Een nieuwe sportieve uitbreiding van de Porsche 911-familie

911 Carrera 4 GTS

Dynamisch, comfortabel en efficiënt – de nieuwe Porsche 911 GTS-modellen

911 Targa 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet und 911 Carrera 4 GTS
911 Targa 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet und 911 Carrera 4 GTS

Maandag 9 januari 2017 — Porsche breidt zijn 911-productgamma uit met de GTS-modellen. Vanaf maart 2017 zullen in totaal vijf varianten beschikbaar zijn: de 911 Carrera GTS met achterwielaandrijving en de 911 Carrera 4 GTS met vierwielaandrijving, allebei verkrijgbaar als Coupé en als Cabriolet, en de 911 Targa 4 GTS met vierwielaandrijving. Een nieuw ontwikkelde turbo voor de 3 liter grote zescilinder-boxermotor drijft het vermogen op tot 331 kW (450 pk). Deze motorversie ontwikkelt 22 kW (30 pk) meer dan de 911 Carrera S en 15 kW (20 pk) meer dan het overeenkomstige GTS-model van de vorige generatie met een atmosferische motor. Alle varianten zijn verkrijgbaar met een manuele zevenversnellingsbak of een optionele PDK-bak.

 

Meer vermogen voor betere prestaties

Het maximumkoppel van 550 Nm zorgt voor nog betere acceleratie- en hernemingstijden. Het koppel is beschikbaar tussen 2.150 en 5.000 t/min. Het Porsche Active Suspension Management (PASM) (-10 mm) is standaard op alle GTS-modellen. De GTS Coupé is steeds uitgerust met het PASM-sportchassis, dat het koetswerk met nog tien millimeter verlaagt. De snelste sprinter in de familie is de 911 Carrera 4 GTS Coupé: met de PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling en het Sport Chrono Pack als standaarduitrusting spurt hij in 3,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Alle GTS-modellen hebben een topsnelheid van meer dan 300 km/u. Met 312 km/u is de Coupé met handgeschakelde versnellingsbak en achterwielaandrijving de allersnelste.

 

Ondanks zijn betere prestaties blijft de GTS ook efficiënt. Zo verbruikt de 911 Carrera GTS met PDK-versnellingsbak bijvoorbeeld slechts 8,3 l/100 km volgens de NEDC. Dit stemt overeen met een CO2-uitstoot van 188 g/km.

 

Typisch GTS: talrijke zwarte elementen, zowel vanbinnen als vanbuiten

De GTS-modellen onderscheiden zich in het 911-productgamma niet alleen op technologisch vlak, maar ook qua look: zo maken alle GTS-modellen – ook die met achterwielaandrijving – gebruik van het 1.852 mm brede chassis van de vierwielaangedreven versies. De nieuwe Sport Design-voorspoiler onderstreept het sportieve karakter. De voorkant is aerodynamisch geoptimaliseerd. Een lage voorspoiler en een hogere achterspoiler met een groter oppervlak zorgen voor nog meer downforce op de voor- en achteras dan bij de Carrera S-modellen. Achteraan is de GTS duidelijk herkenbaar: donkere achterlichten, een zwart luchtinlaatrooster met zijdeglansafwerking en de twee zwarte eindpijpen voor de sportuitlaat, die standaard is. Een nieuwe zwarte sierstrip tussen de achterlichten kenmerkt de achterwielaangedreven modellen, terwijl de lichtstrip voorbehouden is voor de modellen met vierwielaandrijving. Sport Design-buitenspiegels, zwarte 20-duimsvelgen met een centrale wielmoer en zijdeglansafwerking, en GTS-logo’s op de deuren maken het profiel compleet. De typische Targa-rolbeugel, die op de GTS voor het eerst in het zwart wordt aangeboden, verleent ook de 911 Targa GTS een heel typische look.

911 Targa 4 GTS
911 Targa 4 GTS

Nieuwe Porsche Track Precision-app en hoogwaardige uitrusting

De GTS-genen zijn ook herkenbaar in het interieur. De chronometer van het Sport Chrono Pack is geïntegreerd als een centraal onderdeel van het dashboard. De Porsche Track Precision-app werd speciaal geoptimaliseerd met het oog op de lancering van de GTS-modellen. Zijn functies omvatten onder meer automatische opname, gedetailleerde weergave en analyse van rijgegevens op een smartphone. De alcantarazetels in de GTS vertonen een nieuw stikselpatroon. De Plus-sportzetels met GTS-logo op de hoofdsteunen zijn 4-voudig elektrisch verstelbaar en bieden extra zijdelingse steun en meer comfort. Andere kenmerken zijn de sierstrips in geborsteld zwart geanodiseerd aluminium op het instrumentenbord en het uitvoerige gebruik van alcantara, bijvoorbeeld aan het stuur, de middenconsole en de armsteunen.

De nieuwe 911 GTS is vanaf nu bestelbaar bij de officiële Porsche Centres

Prjis BTWi :

911 Carrera GTS                     128.139,00 €

911 Carrera GTS Cabriolet      141.449,00 €

911 Carrera 4 GTS                  135.641,00 €

911 Carrera 4 GTS Cabriolet   148.951,00 €

911 Targa 4 GTS                     148.951,00 €

Tags from the story
,
Written By
More from Alain Mervilde

Ypres Rally 2017 Het duo Abbring -Tsjoen aan de winst. Alain Mervilde

Onder een stralende zon vertrokken de teams vrijdag op het Ieperse Marktplein...
Read More

Geef een reactie