Wiesmann presenteert Project Thunderball met drie Limited Edition Design Concepts.

  • De gloednieuwe, volledig elektrische Wiesmann ‘Project Thunderball’ vertegenwoordigt een nieuw tijdperk voor het bedrijf, met een moderne interpretatie van de iconische designtaal
  • Er zijn drie unieke Limited Edition Design Concepts ontwikkeld om klanten te inspireren op hun co-creatiereis, met de onbeperkte op maat gemaakte opties voor Project Thunderball
  • Project Thunderball heeft een tijdloos design en deskundig vakmanschap, met een klassieke tweezits, achterwielaangedreven lay-out naast een ultramoderne elektrische aandrijflijn

woensdag 8 maart 2023, De luxe Duitse autofabrikant Wiesmann heeft drie unieke Limited Edition Design Concepts onthuld, geïnspireerd op het onlangs onthulde ‘Project Thunderball’. Het creatieve proces, gemaakt in samenwerking met studiokurbos, werd geleid door Roheen Berry, eigenaar en CEO van Wiesmann, en tot leven gebracht in samenwerking met de wereldwijde ontwerpstudio, met als uiteindelijk doel de onbeperkte op maat gemaakte mogelijkheden voor de nieuwe auto te laten zien.

De Limited Edition Design Concepts zullen klanten inspireren bij het begin van hun eigen co-creatiereis – een geheel unieke ervaring waarvoor Wiesmann bekend en gevierd is, die altijd eindeloze mogelijkheden voor personalisatie op maat heeft beloofd en zal blijven beloven. De ontwerpen benadrukken drie zeer verschillende facetten van het merk en tonen de vele individuele en veelzijdige manieren waarop Project Thunderball individueel kan worden gemaakt voor elke klant. 

Design Concept One – ‘De essentie van cabriorijden, geïnspireerd door het moment waarop jij en je auto één worden.’ 

De herinneringen aan de sensatie van de warme zon op je gezicht, de wind in je haren en de aanblik van het glinsterende water van de Côte d’Azur dat zich uitstrekt tot aan de horizon waren allemaal belangrijke elementen die de eerste Limited Edition Design Concept inspireerden. Een op maat gemaakte oceaanblauwe metallic lak buitenkant werd gecreëerd om de warme kustwateren en eindeloze luchten van de mediterrane zomer op te roepen, een luxueus interieur afgewerkt in het beste levendige oranje leer met zacht aanvoelende crème canvasaccenten en hoogglans teakhouten accenten die allemaal naadloos samenvloeien om het beeld en de setting van een strand in Saint Tropez op te roepen.

Design Concept Two – Geïnspireerd door het Roaring Twenties Gatsby-tijdperk, toen het optimisme voor de toekomst werd gesymboliseerd door het pure rijplezier. 

De Roaring Twenties waren een tijdperk van modernisme, met een optimisme voor de toekomst, met deze gevoelens weerspiegeld in een nieuwe geest van autorijden, een die net zo goed ging over het plezier van autorijden als over de noodzaak van reizen. Het was een tijd die ook werd gevormd door de ‘joie de vivre’ van het iconische F. Scott Fitzgerald-personage Jay Gatsby. De raadselachtige socialite, wiens liefde voor de fijnere dingen in het leven, emblematisch zou worden voor het decennium. Deze weelde en optimisme zijn de inspiratie achter het tweede Limited Edition Design Concept. Een exterieur afgewerkt in een gedurfde gouden tint, met een bijpassende grille, contrasteert met een diep bordeauxrood lederen interieur met hints van matte soft-touch fluwelen details.

Design Concept Three – ‘Als een stiekeme schaduw door de lucht glijdt ze stil in beeld.’ 

Geïnspireerd door de donkere nacht en helden van de duisternis, is het derde ontwerp afgewerkt in een prachtige matzwarte buitenkant, prachtig geaccentueerd met zwarte glanzende details, waardoor de ultieme dreigende aanwezigheid ontstaat. Het interieur toont het doel en de kracht van het voertuig met matzwart leer in contrast met geanodiseerde details en glanzende koolstofvezelranden om een suggestieve en emotionele rijervaring te creëren.

De Limited Edition Design Concepts die naast ‘Project Thunderball’ worden gepresenteerd, omvatten echt een nieuwe richting voor Wiesmann, die de eenwording van een state-of-the-art elektrische aandrijflijn met tijdloos design en deskundig vakmanschap zal zien. Trots met onvergelijkbare details in een prachtige, weelderige cabine die de beste materialen – handgemaakt en handgemaakt in eigen huis – combineert met tijdloos design; tactiele gladde, warme leersoorten werken samen met onberispelijk afgewerkt koolstofvezel, handvormig houtfineer en hoogwaardige metalen afwerkingen om een krachtige, luxueuze ervaring te creëren. Met een naadloos gevoel tussen interieur en exterieur is geen enkel detail aangetast – tot aan de prominente, merkbepalende grille en de ‘clamshell’-opening van de motorkap toe.

Roheen Berry, eigenaar en CEO van Wiesmann: “Het was ongelooflijk spannend om samen te werken met het team van studiokurbos tijdens het hele ontwerpproces voor Project Thunderball en deze three Limited Edition-ontwerpen. Deze auto is bijzonder, niet alleen vanwege het tijdloze design en de disruptieve specificaties, maar ook omdat hij deze nieuwe fase van Wiesmann stevig verankert in de luxe auto-industrie en daarbuiten. Project Thunderball viert Wiesmann’s rijke verleden en compromisloze vakmanschap, met de meest iconische ontwerpelementen van de MF3, MF4 en MF5, om ons rijke erfgoed te vieren, terwijl we naar de toekomst kijken door de nieuwste technologie en innovatie te presenteren. Dit is nog maar het begin voor ons, en de respons is al uitzonderlijk – we kunnen niet wachten op wat nog moet komen.” 

Andreas Kurbos, eigenaar en CEO van studiokurbos: “Het was een voorrecht om samen te werken met Roheen en het Wiesmann-team, om de duidelijke visie en richting tot leven te brengen voor wat de nieuwe Wiesmann zou moeten vertegenwoordigen. Met de richting van Roheen konden we onderscheiden welke elementen uit de erfgoedvoertuigen moesten worden behouden om het iconische imago van het merk te behouden. Tegelijkertijd verkenden we nieuwe inspiratiebronnen om een moderne en veelzijdige sportwagen te creëren, zoals getoond door Project Thunderball en de Limited Edition Design Concepts.

Naast het leveren van tijdloze en vooruitstrevende ontwerpen, onderscheidt Wiesmann zich echt in zijn benadering van het benutten van zijn betrokken klantenbestand; verleden, heden en toekomst. Klanten worden verwelkomd in het merk als onderdeel van de familie en bevinden zich in het hart van een zeer exclusieve – en buitengewoon zeldzame – eigendomservaring. De klantreis is specifiek afgestemd om ervoor te zorgen dat elk individueel verzoek en elke vereiste voldoet aan de meest veeleisende normen; dit is veel meer dan personalisatie. Klanten worden uitgenodigd om de fabriek van Wiesmann te bezoeken om te zien hoe hun auto kunstig voor hun ogen wordt gemaakt, in elke fase van het ontwerp- en maakproces.

De vraag van klanten over de hele wereld is uitzonderlijk, met het hele eerste productiejaar van Project Thunderball al uitverkocht, met leveringen die in 2024 moeten beginnen. Project Thunderball zal zorgvuldig worden gemaakt door veel van het team dat dit illustere Duitse merk heeft helpen groeien, met behulp van de modernste productietechnologie met behoud van Wiesmann’s reputatie voor op maat gemaakte Duitse carrosseriebouwexpertise van de hoogste orde. Met prijzen vanaf 300.000 euro worden liefhebbers die hun interesse in de volgende productierun willen registreren, uitgenodigd om zich aan te sluiten bij www.wiesmann.com 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait