor BEV’s en in Europa, waar thuisladen niet altijd logisch is, kunnen onze luxe georiënteerde kopers er zeker van zijn dat onze modellen EV-prestaties bieden, maar zonder actieradiusbeperking,” zegt McCammon. “Karma is niet voor de massa. Slechts een selecte groep zal de kans krijgen om een Karma te bezitten, en als ze er een hebben, zal dat geen gevoel van compromissen met zich meebrengen.”

“Terwijl we onze 10e verjaardag vierden op 28 maart, ben ik trots op de veerkracht van het bedrijf die ervoor zorgde dat we deze mijlpaal konden bereiken, maar blijf ik gefocust op de toekomst die we aan het opbouwen zijn. Het terugbrengen van ons merk naar de Europese markten, die de norm hebben gesteld voor ultra-luxe voertuigen, is een belangrijke stap in onze reis.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait