Ford Mustang Mach-E GT: online te bestellen

Ford introduceert de Mustang Mach-E GT, met speciaal afgestelde aandrijflijn maar ook de MagneRide® ophanging en remmen, en een nieuwe Untamed Plus-modus voor
circuitliefhebbers.
• Met zijn 487 pk en 860 Nm draagt de nieuwe volledig elektrische Mustang Mach-E GT aandrijflijn met tot 487 pk en 860 Nm bij tot ongekend Ford “Fun-to-drive”, met acceleraties
van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden.
• De hoogwaardige uitrusting omvat een exclusieve koetswerkstijl, de optionele koetswerkkleuren Cyber Orange en Grabber Blue, 20″ lichtmetalen velgen, rode remklauwen en Ford Performance-zetels
KEULEN, Duitsland, 9 juli 2021 – De Ford Mustang Mach-E GT – de sensationeelste versie van de volledig nieuwe, volledig elektrische SUV van Ford, waarin de bestuurder centraler staat
dan ooit – kan nu voor het eerst worden besteld in Europa, zo maakte Ford vandaag bekend.
Met meer koppel dan om het even welk model voor de weg dat Ford ooit in Europa heeft aangeboden sprint de Mustang Mach-E GT van 0 naar 100 km/u in 3,7 seconden1
. Daarmee is dit de snelst accelererende Europese vijfzitter ooit van Ford.
Twee motoren, vierwielaandrijving, een elektrische aandrijflijn met batterij, een geavanceerde adaptieve MagneRide®2 -ophanging en een uiterst performant remsysteem van Brembo geven
hem samen de respons en de wendbaarheid van een sportauto. Bovendien stuurt de unieke afstelling van de aandrijflijn op de Mustang Mach-E GT een groter deel van het koppel naar de
achterwielen dan op de andere vierwielaangedreven versies van de Mustang Mach-E, met ondersteuning van speciaal ontwikkelde banden die het extreme koppel over het wegdek
kunnen verdelen.
Er werd ook een nieuwe rijmodus ontwikkeld, Untamed Plus 3, om bestuurders te helpen het vermogen in evenwicht te houden en zo consistentere tijden neer te zetten op het circuit. Waar
de regelgeving en de omstandigheden dit toelaten, worden tractie- en stabiliteitscontrole gelijktijdig aangepast voor een spannendere rijervaring.
Tot de aangepaste specificaties behoren de Ford Performance-sportzetels, de standaard 20″ lichtmetalen velgen, de exclusieve koetswerkkleuren Grabber Blue en Cyber Orange en de
unieke koetswerkstijl – die het slanke en krachtige design van deze premium-SUV nog verder onderscheidt, zonder te raken aan de onmiskenbare signatuur van de meest verkochte
sportwagen ter wereld.
“De Mustang Mach-E GT demonstreert het ware potentieel dat zuiver elektrische aandrijvingen hebben om het rijplezier naar een hoger niveau te tillen,” aldus Geert van Noyen, Manager
Vehicle Dynamics bij Ford of Europe. “Dit is een geraffineerde, hoogwaardige SUV met vijf zitplaatsen en de acceleratie van een supersportwagen, maar zonder uitlaatemissies – een combinatie waar ik toen ik mijn carrière als auto-ingenieur begon, 30 jaar geleden, alleen maar van kon dromen.”
De batterij van de Mustang Mach-E GT heeft standaard een (bruikbare) capaciteit van 88 kWh en is goed voor een groot WLTP-rijbereik 4 van wel 500 km tussen twee laadbeurten, zodat ook
de echte autoliefhebber nu met vertrouwen zuiver elektrisch kan gaan rijden. Opladen met een vermogen tot 150 kW levert al binnen ongeveer 10 minuten een gemiddeld rijbereik van 99 km
op en brengt de batterijcapaciteit in zo’n 45 minuten van 10 naar 80 procent.

De acceleratie van de vijfdeurs Mustang Mach-E GT met vijf zitplaatsen kan meedingen met die van een supersportwagen en komt dit weekend ten volle tot haar recht tijdens de befaamde
heuvelklim op het Goodwood Festival of Speed in het Britse West Sussex.
Het rijplezier van een Ford – geëlektrificeerd
De Mustang Mach-E GT biedt de sensationeelste zuiver elektrische rijervaring van Ford tot nu toe. De standaard MagneRide®-ophanging is adaptief en specifiek afgestemd op de Europese
wegen en de verwachtingen van Europese bestuurders. Het systeem stuurt de magnetorheologische vloeistof in de schokdemper elektronisch aan om in real time te reageren op veranderende wegomstandigheden en kan het karakter van de wagen naadloos aanpassen aan de gekozen rijmodus.
De specificaties van de remmen en banden zijn uniek voor de Mustang Mach-E GT. Ford werkte samen met Pirelli om een op maat gemaakte 245/45 R20 compound en pattern te ontwikkelen, specifiek afgestemd op het extra vermogen, koppel en de vierwielaandrijving van het model. Gemonteerd op 8 inch brede wielen – 1 inch breder dan de standaard Mustang Mach E wielen – bieden de unieke banden een uitzonderlijke grip en zijdelingse stabiliteit voor een sportief weggedrag. De geventileerde Brembo-remschijven vooraan zijn ook groter dan op de gewone Mustang Mach-E’s, met een diameter van 385 mm.
Twee wisselstroommotoren drijven de voor- en achterwielen afzonderlijk aan en produceren een gecombineerd vermogen tot 487 pk en een ongekend koppel van 860 Nm 6
. Dat is bijna 15 procent meer dan bij de exclusieve supersportwagen Ford GT.
De gloednieuwe, oliegekoelde, synchrone motor met permanente magneet op de achteras bereikt zijn maximumkoppel in 0,5 seconden. Die op de vooras voorziet de voorwielen onafhankelijk van nog extra vermogen, koppel en tractie voor naadloze acceleraties en beter bochtenwerk.
De aandrijflijn is geconfigureerd om stapsgewijs meer koppel naar achteren te sturen wanneer de bestuurder respectievelijk voor de rijmodus Whisper, Active of Untamed kiest. Zo varieert het
rijgedrag: van dat van een klassieke SUV met overwegend voorwielaandrijving tot dat van een dynamische sportcoupé met overwegend achterwielaandrijving.
In een Mustang Mach-E GT krijgt de bestuurder daar nog de exclusieve Untamed Plus-modus bovenop. Terwijl de Untamed-modus de stuurinrichting aanscherpt, de gasrespons verbetert, de
ophanging stugger maakt, terugschakelen simuleert en het geluid in het interieur optimaliseert, stemt de Untamed Plus-functie de aandrijflijn af om het vermogen en het koppel consequenter
te leveren op het circuit, in situaties die zich herhalen en veel vermogen vereisen. Ze past ook de tractie- en stabiliteitscontrole aan zodat die zo weinig mogelijk ingrijpen en circuitliefhebbershun ding laten doen, en het geluid van de aandrijflijn wordt versterkt, zodat je het zelfs hoort als je stilstaat.
Unieke uitrusting trekt gegarandeerd de aandacht
De hoogwaardige standaarduitrusting geeft de Mustang Mach-E GT nog meer exclusieve aantrekkingskracht en laat de klant het raffinement van een zuiver elektrische auto ten volle
benutten.
Naast de unieke koetswerkkleuren Grabber Blue en Cyber Orange krijgt het nieuwe model voor het eerst wielkasten in koetswerkkleur, een radiatorrooster op maat in Dark Matter Grey,
vervaardigd uit polycarbonaat met 3D-effect, en een uniek voorbumperdesign met luchtinlatenen een voorspoiler.
De 20″ lichtmetalen velgen, die enkel verkrijgbaar zijn op de Mustang Mach-E GT, hebben spaken met een gepolijst oppervlak en zijvlakken in hoogglanzend zwart. Andere exterieurdetails zijn onder meer het dak in Shadow Black, de buitenspiegels in Pillar Black en de remklauwen in Colorado Red.
In het ruime, ergonomische interieur ondersteunt een 15,5″ groot full HD-aanraakscherm de nieuwe generatie van het SYNC-communicatie- en entertainmentsysteem van Ford 7
, dat zelfs leert uit het rijgedrag van de bestuurder.
De Ford Performance-sportzetels met zijsteunen zijn ontworpen om steun te bieden bij een pittige rijstijl en zijn net als het stuurwiel afgewerkt in een zacht aanvoelend lederachtig
materiaal. Het comfort wordt onder andere verhoogd door het B&O Sound System met 10 luidsprekers, de handenvrije kofferklep, die eenvoudiger toegang biedt tot de 402 liter grote
bagageruimte , en een optioneel panoramisch glazen dak.
De Mustang Mach-E GT is standaard uitgerust met geavanceerde rijhulpsystemen zodat lange ritten moeiteloos voorbijglijden. Voorbeelden zijn Intelligent Adaptive Cruise Control met
Stop & Go en Lane Centring, 8 Lane-Keeping System met Blind Spot Assist 9, Active Park Assist 2.0 9 en Pre-Collision Assist met Auto Emergency Braking.
Klanten worden ondersteund door het toonaangevende FordPass Charging Network, dat naadloze, geïntegreerde toegang biedt tot oplaadmogelijkheden in heel Europa. Zo zijn ze altijd
met een gerust gemoed onderweg.
“De introductie van de Mustang Mach-E was een enorme stap in ons avontuur om tegen midden 2026 alleen zuiver elektrische of oplaadbare hybride personenwagens aan te bieden.
Het leverde ons in heel Europa verkoopsuccessen en prijzen op,” vertelt This Woelpern,
General Manager Imports bij Ford of Europe. “De Mustang Mach-E GT zal dat enthousiasme nog meer aanwakkeren, door de knowhow van Ford op het vlak van praktische auto’s en SUV’s
die leuk zijn om in te rijden een nieuw, volledig elektrisch tijdperk in te loodsen.”
De Mustang Mach-E GT is vanaf nu te bestellen met een startprijs van 73.000 €. De leveringen beginnen later dit jaar.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *