TOYOTA GAZOO Racing set voor Spa spektakel
TOYOTA GAZOO Racing gaat de uitdaging van het spectaculaire Spa-Francorchamps aan wanneer het FIA World Endurance Championship (WEC) 2025 op zaterdag 10 mei naar België verhuist voor de derde ronde.
De 6 uur van Spa-Francorchamps is niet alleen een legendarische datum op de kalender van de enduranceraces, het is ook de laatste race voor de 24 uur van Le Mans op 14 en 15 juni en dus een belangrijke stap in de voorbereidingen van TOYOTA GAZOO Racing om te strijden voor een zesde overwinning op La Sarthe.
Na een zwaarbevochten dubbele puntenfinish in de tweede ronde van Imola vorige maand, wil het team zijn WK-uitdaging een kickstart geven op een circuit van Spa-Francorchamps waar het in het recente verleden uitblonk. In de 12 WEC-races daar heeft het acht keer gewonnen, waaronder een recordbrekende winning streak van 2017 tot 2023.
Tot nu toe heeft TOYOTA GAZOO Racing in 2025 nog niet op het podium gestaan, maar het overwon uitdagende omstandigheden via een mix van slimme strategie, vastberaden rijden en sterk teamwerk om consistente punten te scoren in Qatar en Imola. Het staat derde in het wereldkampioenschap voor fabrikanten, 39 achter leider Ferrari.
Spa-Francorchamps is een van de twee thuisraces voor TOYOTA GAZOO Racing in het WEC, naast Fuji Speedway, vanwege de nabijheid van de basis van het team in Keulen, Duitsland. Een groot contingent werknemers zal de reis van 120 km maken om de GR010 HYBRID’s aan te moedigen wanneer ze het opnemen tegen een zeer competitief 18-koppig Hypercar-veld met Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot en Porsche.
De voorbereidingen van TOYOTA GAZOO Racing voor de 6 uur van Spa-Francorchamps en Le Mans zijn in april in een hogere versnelling gezet toen het team een tweedaagse test uitvoerde op het vloeiende hogesnelheidscircuit, dat sinds de WEC-race van vorig jaar over bijna de helft van zijn lengte van 7,004 km opnieuw is geasfalteerd.
Een groot publiek verwelkomt WEC op Spa-Francorchamps en ze krijgen hun eerste kans om de Hypercar-klasse van 2025 op het circuit te zien wanneer de training op donderdag 8 mei begint met twee sessies van 90 minuten, voorafgaand aan de kwalificatie de volgende dag (15.25 uur CEST). De race begint op zaterdag 10 mei om 14.00 uur.
Kamui Kobayashi (teambaas en coureur, auto #7):
“Spa is altijd een grote race omdat het het laatste evenement is voor Le Mans. Het is dus een belangrijk moment in onze voorbereidingen, omdat het de laatste kans is om onze processen te verfijnen, meer te weten te komen over de auto en een nog hechter teamgevoel op te bouwen in een racesituatie. Spa is een fantastisch circuit, met een grote geschiedenis en meestal een groot publiek, dus het is een race die alle coureurs willen winnen. Ik vind het erg leuk om daar te rijden en ik kijk altijd uit naar deze race, al kan het weer een vraagteken zijn. We moeten klaar zijn voor alles wat het weekend nog uitdagender maakt. De concurrentie zal zoals gewoonlijk zwaar zijn en als team zijn we klaar voor een spannend gevecht.”
Mike Conway (bestuurder, auto #7):
“Spa is absoluut een van mijn favoriete circuits en het gooit normaal gesproken iets naar je toe, vaak met het weer. Dat is de charme van Spa; Je weet nooit wat je krijgt. Het is ook een speciaal evenement voor ons omdat het een van onze thuisraces is met de fabriek slechts een uur verderop. Het is geweldig om onze collega’s bij ons te hebben, want ze krijgen niet veel kansen tijdens het seizoen. Ik hoop dat ze kunnen genieten van een spannende race.”
Nyck de Vries (Coureur, auto #7):
“We zijn een beetje teleurgesteld over het resultaat in Imola, want we lagen op koers voor een podium en dat glipte weg, dus we kijken ernaar uit om zo snel weer in actie te komen in Spa. Het is altijd gaaf om daar te zijn, met veel lokale fans en veel collega’s die daarheen zullen reizen om ons te steunen. Le Mans nadert met rasse schreden en Spa is een nieuwe belangrijke mijlpaal in onze voorbereidingen, dus we kijken ernaar uit om aan de slag te gaan.”
Sébastien Buemi (Coureur, auto #8):
“Het is de laatste race voor Le Mans, dus we zullen ons uiterste best doen om met een sterk resultaat de grote race in te gaan. De baan is opnieuw geasfalteerd sinds onze laatste race in Spa, maar we hebben daar getest, dus we hebben goede gegevens om te analyseren en we zullen goed voorbereid zijn. In Imola en Qatar hebben we laten zien hoe hard we vechten. We hadden niet genoeg tempo om voor de overwinning te vechten, maar we liepen niet ver achter. We hebben een sterk team en een sterke auto, dus ik hoop dat we met alle kleine verbeteringen die we zullen aanbrengen, kunnen strijden voor de overwinning.”
Brendon Hartley (Bestuurder, auto #8):
“Spa is altijd een speciale plek om te racen; Het is snel, vloeiend en onvoorspelbaar. Het weer kan in een oogwenk veranderen, wat de uitdaging nog groter maakt, maar dat maakt het juist spannend. Als team zijn we gefocust op het netjes uitvoeren van ons weekend en het opbouwen van momentum op weg naar Le Mans. Het doel is om vooraan te vechten en zoveel mogelijk punten te verzamelen.”
Ryo Hirakawa (Coureur, auto #8):
“We hebben twee zware races achter de rug, maar ik heb het gevoel dat we als team sterk hebben samengewerkt en onze resultaten in Qatar en Imola hebben gemaximaliseerd. Als we niet de prestatie hebben om vooraan te vechten, is het belangrijk om solide punten te scoren, want het is een lang seizoen en ons doel is nog steeds om het Wereldkampioenschap te winnen. Er is niet veel tijd geweest sinds de laatste race, maar ik weet dat het team keihard werkt, dus we zullen sterker terugkomen in Spa.”
TotalEnergies 6 uur van Spa-Francorchamps: Rijden op een “Rodelbaan” om je voor te bereiden op Le Mans.
Na twee top-10 aankomsten op rij wil Team Peugeot TotalEnergies meer punten scoren tijdens de 6 uur van Spa-Francorchamps
– Team Peugeot TotalEnergies heeft in april een zeer lonende testsessie gehad op het circuit “Toboggan des Ardennes”
– De 6 Uren van Spa-Francorchamps dienen traditiegetrouw als laatste voorbereiding op de 24 Uren van Le Mans (14/15 juni)
Team Peugeot TotalEnergies komt uit een positief weekend in Imola met opnieuw een Hyperpole-ligplaats en een 17e top-10-finish in 20 wereldraces. De “Lions” willen dit goede momentum verderzetten tijdens de 6 Hours of Spa-Francorchamps, de derde manche van het FIA WEC 2025.
Begin april voerde Team Peugeot TotalEnergies een leergierige en productieve testsessie uit op de 7.004 km lange Toboggan des Ardennes. “Het circuit van Spa-Francorchamps werd na de FIA WEC-race van 2024 opnieuw geasfalteerd, dus het was erg belangrijk om er voor deze editie van de 6 uur van Spa-Francorchamps te rijden”, zegt Olivier Jansonnie, technisch directeur van Peugeot Sport. “Het circuit is nu veel sneller.”
“De weersomstandigheden waren goed – in tegenstelling tot die van onze run voor Imola – en we konden ons hele testprogramma rijden. Het was een zeer interessante dag. Ik denk dat we goed voorbereid zijn op de wedstrijd, mits het weer goed is. »

Door zijn typiciteit – het op één na langste circuit van het WEC-seizoen, een snel circuit met een gemiddelde snelheid van meer dan 200 km/u – is Spa-Francorchamps ideaal om zich voor te bereiden op de 24 uur van Le Mans, die over iets meer dan een maand zal plaatsvinden.
De zes coureurs van Team Peugeot TotalEnergies komen in actie in de Belgische Ardennen, in tegenstelling tot vorig jaar toen het Franse team door een botsing met de Formule E twee rijdersduo’s moest opstellen.
Zo zal de Belg Stoffel Vandoorne zijn Hypercar-debuut maken op zijn favoriete circuit en voor zijn vele fans! Hij zal Loïc Duval en Malthe Jakobsen vergezellen in de #94, terwijl de #93 PEUGEOT 9X8 zal worden bestuurd door Paul Di Resta, Mikkel Jensen en Jean-Eric Vergne.
De PEUGEOT 9X8’s gaan op donderdag 8 mei de baan op voor de eerste twee vrije trainingen, waarna ze de volgende dag in de kwalificatie komen. De start van de 6 uur van Spa-Francorchamps 2025 wordt gegeven op zaterdag 10 mei om 14u00 lokale tijd.

Jean-Marc Finot, Senior VP de Stellantis Motorsport
“In Imola zagen we, hoewel we geen geluk hadden en een paar kleine foutjes maakten, vooruitgang op het gebied van racetempo in vergelijking met Qatar, dus we willen op die weg doorgaan. Spa-Francorchamps is een mythisch circuit, zeer snel met zijn lange bochten en lange rechte stukken. Het is perfect representatief voor het circuit van de 24 uur van Le Mans, daarom is de 6 uur van Spa-Francorchamps voor alle teams de laatste oefensessie van de 24 uur. »
Stoffel Vandoorne (PEUGEOT 9X8 #94)
“Eindelijk een thuisrace in het FIA WEC voor mij! Ik miste vorig jaar de 6 uur van Spa-Francorchamps vanwege een botsing met de Formule E. Ik kan niet wachten om terug te gaan, en in Hypercar, met mijn fans, mijn familie… Spa is natuurlijk een van mijn favoriete tours, een van de mooiste tours ter wereld. Het zal de laatste wedstrijd zijn voor Le Mans, dus Spa is een superbelangrijke etappe voor alle teams. »
Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94)
“We komen steeds dichter bij de 24 uur van Le Mans. Spa is onze laatste voorbereidingswedstrijd. Ik hoop dat we een goed weekend hebben, zonder problemen en met een sterke auto voor het grootste evenement van het seizoen. We hebben een paar weken geleden een zeer goede test gehad in Spa, ik heb veel vertrouwen in deze race. »
Porsche Formule E-coureurs pakken generale repetitie Le Mans aan in België
In 2024 behaalden twee Porsche 963’s een een-tweetje voor het hybride prototype van Weissach. Dankzij dit succes en de inzichten die werden opgedaan tijdens testdagen op het Circuit de Spa-Francorchamps begin april, gaat Porsche Penske Motorsport met een optimistische blik naar de derde race van het seizoen. Het fabrieksteam voert wijzigingen door in de line-up van Qatar en Italië: de Australiër Matt Campbell en de Fransman Mathieu Jaminet kunnen niet deelnemen aan de race in België vanwege een planningsconflict met het Noord-Amerikaanse IMSA WeatherTech SportsCar Championship. In plaats daarvan heeft Porsche een aantal bekende vervangers aangetrokken.
Formule E-kampioen Pascal Wehrlein voegt zich bij regerend wereldkampioenen Kévin Estre uit Frankrijk en Laurens Vanthoor uit België in de auto met nummer 6. De fabrieksrijder van het TAG Heuer Porsche Formula E Team vervangt Campbell en bereidt zich voor op zijn aanstaande debuut tijdens de 24 uur van Le Mans aan het stuur van de Porsche 963. De Zwitserse coureur Nico Müller, die in de Formule E uitkomt voor het Porsche-klantenteam Andretti, deelt de auto met nummer 5 met vaste coureurs Julien Andlauer uit Frankrijk en Michael Christensen uit Denemarken. Müller is genomineerd als reservecoureur voor de 24 uur van Le Mans op 14 en 15 juni.
“Ik ben blij dat we onze Formule E-fabriekscoureurs een cockpit in Spa hebben kunnen aanbieden en ik heb er alle vertrouwen in dat Pascal en Nico de Porsche 963 op briljante wijze zullen besturen”, zegt Thomas Laudenbach. De Vice President Porsche Motorsport voegt eraan toe: “Na teleurstellende resultaten in Qatar en Imola zijn we vastbesloten om de zaken op tijd om te draaien voor het hoogtepunt van het seizoen in Le Mans. Ik hoop dat het een open, eerlijke en spannende race wordt tussen alle fabrikanten en teams in België. Als dit gebeurt, denk ik dat ons Porsche Penske Motorsport-team een goede kans maakt.”
