DS 9 E-TENSE 250: MEER VERMOGEN EN BEREIK MET DE GROOTSTE VERFIJNING

  • Met een 200 pk benzinemotor en een 110 pk sterke elektromotor ziet de DS 9 E-TENSE 250 een toename van het vermogen voor zijn tweewielaangedreven versie.
  • Het resultaat van een nieuwe 15,6 kWh-batterij, de actieradius in de zero-emissiemodus is nu 61 km op de WLTP-gecombineerde cyclus (70 km op de WLTP-stadscyclus) en CO2 de uitstoot daalt naar 26g/km.
  • DS 9 wordt nu aangeboden met vier krachtbronnen: PureTech 225 Automatische benzine en drie benzine/elektrische plug-in hybrides: E-TENSE 225, E-TENSE 250 en E-TENSE 4×4 360.

Met een elektrificatiestrategie sinds de oprichting van het merk in 2014, zet DS Automobiles zijn energietransitie voort met de komst van een nieuwe plug-in hybride set-up voor DS 9.

DS 9 E-TENSE 250 introduceert een 4-cilinder, 200 pk PureTech-motor vergezeld van een 80 kW (110 pk) elektromotor. Met een nieuwe batterij van 15,6 kWh (totale capaciteit), met hetzelfde aantal cellen, kunt u tot 70 kilometer rijden volgens de stadscyclus van de WLTP (EAER City gebruikt door de belastingdienst) of 61 kilometer op de WLTP-gecombineerde cyclus met ongewijzigde ledige massa. De 7,4 kW-boordlader maakt het mogelijk om in 2 uur en 23 uur van 0 tot 100% op te laden.

CO2 de uitstoot daalt tot slechts 26 g/km, terwijl het benzineverbruik is gecertificeerd op 1,1 liter/100 km in de gecombineerde WLTP-cyclus.

De maximumsnelheid van de DS 9 E-TENSE 250 is elektronisch begrensd tot 240 km/u, met de mogelijkheid om 135 km/u te bereiken met alleen elektrische stroom.

Voor Franse bedrijven stellen deze
cijfers hen in staat om: –
vrijgesteld te zijn van het eerste onderdeel van de
bedrijfswagenbelasting, – een afschrijvingsplafond van 20.300
euro op de auto te hebben, – de kosten van de batterij (9.100 euro incl. belastingen) af te trekken, – vrijgesteld te zijn van de “gewichtstoeslag” die van kracht wordt op 1
st Januari 2022.

DS 9 E-TENSE 250 wordt aangeboden voor een prijs van 58.000 euro (in Frankrijk) in de PERFORMANCE LINE + versie en 60.900 euro (in Frankrijk) in de RIVOLI + versie.

DS 9 PERFORMANCE LINE + introduceert een interieur in zwart alcantara®, symbolisch voor assertieve dynamiek en elegantie. De carrosserie is afgewerkt met chromen DS PERFORMANCE LINE-badges op de voorportieren, DS WINGS en een chromen kofferbakstrip. De Gloss Black grille is afgetopt met het DS PERFORMANCE LINE logo. De 19″ Zwarte MONACO lichtmetalen velgen zijn voorzien van een Carmine middenkap.

In de cockpit worden zwart alcantara®/kunstlederen stoelen met Carmine en Gold-stiksels gecombineerd met de middenconsole en het dashboard die ook zijn bekleed met alcantara®, waardoor de bestuurder wordt ondergedompeld in een verstilde omgeving. Op het dashboard illustreert de aluminium DS PERFORMANCE LINE-badge in reliëf de unieke savoir-faire van DS Automobiles. De kristallen inzetstukken op de bediening onder het centrale scherm benadrukken verfijning tot in het kleinste detail. Het multifunctionele stuurwiel is uitgevoerd in geperforeerd volnerfleer met een airbag bekleed met leer en Karmijn en Goud stiksels.

Geïnspireerd door de Tuilerieën, combineert de DS 9 RIVOLI + hoogwaardige materialen met diamantvormige premium afwerking. Er worden drie verschillende interieurs aangeboden: Basalt Black Leather van nerfleer of OPÉRA met als optie twee kleuren nappaleder, gekenmerkt door Rubis Red of Black horlogebandbekledingsstoelen.

De elegantie van OPÉRA wordt geïllustreerd door het gebruik van nappaleder op de stoelen voor en achter, de middenconsole, de deurpanelen en de volledige afdekking van het dashboard. De premium centrale achterarmsteun en de verstelbare Lounge-hoofdsteunen maken het comfort van de achterbank compleet.

De kwaliteit van de materialen prikkelt de zintuigen met een stuurwiel in volnerfleer, de pookknop in glad leer, de handgrepen bekleed met leer, aluminium accenten op de pedalen en de middenconsole, de hemelbekleding, zonneklep en achterplank in alcantara® met “parel” stiksels geïnspireerd op high fashion.

De erfenis van onderzoek dat sinds de lancering van het merk is uitgevoerd, akoestische sfeer wordt naar een nieuw niveau gebracht met een speciale behandeling die is ontworpen om buitengeluid te onderdrukken. Gelaagd akoestisch glas combineert met een hard gebonden behuizing die trillingen elimineert. Het plezier wordt versterkt met een 515W FOCAL Electra® geluidssysteem, speciaal ontwikkeld voor DS 9 en voorzien van nieuwe roestvrijstalen tweeterroosters tussen de veertien luidsprekers die perfect rond de cockpit zijn geplaatst voor een audio-ervaring die een auditorium waardig is.

DS 9 profiteert van de nieuwste technologie die de andere modellen in de DS-serie zo uitstekend maakt. Met DS ACTIVE SCAN SUSPENSION gecontroleerde demping scant een camera aan de bovenkant van de voorruit de weg, terwijl vier houdingssensoren en drie versnellingsmeters elke beweging registreren en de informatie doorgeven aan een computer die onafhankelijk van elkaar op elk van de wielen kan werken om de veiligheid en het comfort te verbeteren en de rijkwaliteit ongeëvenaard te bieden. Dit 21e-eeuwse DS-onderstel combineert het verstilde comfort van een prestigeberline met de dynamiek van een Grand Touring coupé.

Met DS DRIVE ASSIST stelt de DS 9 de bestuurder in staat om te genieten van semi-autonoom rijden op niveau 2, waardoor hij afstanden in het grootste comfort kan afleggen met verbeterde veiligheidsniveaus. De snelheid wordt geregeld volgens de omgeving van DS 9. Het systeem maakt gebruik van sensoren om de auto precies in zijn rijstrook te positioneren, gedicteerd door de bestuurder die de besturing aanpast. De DS DRIVE ASSIST is bruikbaar tot 180 km/u en regelt de snelheid en richting, onder toezicht van de bestuurder, om de veiligheid en gemoedsrust te garanderen.

Het regelen van de snelheid gebeurt met adaptieve cruise control die toezicht houdt op het rijden in files: de auto start automatisch opnieuw op als hij minder dan drie seconden wordt gestopt. Als het langer wordt gestopt, drukt u gewoon op een knop of het gaspedaal om DS 9 opnieuw te starten.

De ingebouwde DS DRIVE ASSIST-camera herkent gebroken en doorlopende lijnen. Tijdens het rijden analyseert hij voortdurend de beelden en interpreteert hij situaties. Het stelt de auto in staat om op zijn rijstrook te blijven, zelfs in het gebied van de rijstrook dat de bestuurder wil. Als de bestuurder de besturing weer onder controle wil krijgen, zal het stevig vasthouden van het stuurwiel het systeem overschrijven. Het wordt ook onderbroken als de indicatoren worden gebruikt. Het systeem kan worden geactiveerd vanaf 30 km/u.

Voor het parkeren detecteert DS PARK PILOT een parkeerplaats door deze te passeren met snelheden tot 30 km/u. De bestuurder geeft dan op zijn touchscreen aan dat hij wil parkeren, parallel of in een baai. Dan zit er maar één ding op: de Park-knop ingedrukt houden en wachten tot de technologie aan het werk gaat. Accelereren, remmen en sturen worden automatisch geregeld. DS PARK PILOT kan ook een parkeerplaats verlaten.

Op lange ritten zijn slecht zicht of gebrek aan aandacht vaak synoniem met gevaar. Om het rijden veiliger te maken, brengt DS SAFETY zeven belangrijke functies samen: DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, Active Blind Spot Detection, Active Safety Brake, Extended Traffic Sign Recognition en Lane Keeping Assist.

DS NIGHT VISION is uitzonderlijk in het lezen van de weg in het donker. De infraroodcamera in de grille detecteert voetgangers, fietsers en dieren op de rijbaan tot 150 meter verderop. De bestuurder krijgt een beeld in infrarood op zijn grote digitale instrumentendisplay en ziet gevaar in geel en vervolgens in rood, afhankelijk van hoe ernstig ze zijn. Als ze zo worden gewaarschuwd, kunnen ze reageren.

Via een infraroodcamera bovenop de stuurkolom en een camera aan de bovenkant van de voorruit, controleert DS DRIVER ATTENTION MONITORING voortdurend de ogen van de bestuurder op tekenen van vermoeidheid (knipperen), hun gezicht (waar ze kijken) en hoofdbewegingen voor afleiding, evenals het traject van de auto over lijnen in de weg, met name zwervende of stuurbewegingen door de bestuurder. Het kan elk verlies van oplettendheid detecteren door een afwijking in een van deze factoren – knipperen van de ogen of grillige bewegingen die zich niet in een rechte lijn bevinden – en zal automatisch een hoorbare waarschuwing laten klinken terwijl een waarschuwing op het centrale scherm verschijnt, dag of nacht.

DS ACTIVE LED VISION ziet er niet alleen goed uit, benadrukt door modules die oplichten en 180° draaien als een welkome, maar past zich in breedte en bereik aan de rijomstandigheden en de snelheid van de auto aan. Meerdere verlichtingsmodi worden automatisch geactiveerd. Parking, Town Beam (breedte van de lichtbundel neemt toe na drie seconden rijden), Country Beam (vooruit gericht vanaf 50 km/u), Motorway Beam (bereik verhoogd van 110km/h), Adverse Weather (geactiveerd wanneer de ruitenwissers aan staan, het vermogen van de modules toeneemt en de intensiteit van de hoofdkoplampen wordt verminderd) en Grootlicht (maximale verlichting gekoppeld aan automatisch schakelen van de zijlichten). De functie “draaikoplamp” maakt deze functie compleet. Door de weg beter en verder vooruit of met een bredere lichtbundel te verlichten, genieten de bestuurder – en zijn passagiers – van meer veiligheid.

ZICH HERINNEREN

  • DS 9 E-TENSE 250 biedt meer vermogen en actieradius met een tweewielaangedreven plug-in hybride versie uitgerust met een 4-cilinder 200 pk PureTech benzinemotor, een 110 pk elektromotor en een nieuwe batterij met een totale capaciteit van 15,6 kWh en een ongewijzigde ledige massa.
  • De emissievrije actieradius bedraagt maximaal 70 kilometer op de WLTP-stadscyclus en 61 kilometer op de gecombineerde WLTP-cyclus.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.