FIAT: het hele assortiment is (RED)

  • FIAT is 100% (RED)
  • De samenwerking tussen FIAT en (RED) – de organisatie die zich inzet voor de strijd tegen pandemieën – wordt voortgezet met (Tipo)RED en (Panda)RED
  • De Tipo en de Panda, samen met de (500)RED-familie, versterken en benadrukken de boodschap “we kunnen allemaal een bijdrage leveren aan het sociale welzijn”.
  • De Tipo Cross wordt “langer”: de nieuwe koetswerkvariant Cross Station Wagon is nu beschikbaar
  • De New (500)RED is verrijkt met een nieuwe, relevante en intelligente specificatie: de “Sanitizing Glove Box”
  • De 500X MY22 is nog meer 500! Nieuw “500”-logo op de voorkant en “FIAT” op de achterkant

 

De samenwerking van FIAT met (RED) wordt voortgezet: de nieuwe (Tipo)RED en de nieuwe (Panda)RED treden toe tot de (500)RED-familie die vorig jaar september werd gelanceerd.

 

 

 

FIAT zet zijn reis naar duurzaamheid voort met een sociaal engagement om bij te dragen tot een betere toekomst, mogelijk gemaakt door het partnerschap met (RED), een organisatie die al 15 jaar pandemieën in de wereld bestrijdt.

FIAT interpreteert, vertegenwoordigt en drukt de waarde uit van het “Italiaanse dolce vita”; de strijd tegen pandemieën ligt in de lijn van deze waarde. Er kan echter geen “dolce vita” zijn in deze tijden van COVID-19. Het partnerschap tussen FIAT en (RED) wordt nu versterkt door de uitgebreide (FIAT)RED line-up, die ook de mogelijkheden verveelvoudigt om de boodschap te verspreiden van een gedeeld sociaal engagement en de uitnodiging om een actieve rol te spelen in deze reis naar een betere toekomst.

In het kader van de strijd tegen de pandemie wil FIAT een aantal eenvoudige oplossingen in de auto aanbieden om te helpen de auto zuiver te houden:

  • Alle (FIAT)RED-modellen zijn uitgerust met een cabinefilter van het klimaatregelsysteem, behandeld met een biocide met zeer doeltreffende werking (>99,9% op het moment van de behandeling) tegen bacteriën, waardoor re-aerosolisatie in de cabine wordt voorkomen.
  • Het stuur en de stoelen – de oppervlakken die het meest in contact komen met de stoffen – zijn ook behandeld met een biocide met zeer effectieve werking (tot 99,9% afhankelijk van de componenten) tegen virussen en bacteriën.
  • Plus een Welcome Kit, inclusief een speciaal ontworpen dispenser en een specifieke sleutelcover voor een laatste vleugje personalisatie.

 

(Tipo)RED en Tipo Cross Station Wagon

(Tipo)RED is gebaseerd op de nieuwe Cross Station Wagon koetswerkvariant en is ook beschikbaar op de Tipo Cross HatchBack. De nieuwe (RED) is onmiddellijk herkenbaar aan het (RED) logo op de B-stijlen en de rode kleur, bekend als Rosso Passione, met rode buitenspiegels. (Tipo)RED is ook verkrijgbaar in Grigio Colosseo, Bianco Gelato en Nero Cinema, alsook met rode buitenspiegels.

Duurzaamheid zit in de details. De zetels zijn gemaakt met SEAQUAL® YARN en zijn voorzien van het FIAT-monogram en rode stiksels. SEAQUAL® YARN is een hoogwaardig, 100% gerecycled polyestergaren, dat voor 10% bestaat uit geüpcycled marien plastic van SEAQUAL INITIATIVE en voor 90% uit gerecycled plastic van andere post-consumer bronnen. Afval dat door oceaanopruimingsprogramma’s wordt teruggewonnen van onze stranden, de zeebodem en het oppervlak van oceanen, rivieren en riviermondingen wordt – door partners die door SEAQUAL INITIATIVE zijn erkend – getransformeerd in gerecycled plastic van mariene oorsprong voor SEAQUAL INITIATIVE.

 

De Tipo line-up wordt uitgebreid met de nieuwe Cross Station Wagon koetswerkvariant, ontworpen om te voldoen aan de behoeften van elk gezin op zoek naar meer ruimte. De kofferruimte neemt toe met 110 dm3 in vergelijking met de Cross HatchBack versie, praktisch een extra koffer voor het gezin, en bereikt 550 dm3.

Met zijn nieuwe carrosserie heeft de Cross Station Wagon dezelfde designelementen als de HatchBack versie: de elegante afwerkingen van de specifieke grilles vooraan, de details in geborsteld chroom (zoals de externe handgrepen, dakrails, zijskirts, afwerkingen op de onderste grille vooraan en de randen van de mistlichten) en de buitenspiegels in carrosseriekleur. Hij wordt ook geleverd met matzwarte 17″ diamantgeslepen lichtmetalen velgen en full-LED koplampen en achterlichten.

