Zoute Grand Prix verwelkomt BMW Art Car World Tour voor unieke, historische tentoonstelling in Knokke-Heist

 Na Hong Kong, Shanghai, Dubai en Stockholm zet het grootste tentoonstellingsproject in de geschiedenis van de BMW Art Car Collection zich verder richting België. Er wordt een tussenstop gemaakt in de kuststad Knokke-Heist ter gelegenheid van de Zoute Grand Prix, om 50 jaar internationaal mecenaat en artistiek engagement van het Beierse merk te vieren.

Bornem. Al 50 jaar lang biedt de BMW Art Cars-serie kunstenaars die gefascineerd zijn door de automotive sector een creatief platform voor kunst en design, technologie en innovatie, motorsport en techniek. De collectie van BMW Art Cars weerspiegelt het cultureel engagement, met meer dan honderd initiatieven op het gebied van hedendaagse kunst, muziek, film en design. Deze “rollende sculpturen” – van het eerste kunstwerk van Alexander Calder tot het meest recente van Julie Mehretu – tonen een historische verscheidenheid van kunststromingen van de voorbije vijftig jaar: minimalisme, popart, magisch realisme, abstractie, conceptuele kunst en digitale kunst komen allemaal aan bod.

De “BMW Art Car World Tour” is een historisch tentoonstellingsproject doorheen vijf continenten georganiseerd door de BMW Group. Hiermee wordt 50 jaar van culturele en artistieke betrokkenheid van het merk gevierd over heel de wereld. Na tussenstops op het Art Basel in Hong Kong, het Autosalon in Shanghai, Art Dubaï en Art Fair Stockholm is het nu tijd aan Knokke-Heist, België om de wereldtournee te verwelkomen.

Een halve eeuw aan artistiek engagement van BMW gevierd in Knokke-Heist

Van 8 tot 12 oktober 2025 vindt in de badplaats Knokke-Heist ’s werelds grootste tentoonstellingstournee van de BMW Art Car Collection plaats. Voor deze unieke gelegenheid worden verschillende kunstwerken van dit historische erfgoed in alle exclusiviteit getoond. Bezoekers krijgen zo de onmisbare kans om de grootste tentoonstelling van deze iconen ooit te bewonderen van dichtbij. Dit uitzonderlijke evenement is een must-see voor zowel auto- als kunstliefhebbers. Een prachtige ervaring die niet te missen is!

“Bij BMW is creatief potentieel vanzelfsprekend. Het elegant combineren van artistieke expressie en autotechniek is een fascinerende uitdaging die alleen nog maar de BMW Group is aangegaan.” zegt Alexander Wehr, CEO van BMW Group Belux. “Deze tentoonstelling in het luxueuze Knokke-Heist is de perfecte weerspiegeling hiervan. Het is een eer voor de Belux markt om gastheer te mogen zijn van deze wereldwijde BMW Art Car tentoonstelling.” De Zoute Grand Prix is de perfecte omgeving voor dit evenement, waarbij de nazomer een weekend lang wordt verlengd”, voegt hij eraan toe.

Cultureel engagement van de BMW Group Belux

Samenhangend met de BMW Group’s filosofie van openheid en dialogen met de creatieve sectoren, heeft het Beierse merk verschillende langtijdige samenwerkingen met culturele instituten in België en Luxemburg.

Zo heeft de BMW Group Belux een trots partnership met het prestigieuze KMSKA (Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen), de gerenommeerde BRAFA Art Fair, alsook het bekende elektronische muziekfestival Tomorrowland, het Opera van Antwerpen en de Luxemburgse Rockhal.

Deze samenwerkingen getuigen van het aanhoudende engagement van BMW Group voor artistieke creatie in al haar vormen, van schilderkunst en podiumkunsten tot klassieke en elektronische muziek.

Meer informatie over de BMW Art Car World Tour 2025 :

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-art-car-world-tour.html

 

De BMW Group
De BMW Group is met haar merken BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad de voornaamste constructeur ter wereld van premium-wagens en motorfietsen en aanbieder van hoogstaande financiële diensten en mobiliteitsdiensten. Het productienetwerk van BMW Group omvat meer dan 30 productielocaties wereldwijd. De onderneming heeft een wereldwijd verkoopnetwerk met vertegenwoordigers in meer dan 140 landen.
In 2024 verkocht de BMW Group wereldwijd meer dan 2,45 miljoen auto’s en meer dan 210.000 motorfietsen. Het resultaat voor belastingen in het boekjaar 2024 bedroeg € 11,0 miljard en de omzet € 142,4 miljard. Op 31 december 2024 telde de onderneming wereldwijd 159.104 werknemers.
Langetermijndenken en verantwoordelijk handelen waren altijd al de basis van het economisch succes van de BMW Group. Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van BMW Group, van de toeleveringsketen over de productie tot het einde van de levenscyclus van alle producten.
www.bmwgroup.com
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/bmw-group/
YouTube: https://www.youtube.com/bmwgroup
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroup
Facebook: https://www.facebook.com/bmwgroup
X: https://www.x.com/bmwgroup

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait