Op YouTube: de liefde van Richard Hammond voor Opel

Britse Tv ster Richard toont Opel Kadett “Oliver”, zijn trouwe Afrika metgezel

  • Autofan: commentator is enthousiast over het ontwerp en de kwaliteit van Opel
  • Een geoefend oog: Richard zet Opel Mokka “in the picture” met Augmented Reality filter

 

Rüsselsheim. Ooit gehoord van de Opel “Oliver”? Dit is hoe de Britse sterpresentator Richard Hammond zijn Opel Kadett uit 1963 noemde. Omdat er een hechte band is tussen Hammond en zijn Opel “Oliver”: hij kocht in 2007 de Kadett in Botswana en ging toen op avontuur door Afrika voor het tv-programma “Top Gear”. Hammond opent nu zijn garage voor Opel en het online fanplatform “DriveTribe” en laat in de YouTube video zien waarom hij Opel leuk vindt en wat hij van plan is te doen met “Oliver”. Hij durft ook een kijkje te nemen in de nieuwe Opel Mokka via het Augmented Reality filter ontwikkeld door het Opel Social Media team en is enthousiast over de Mokka en zijn sociale media potentieel.

Zo werkt vriendschap: u kunt vertrouwen op de Opel “Oliver”

Richard Hammond is wat de Britten een echte autoliefhebber noemen. Bij autoliefhebbers staat hij bekend als de altijd onrustige tv-presentator van de succesvolle autobladen Top Gear en The Grand Tour, waar hij regelmatig gekke campagnes lanceert en ‘zijn’ voertuigen aan zware tests onderwerpt. Een daarvan was de Opel Kadett uit 1963 er één, waarmee Hammond zo’n 13 jaar geleden een tocht van 1.000 mijl door zuidelijk Afrika wilde maken. Vanaf het begin was er een hechte band tussen hem en zijn nieuwe metgezel – daarom doopte hij de Kadett “Oliver”. En “Oliver” laat hem nooit in de steek, verovert de moeilijkste routes en toont kwaliteiten “die we waarderen in mensen”, zoals Hammond het uitdrukt. ‘Oliver is moedig. Hij is zo loyaal zoals alleen een vriend dat maar kan zijn ”, zegt hij ter ere van de Opel Kadett A.

Niet voor niets is de Kadett A vandaag de dag nog steeds een symbool van het Duitse ‘economische wonder’. Tussen 1962 en 1965 rolden zo’n 650.000 voertuigen van de productielijn en maakte hij grote delen van de bevolking en hele gezinnen mobiel. Daarvoor zorgde een 40 pk sterke, levendige viercilindermotor, lage bedrijfskosten, een grote kofferbak en een ruim interieur, waar automobilisten destijds versteld van stonden. Of hoe de advertenties zeiden: “Opel Kadett is gelijk aan O.K.”.

Maar toen hij midden in de savanne een rivier overstak, begon zelfs de “Oliver” te zwemmen – en Hammond slaakte een kreet van wanhoop die de tv-geschiedenis zal ingaan. Geen wonder dat hij Oliver daar niet achterliet, maar naar zijn garage in Groot-Brittannië bracht. Na de restauratie krijgt zijn Kadett hier weer een opfrisbeurt, maar in welke richting moet die restauratie gaan? Opmerkingen en tips op de social media kanalen zijn van harte welkom.

Tot op de dag van vandaag is de moderator enthousiast over het feit dat er “veel te bewonderen is en er niets misgaat met de auto – want er kan ook niets misgaan”. Met andere woorden, de Kadett heeft al de typische Opel genen die meer dan ooit van toepassing zijn op de nieuwe modellen met het Blitz embleem – en op één ding in het bijzonder: hij biedt precies wat bestuurders en passagiers nodig hebben voor ontspannen reizen.

Visionaire blikvanger: Opel Mokka met de driedimensionele Augmented Reality filter

Logisch dus dat Hammond de nieuwe Opel Mokka onder de loep neemt – op zijn smartphone dankzij het speciaal voor de Mokka ontwikkelde Augmented Reality filter. “Echt een puik stukje technologie”, zoals onze autofreak toegeeft. En vanuit elk perspectief. Hij zet zelfs de digitale Mokka met zijn honden of in virtueel miniatuurformaat op het fornuis. De mogelijkheden om de visionaire Opel “in the picture” te brengen zijn eindeloos.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait