- Nieuwe Renault Austral wordt assertiever en moderner, en meet zich de nieuwe designtaal van Renault aan. Met zijn volledig hertekende voor- en achterkant en nieuwe lichtsignatuur sluit hij beter aan bij de stijl van Rafale en Nieuwe Espace.
- Hij staat symbool voor de herovering van het C-segment en optimaliseert de interieurervaring met meer comfort en nuttige technologieën. Zo verzekert een systeem voor bestuurdersherkenning automatisch een gepersonaliseerde verwelkoming in het interieur.
- Dankzij de nieuwe, ergonomischere voorzetels en het verbeterde geluids- en trillingscomfort genieten de inzittenden gevoelig meer comfort in de wagen, zowel tijdens het rijden als bij stilstand.
- Rijplezier staat centraal, met nieuwe schokdempers en grotere banden voor een snediger rijgedrag. De 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor biedt de beste verhouding prestaties / efficiëntie op de markt. Sinds zijn introductie is het rijplezier geoptimaliseerd, met soepelere schakelovergangen en acceleraties.
- Het gamma wordt aangevuld met een 160 pk mild hybrid-motor, gekoppeld aan een automatische versnellingsbak.
- Nieuwe Renault Austral toont zich nog altijd even praktisch en beschikt over een achterbank van 16 cm die naar achteren kan worden geschoven en neergeklapt, zodat het laadvermogen naar wens kan worden aangepast. Dat varieert van 527 tot 1.736 liter met de 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor.

Met meer dan 200.000 verkochte exemplaren sinds zijn lancering in 2022 heeft Renault Austral het merk in staat gesteld om zijn hogere positionering te versnellen. Samen met Nieuwe Espace en Rafale vormt hij de hybride tak van het Renault-gamma, die bijdraagt tot de in het strategische plan Renaulution aangekondigde herovering van het C- en D-segment. Vandaag de dag kiest maar liefst 44% van de klanten voor de topversie Esprit Alpine. De E-Tech full hybrid-motor met 200 pk is goed voor 80 procent van de verkoop.

Austral, een unieke SUV
Hij verenigt compacte buitenafmetingen met een ruim en flexibel interieur en biedt een in zijn segment ongeëvenaarde veelzijdigheid. Nieuwe Renault Austral werd grondig gemoderniseerd, met een volledig nieuwe voorkant. Door Renaults nieuwe designtaal over te nemen op het grootste deel van het koetswerk, sluit de stijl van Nieuwe Austral aan bij die van de andere Renault-modellen uit het C- en D-segment.
De interieursfeer weerspiegelt de elegantie van de nieuwe koetswerkstijl met nieuwe voorzetels en zetelbekledingen. De technologie, die niet zou misstaan in het topsegment, wordt uitgebreid met de bestuurdersherkenning en nieuwe toepassingen die beschikbaar zijn via het OpenR Link-systeem met Google-integratie.
Bovendien biedt de uiterst veelzijdige Nieuwe Renault Austral een rijervaring van topniveau, zowel voor lange ritten als bij dagelijks gebruik. Met zijn 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor en automatische multimode-versnellingsbak zonder koppelingspedaal, die gedurende zijn hele levenscyclus wordt geoptimaliseerd, biedt hij een van de beste verhoudingen tussen vermogen, zuinigheid en rijcomfort op de markt. Het 4Control Advanced-systeem, de Multi-Sense-instellingen en de 32 rijhulpsystemen van de nieuwste generatie staan op hun beurt garant voor het hoogste niveau van rijcomfort en veiligheid aan boord.
Nieuwe Renault Austral is verkrijgbaar in drie uitrustingsniveaus: Evolution, Techno en Esprit Alpine. Hij loopt nog steeds van de band in de fabriek van Palencia (Spanje) en wordt de komende maanden in verschillende Europese landen verkrijgbaar.
“Austral is de hoeksteen van Renaults inspanningen om het C-segment te heroveren en is uniek op de markt. Ondanks zijn compacte afmetingen ziet Austral het groots, met een uitzonderlijk plaatsaanbod dankzij de verschuifbare achterbank, een uiterst efficiënte, 200 pk sterke E-Tech full hybrid-motor en interieurtechnologie die niet zou misstaan in het topsegment: 4Control Advanced, bestuurdersherkenning om automatisch het juiste bestuurdersprofiel te activeren en OpenR Link met Google-integratie. Nieuwe Renault Austral toont zich uiterst veelzijdig en werd nog aantrekkelijker dankzij zijn gemoderniseerde design. Hij heeft alles in huis om nog meer klanten voor zich te winnen.” Bruno Vanel, VP Product voor het merk Renault