Buiten (Tipo)RED, bestaat het nieuwe Tipo gamma bestaat uit 3 uitrustingsniveaus (Tipo, City Life en Cross) met nieuwe specificaties als standaard op de HatchBack en Station Wagon varianten, beide ook beschikbaar in de Cross versie. Het gamma is ook ontwikkeld voor wie ruimte en veelzijdigheid zoekt zonder aan stijl in te boeten. Liefhebbers van het buitenleven hebben ruimte nodig om hun uitrusting te vervoeren of gewoon om in alle comfort te reizen met hun gezin of vrienden.

 

New (Panda)RED

De nieuwe (Panda)RED is gebaseerd op de City Cross-uitvoering, waarvan het exterieur en interieur dezelfde kenmerken hebben als de Tipo (kleurenpalet, badge en bekleding).

De Panda is marktleider in Italië en – samen met de 500 – de segmentleider in Europa. Er zijn ongeveer 8 miljoen modellen geproduceerd, en de (RED) boodschap zal worden overgebracht aan elke fan van dit icoon. De Panda wordt een getuigenis voor de uitmuntendheid van het partnerschap met (RED) en voor het sociale engagement van het merk.

De (Panda)RED is uitgerust met de hybride motor, om het engagement te benadrukken voor een duurzame stedelijke mobiliteit die meer aandacht heeft voor het milieu.

 

New (500)RED

De New (500)RED is uitgebreid met een unieke, relevante specificatie, nuttig in het dagelijks leven: het “Sanitizing Glove Box”.

Dit nieuwe systeem bestaat uit een ingebouwde UV-C-lamp in het dashboardkastje, waarmee u het oppervlak van uw smartphone, deursleutels en andere kleine dagelijkse voorwerpen kunt ontsmetten.

In de praktijk hoeft u alleen uw persoonlijke bezittingen in het handschoenenkastje te leggen, het kastje te sluiten en het systeem aan te zetten door op de speciale knop op de middenconsole te drukken.

In 1 seconde, vanaf 2 cm afstand, voert de bestraling van de UV-C lamp een zeer effectieve actie uit, waarbij meer dan 99% van de virussen en bacteriën op het blootgestelde oppervlak van de voorwerpen wordt gedood. Een extern blauw licht en een pieptoon geven aan wanneer de bestralingscyclus van 3 minuten voltooid is.

Zoals altijd biedt FIAT eenvoudige, innovatieve en relevante oplossingen. “Bescherm de planeet en de mensen”: de mantra van de New 500 heeft de ingenieurs geïnspireerd om naar een innovatieve oplossing te zoeken.

 

De 500X MY22 is nu nog meer een 500! Voor de hele 500X-lijn is de voorkant vernieuwd met het nieuwe “500”-logo, met “FIAT”-letters als het nieuwe achterlogo. Twee designelementen die de 500X nog eigentijdser maken, een knipoog naar de look en feel van de nieuwe 500.

Buiten de (RED)-versie, is de 500X MY22 verkrijgbaar in de uitrustingsniveaus Cult, Club en Sport, en in twee carrosserievarianten: HatchBack en Dolcevita met een softtop.

(RED)

Genoemd naar de alarmkleur, werd (RED) in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om van bedrijven een wapen te maken in de strijd tegen de AIDS-pandemie. Vandaag vecht datzelfde leger van bedrijven ook tegen de dringende dreiging van COVID-19 en de verwoestende impact ervan op de meest kwetsbare gemeenschappen in de wereld, en geeft het een stem aan de noodzaak van een echt wereldwijd antwoord.

(RED) werkt samen met iconische merken en persoonlijkheden om (RED) producten en ervaringen te creëren en geld in te zamelen voor het Wereldfonds, een van ’s werelds grootste geldschieters voor wereldwijde gezondheid. Partners van (RED) zijn onder andere: Amazon,  Anova Culinary, Apple, Balmain, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Buffalo Games, Claro, eos, Girl Skateboards, The Honey Pot Co., Louis Vuitton, Mavin Records, Montblanc, Primark, Salesforce, Starbucks, FIAT, Jeep, RAM, Telcel, Therabody, TRUFF, U-Mask, en Vespa. Onder de supporters van (RED) bevinden zich Merck en Roche.

Tot nu toe heeft (RED) bijna 700 miljoen dollar ingezameld voor het Wereldfonds, waarmee meer dan 220 miljoen mensen worden geholpen. Het geld dat door (RED) partners en campagnes wordt ingezameld, gaat rechtstreeks naar het versterken van gezondheidszorgsystemen en het ondersteunen van levensreddende programma’s in de gemeenschappen die het hardst door pandemieën worden getroffen.

 

Brussel, 10 januari 2022

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.