“De Porsche 963 behaalde vorig jaar een één-twee resultaat in Spa, dus dat geeft me vertrouwen”, legt Urs Kuratle, Director of Factory Racing LMDh, uit. “De gegevens en ervaringen van het seizoen 2024 en de inzichten uit de recente tests in België zullen ons helpen. In de eerste drie races van het IMSA-kampioenschap van dit seizoen heeft ons Porsche Penske Motorsport-team laten zien dat grote successen mogelijk zijn tegen felle rivaliteit. Als elke fabrikant op gelijke voet meedoet, liggen podiumresultaten zeker binnen handbereik.”
“Spa is een iconisch circuit, dat de Porsche 963 uitstekend lijkt te passen”, zegt Jonathan Diuguid, Managing Director Porsche Penske Motorsport. “Het is opnieuw geasfalteerd sinds de race van vorig jaar en uit onze recente test is de grip op de baan toegenomen. Dit gaat leiden tot snellere rondetijden. We kijken uit naar de 6 Hours of Spa. Het komt het dichtst in de buurt van wat we een thuisrace kunnen noemen voor de in Europa gevestigde tak van ons team. Als team zullen er ook veel familie en vrienden aanwezig zijn, en we streven naar een sterk resultaat, aangezien Spa de laatste racekans in het WEC is voordat we naar Le Mans gaan.”
In de hoogste Hypercar-klasse zet het Porsche-klantenteam Proton Competition nog een Porsche 963 in. De Zwitserse coureur Neel Jani deelt de rijtaken in de nr. 99-inschrijving van het Duitse team met zijn teamgenoten Nico Pino uit Chili en de Argentijn Nico Varrone.
LMGT3-klasse: Manthey mikt op de volgende triomf na Imola
Het Manthey 1st Phorm klantenteam reist naar ronde drie van het FIA WEC-seizoen met een rugwind. Het team uit de Duitse Eifel won onlangs de LMGT3-klasse in Italië met de Porsche 911 GT3 R. Fabrieksrijder Richard Lietz uit Oostenrijk krijgt in de cockpit met nummer 92 gezelschap van Ryan Hardwick uit de VS en de Italiaan Riccardo Pera. Iron Dames wordt vertegenwoordigd door Rahel Frey uit Zwitserland, Michelle Gatting uit Denemarken en de Française Célia Martin in een identieke 911.
De race
Het Circuit de Spa-Francorchamps ligt in het oosten van België, dicht bij de Duitse grens. Het circuit, dat in 1921 werd geopend, meet 7,004 kilometer en is het langste permanente circuit op de FIA WEC-kalender. Met 21 bochten en verschillende relatief lange rechte stukken, rolt het legendarische circuit bergopwaarts en dalend door dicht bos – vandaar de bijnaam de “Ardense achtbaan”.
De renovaties van de afgelopen twee jaar hebben de uitloopzones in de legendarische bochtcombinatie Eau Rouge-Raidillon verbeterd. Hier en op andere punten langs de baan zijn extra tribunes gebouwd. Hoewel de basislay-out ongewijzigd is, zijn sommige secties opnieuw afgedicht. De zes uur durende race is al vanaf het allereerste FIA WEC-seizoen een vaste waarde op de kalender.
Opmerkingen van de coureurs voorafgaand aan de race
Julien Andlauer (Porsche 963 #5): “Ik ben vooral dol op het circuit van Spa-Francorchamps. Ik deed het daar vorig jaar goed in de Porsche 963 van de Proton Competition. Ik hoop dit seizoen net zo snel te zijn in de Porsche Penske Motorsport fabrieksauto. We zijn vastbesloten om in de race te zijn voor podiumplaatsen. We zaten te ver af van het tempo van de koplopers tijdens de eerste twee races in Qatar en Imola. We moeten ons uiterste best doen.”
Laurens Vanthoor (Porsche 963 #6): “Spa is als thuisrace een van mijn favorieten op de kalender. Na onze teleurstellingen in Qatar en Imola zijn we vastbesloten om terug te vechten. De race in België is van cruciaal belang omdat het wordt beschouwd als een generale repetitie voor de 24 uur van Le Mans. We verwachten meer aandacht, meer fans en meer actie, maar als de race eenmaal van start gaat, zal het net als elke andere zijn. Laten we eens kijken wat we kunnen bereiken.”
Neel Jani (Porsche 963 #99): “We keren terug naar Spa met zeer goede herinneringen. Vorig jaar was verreweg onze beste wedstrijd. We brachten veel tijd aan de leiding door en hadden een realistische kans om op het podium te eindigen. Helaas dwarsboomde de rode vlag onze plannen. De vijfde plaats was nog steeds een mooi resultaat, en dat willen we graag herhalen. Veel van onze rivalen hebben onlangs in Spa getest, maar wij niet. Ik hoop dat we op basis van de data van vorig jaar weer een goede opzet kunnen vinden.”
Célia Martin (Porsche 911 GT3 R #85): “We hebben onze eerste punten voor het wereldkampioenschap gescoord in Imola, wat een duidelijke verbetering was ten opzichte van de eerste race van het seizoen. Het feit dat onze zusterauto heeft gewonnen, geeft ons nog meer een boost. We zitten nog in de fase waarin alles op één lijn moet liggen, maar we hebben nu een veel beter idee van onze individuele sterke punten. Imola was zeer geschikt voor de Porsche 911 GT3 R. Spa-Francorchamps is weliswaar aanzienlijk anders, maar we mikken nog steeds op een goed resultaat.”
Riccardo Pera (Porsche 911 GT3 R #92): “Het winnen van onze klasse tijdens de vorige wereldkampioenschapsrace in Imola gaf ons een enorme boost – vooral voor mij omdat het winnen van een thuisrace een droom is die uitkomt. We gaan nu naar Spa-Francorchamps. Het Belgische circuit is een van de mooiste ter wereld, dus we zijn erg enthousiast. We streven ernaar om daar onze topvorm voort te zetten.”
Porsche racewagens en coureurs in Spa-Francorchamps
Hypercar-klasse (Porsche 963):
Porsche Penske Motorsport #5: Julien Andlauer (FRA), Michael Christensen (DNK), Nico Müller (SUI)
Porsche Penske Motorsport #6: Kévin Estre (FRA), Laurens Vanthoor (BEL), Pascal Wehrlein (DEU)
Proton Competition #99: Neel Jani (SUI), Nico Pino (CHL), Nico Varrone (ARG)
LMGT3-klasse (Porsche 911 GT3 R):
Iron Dames #85: Rahel Frey (SUI), Michelle Gatting (DNK), Célia Martin (FRA)
Manthey 1e Phorm #92: Ryan Hardwick (Verenigde Staten), Richard Lietz (AUT), Riccardo Pera (ITA)
Het uurrooster (alle tijden CEST)
Donderdag 8 mei
11:30 – 13:00 uur: Vrije training 1
16:30 – 18:00 uur: Vrije training 2
Vrijdag 9 mei
11:00 – 12:00 uur: Vrije training 3
14:40 – 14:55 uur: Kwalificatie LMGT3
15:03 – 15:15 uur: Hyperpole LMGT3
15:25 – 15:40 uur: Kwalificatie Hypercar
15:48 – 16:00 uur: Hyperpole Hypercar
Zaterdag 10 mei
14:00 – 20:00 uur: Race 6 Hours van Spa-Francorchamps
Alpine Endurance Team klaar om uit te blinken op Spa-Francorchamps
- Na zijn eerste podiumplaats van het seizoen trekt het Alpine Endurance Team naar België voor de TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps.
- De derde ronde van het FIA World Endurance Championship biedt het team de gelegenheid om de voorbereidingen voor de 24 Uren van Le Mans te verfijnen.
- Alpine zal het evenement tevens aangrijpen om een statische – en voor het eerst ook dynamische – presentatie te organiseren van de Alpenglow Hy6. Het waterstofprototype wordt aangedreven door een nieuwe 3,5-liter V6-motor, ontwikkeld door het merk met de pijlvormige A.
De TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps, een vaste waarde op FIA WEC-kalender sinds het kampioenschap in 2012 het levenslicht zag, is een van de evenementen waar zowel deelnemers als toeschouwers reikhalzend naar uitkijken.
Het Belgische circuit geldt niet alleen als een van de mooiste circuits ter wereld, maar is ook een van de meest veeleisende door de vele hoogteverschillen en technische bochten die een doordachte afstelling en besturing vereisen. De uitdaging wordt des te groter wanneer ze gepaard gaat met onvoorspelbare en veranderlijke weersomstandigheden, maar het Alpine Endurance Team kan voortbouwen op zijn rijke ervaring in de Belgische Ardennen om de valkuilen te vermijden.
Sinds zijn eerste optreden op dit monument van de motorsport heeft Alpine verscheidene mijlpalen bereikt in zijn sportprogramma’s op Spa-Francorchamps. Zo veroverde de A424 vorig jaar in handen van Charles Milesi voor het eerst een plaats in de Hyperpole voor een recordpubliek van 88.180 toeschouwers.
Na een lastige start van het seizoen in Qatar kwamen Les Bleus terug in Imola, mede dankzij een geïnspireerde strategie. Na de podiumplaats van auto nr. 36 vertrekt het Alpine Endurance Team met bescheiden verwachtingen naar België, maar ook met de wens om zijn vooruitgang te consolideren op een evenement dat vaak wordt beschouwd als de generale repetitie voor de 24 Uren van Le Mans.
Het merk met de pijlvormige A zal op zoek gaan naar nieuwe manieren om vooruitgang te boeken in de uiterst competitieve hypercars-categorie. De piloten hebben veel ervaring op dit circuit en zullen hun expertise goed gebruiken voor het team. In auto nr. 35 willen Charles Milesi, Ferdinand Habsburg en Paul-Loup Chatin hun puntenaantal gevoelig opdrijven, terwijl het trio Frédéric Makowiecki, Jules Gounon en Mick Schumacher in auto nr. 36 wil voortbouwen op hun succes in Imola. De piloten en teamleden beseffen maar al te goed dat het kleinste operationele en strategische detail het verschil kan maken en zullen dan ook alles in het werk stellen om een foutloze wedstrijd af te leveren.
Donderdag vinden de eerste rondes plaats met twee vrije oefensessies van elk anderhalf uur. Vrijdag gaat een laatste sessie van een uur vooraf aan de kwalificaties en de Hyperpole. Het startschot voor de veertiende TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps wordt zaterdag om 14.00 uur gegeven.
Alpine brengt ook de Alpenglow Hy6 mee naar België. Het rijdende prototype, dat in 2024 werd onthuld op het Autosalon van Parijs, is nu uitgerust met een volledig nieuwe V6-verbrandingsmotor, speciaal ontwikkeld door Alpine. Deze 740 pk sterke waterstofmotor verenigt innovatie met de koolstofarme sportiviteit die Alpine zo na aan het hart ligt. Toch is het nog wachten tot 2028 voor de 24 Uren van Le Mans een waterstofcategorie krijgt.
Om de TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps live te volgen, surft u naar www.fiawec.com .
Philippe Sinault, Team Principal van het Alpine Endurance Team : “Spa-Francorchamps is altijd een hoogtepunt van het seizoen. Het is een iconisch circuit met een rijke geschiedenis en een niet te missen etappe op de kalender. Het hele team heeft moed geput uit onze podiumplaats in Imola, maar we blijven met beide voeten op de grond staan: we weten dat we nog veel werk voor de boeg hebben om onze doelstellingen te halen. Spa is voor ons een waardevolle kans om voort te bouwen op onze sterke punten en onze uitvoering te perfectioneren. Het snelle en veeleisende circuit stelt ons ook in staat om de geboekte vooruitgang te evalueren in omstandigheden die vergelijkbaar zijn met die in Le Mans volgende maand. Het is ook een erg veeleisend circuit voor de banden, waardoor het een uitstekende graadmeter is voor ons bandenbeheer. Elke ronde helpt ons om ons pakket te verfijnen en onze voorbereiding te verbeteren, zowel op technisch als operationeel niveau. We benaderen dit evenement dus met nederigheid, maar ook met een sterke motivatie. Het hele team heeft hard gewerkt en deze wedstrijd moet ons in staat stellen om onze voorbereiding op elk niveau af te ronden voor de grote uitdaging in Sarthe.”
Agenda (CEST)
Donderdag 8 mei
11.30 – 13.00 uur: Vrije oefensessie 1
16.30 – 18.00 uur: Vrije oefensessie 2
Vrijdag 9 mei
11.00 – 12.00 uur: Vrije oefensessie 3
15.25 – 15.40 uur: Kwalificaties Hypercars
15.48 – 16.00 uur: Hyperpole Hypercars
Zaterdag 10 mei
14.00 – 20.00 uur: TotalEnergies 6 Uur van Spa-Francorchamps