BRABUS 800 4×4² SUPERZWART

De off-road supercar met 588 kW / 800 pk,
1.000 Nm koppel en exclusieve BRABUS-uitrusting

 

BRABUS 800 4×4² SUPERBLACK: Dat is het label waaronder ’s werelds grootste onafhankelijke auto-verfijningsspecialist een exclusieve off-road supercar presenteert.
De ingenieurs en ontwerpers van BRABUS (Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, telefoon +49 / (0) 2041 / 777-0, Internet www.brabus.com) ontwikkelden een offroader met 588 kW / 800 pk (789 pk) op basis van de Mercedes-AMG G 63 4×4² die een opvallend figuur slaat op de grote boulevards – en niet alleen daar: dankzij zijn uitstekende offroad-capaciteiten is hij ook perfect geschikt voor auto-avonturen ver buiten verharde wegen.
Dit wordt onder andere verzekerd door de immens krachtige twin-turbo V8-motor, die de off-road supercar vanuit rust naar 100 km / h (62 mph) accelereert in slechts 4,6 seconden. Door het hoge zwaartepunt en de terreinbanden is de topsnelheid elektronisch begrensd op 210 km/u (130 mph).
Zoals de naam van deze exclusieve supercar-editie al aangeeft, is het voertuig helemaal in het zwart afgewerkt. Het systematische gebruik van blootgestelde koolstofelementen op de carrosserie en in het interieur geeft de high-performance off-roader een uitgesproken sportieve touch.
Het interieur is verfijnd met exclusieve en – uiteraard – zwarte BRABUS MASTERPIECE-afspraken, waarvoor het fijnste leer en Dinamica hi-tech microvezel met volmaakt vakmanschap werden getransformeerd.
De BRABUS
800 4×4² SUPERBLACK in de hier getoonde specificatie verkoopt voor 672.955,40 euro (exportprijs in Duitsland exclusief BTW).

 

Natuurlijk stonden de maximale offroad-capaciteiten bovenaan de prestatiespecificaties van de ontwikkelaars voor deze BRABUS-supercar. Daarom kozen de ingenieurs en ontwerpers van BRABUS de Mercedes-AMG G 63 4×4² als perfecte basis voor dit bijzondere model. Het chassis met portaalassen, die extreme as-articulatie mogelijk maken, vergemakkelijkt het beheersen van zelfs het moeilijkste terrein.

Om de BRABUS 800 4×4² SUPERZWART nog spectaculairder uiterlijk en het nog geschikter maken voor gebruik ver buiten verharde wegen op hetzelfde moment, ontwikkelden de ingenieurs en ontwerpers van de automotive verfijningsspecialist het BRABUS-pakket.

Dit omvat ook de op maat gemaakte BRABUS-voorbumper, die door middel van BRABUS exposed carbon wielkastbekleding werd aangepast aan de extreem brede 4×4² spatbordfakkels. Het beschikt over LED-positiemarkeringen die boven en onder de grote luchtinlaten aan de zijkant zijn geïntegreerd en heeft ook een geïntegreerde skidplate gemaakt van carbon.

Dit materiaal wordt ook gebruikt voor het radiatorrooster met geïntegreerd BRABUS-logo en de BRABUS power bulge motorkapkap. Blootgestelde carbon wrijfstrips ronden het felle uiterlijk van de extreme off-roader perfect af.

Deze hi-tech compound heeft een hoogglans, afgedichte oppervlakteafwerking en is ook het materiaal bij uitstek voor de winddeflector boven de voorruit. ’s Nachts wordt de bestuurder geholpen bij het veilig bewaken van het terrein en dus eventuele obstakels voor de BRABUS 800 4×4² SUPERZWART door bijzonder krachtige LED-koplampen geïntegreerd in de deflector.

Vanwege de hoge instaphoogte biedt BRABUS speciale, elektrisch aangedreven intrekbare treeplanken, die het gemakkelijker en veiliger maken om in en uit de off-road supercar te stappen. Aangepaste BRABUS-scharnieren die het mogelijk maken om de achterportieren onder een hoek van maximaal 90 graden te openen, bieden comfortabelere toegang tot het achterste compartiment.

BRABUS ontwikkelde een speciale fascia met geïntegreerde carbon skidplate voor de achterzijde, die perfect harmonieert met de massieve stalen bumper van de 4×4². De carbon afdekking van de uitklapbare reservewieldrager is voorzien van een brabus-logo in reliëf. De drager is uitgerust met een BRABUS 22-inch wiel dat identiek is aan de wielen waarop deze supercar rijdt. Dit maakt niet alleen de spannende looks compleet, maar vertegenwoordigt ook een belangrijk veiligheidsaspect in een noodsituatie op langere excursies.

De BRABUS Monoblock HD-legeringen in massief achtspaaks ontwerp zijn zwart gespoten voor deze supercar en zijn speciaal ontwikkeld voor het acht-nok boutpatroon op de portaalassen van de 4×4²-modellen. De 9.5Jx22 wielen met offroad-capabele terreinbanden van de maat 325/55 R nemen de ruimte onder de wielkastfakkels optimaal in beslag.

De twin-turbo, vierliter achtcilinder motor opgewaardeerd met de Brabus B40S-800 PowerXtra pErformance Upgrade biedt een verbluffende voortstuwing. De installatie resulteert in een toename van het piekvermogen met 158 kW / 215 pk (212 pk) en een toename van het koppel met 140 Nm (103 lb-ft). Om deze enorme opleving te realiseren, omvat deze modificatie de installatie van twee krachtige turbo’s, die dankzij hun grotere compressoreenheden en hun speciale kernassemblages met versterkte axiale lagers een boostdruk van 1,6 bar produceren, wat hoger is dan die van de productieturbo’s. BRABUS BoostXtra zorgt ervoor dat de turbomotor een duidelijk hoorbaar afblaasgeluid produceert wanneer de bestuurder van het gas gaat.

De elektronische boostdrukregeling werd opnieuw gekalibreerd in uitgebreide tests op state-of-the-art testbanken, op de weg en in het terrein. Bovendien: de plug-and-play BRABUS-module werd aangepast aan het elektronische motormanagementsysteem en introduceert geoptimaliseerde kaarten voor injectie en ontsteking, die een belangrijke rol spelen in de prestatieverbetering. BRABUS staat garant voor de hoge kwaliteit van de motormodificatie met de driejarige of 100.000 km / 62.000 mijl BRABUS Tuning Garantie (zie BRABUS Garantievoorwaarden, bijgewerkt juli 2013). BRABUS gebruikt ook voor deze offroader uitsluitend de hi-tech smeermiddelen van technologiepartner Motul.

Een piekvermogen van 588 kW / 800 pk (789 pk) bij 6.600 tpm en het enorme piekkoppel van 1.000 Nm (747 lb-ft), dat al bij een lage 3.600 tpm op de tap staat, maken van de offroader met een gewicht van zo’n 2,8 ton een metgezel die explosief reageert op elk gaspedaalcommando. In perfect samenspel met de automatische transmissie, waarvan de negen versnellingen ook handmatig kunnen worden geschakeld met behulp van de ergonomische BRABUS aluminium schakelflippers op het stuurwiel, is de BRABUS 800 4×4² SUPERZWART Hijst zichzelf van rust naar 100 km / h (62 mph) in slechts 4,6 seconden. De supercar is elektronisch begrensd op 210 km/h (130 mph) vanwege het hoge zwaartepunt en de gemonteerde off-road banden.

HET BRABUS roestvrijstalen sportuitlaatsysteem met actief gestuurde vlinderkleppen zorgt voor het bijbehorende geluid dat bij dit potentieel past. Afhankelijk van de gekozen rijmodus is de V8 stil in de subtiele ‘Coming Home’-modus of produceert hij een bijzonder krachtig motorgebrul in de ‘Sport’-stand. Het uitlaatsysteem is ook een zeer speciaal visueel kenmerk: twee zijpijpen omlijst door een blootgestelde carbon omlijstingsuitgang aan elke kant van het voertuig voor de achterwielen. Ze zijn uitgerust met ‘Launch Ambience Lights’, die rood oplichten wanneer de binnenverlichting wordt ingeschakeld.

De BRABUS 800 4×4² SUPERZWART beschikt ook over een bijzonder exclusief interieur dat op maat is gemaakt door echte kunstenaars van hun ambacht in de stofferingswinkel van het bedrijf. Passend bij het totaalconcept regeert de kleur zwart ook in het interieur. De BRABUS MASTERPIECE-afspraken maken gebruik van het fijnste, vooral zachte en ademende leer en de duurzame Dinamica-microvezel, die werd gebruikt voor de hemelbekleding.

De grote liefde voor detail komt ook tot uiting in de binnenste delen van de deurpanelen, de vloermatten en de middendelen van de stoelen. Ze zijn allemaal voorzien van vierkante quilts die met uiterste precisie zijn aangebracht. Om een optimale klimaatregeling van de stoelen te garanderen, werden de zitvlakken uiterst nauwkeurig geperforeerd. Het merkpatroon “Heritage” met reliëf “77”‘ logo’s op de zijsteunen van de stoel, de zijkanten van de middenconsole en de vizieren herinneren aan het jaar 1977 toen BRABUS werd opgericht.

Nauwkeurig passende, sportieve blootgestelde carbonelementen op het instrumentenpaneel, de deurpanelen en de middenconsole onderstrepen het high-performance karakter van dit voertuig, net als de aluminium pedalen en deurslotpennen, evenals de BRABUS blootgestelde carbon pedaalpads. De slijtplaten met verlicht BRABUS-logo die synchroon met de sfeerverlichting van het voertuig van kleur veranderen, zijn ook gemaakt van datzelfde hi-tech composiet.

Informatie over brandstofverbruik, CO 2-emissies en emissies:BRABUS
800 4×4² SUPERZWART gebaseerd op de Mercedes-AMG G 63 4×4²: Gecombineerd brandstofverbruik: 20,1 l/100 km (11,7 mpg); gecombineerde CO2-uitstoot: 456 g/km.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait