ROLLS-ROYCE SPECTRE: DE ROLLS-ROYCE DIE ALLES VERANDERT

Spectre is de Rolls-Royce die alles verandert – ’s werelds eerste ultraluxe elektrische supercoupé, die de gedurfde nieuwe volledig elektrische toekomst van het merk inluidt. Cruciaal is dat het in de eerste plaats een Rolls-Royce is en in de tweede plaats een elektrische auto: er zijn geen concessies of compromissen gedaan op het gebied van interieurruimte, comfort, prestaties of rijkwaliteit, sterker nog, ze zijn allemaal verfijnd en aangevuld door de onderliggende architectuur en techniek van de auto.

Achtergrond

In 1900, autopionier The Hon Charles Stewart Rolls deed een gewaagde voorspelling in een tijdschriftartikel: “De elektrische auto is perfect geruisloos en schoon. Er is geen geur of trilling. Zij moet erg handig worden wanneer vaste laadpalen kunnen worden geregeld”, verklaarde hij. Die woorden, vier jaar voor de zijne geschreven historische eerste ontmoeting met Henry Royce, zou profetisch blijken; maar Het was meer dan een eeuw later dat zijn visie eindelijk werd gerealiseerd door het bedrijf dat ze mede hebben opgericht.

In september 2021 bevestigde Rolls-Royce Motor Cars dat het was begonnen het testen van het eerste model in zijn geschiedenis dat werd bedacht en vanaf het begin ontworpen als een elektrische auto. Die toetsing programma uitgebreid tot meer dan 2,5 miljoen kilometer in elke extreem terrein en temperatuur, simuleren meer dan 400 jaar normaal gebruik. Een jaar later, in oktober 2022, werd Spectre onthuld aan de Wereld: een gedurfde belofte nagekomen, en een monumentale technische Onderneming voltooid.

Als eerste volledig elektrische Rolls-Royce ooit gemaakt, Spectre bewijst dat batterij-elektrische technologie volledig volwassen is geworden, en kan met succes worden ingezet aan de top van de auto-industrie uitmuntendheid, luxe en prestaties. Het vertegenwoordigt ook een epochal technologische en intellectuele verschuiving voor het merk: tegen het einde van In 2030 zal het volledige productportfolio volledig elektrisch zijn; Rolls-Royce zal nooit meer een nieuw model met een verbrandingsmotor produceren.

Spectre heeft een geheel nieuwe klasse van auto’s gecreëerd: de ultra-luxe elektrische super coupé. De volledig elektrische aandrijflijn neemt de kenmerkende Rolls-Royce-ervaring – direct koppel, stil rijden en het gevoel van één onmerkbare versnelling – en verbetert het voor een nieuwe generatie van klanten. Het ‘Decentralised Intelligence’-systeem maakt het mogelijk vrije en directe uitwisseling van informatie tussen duizenden individuele voertuigfuncties, waardoor de merkfuncties verder worden verhoogd Gevierde ‘Magic Carpet Ride’. En in zijn eigentijdse maar toch tijdloze esthetisch, het neemt de ontwerptaal van het merk en Bespoke mogelijkheden in een nieuw, elektrisch tijdperk.

Spectre filosofie en positionering

Spectre is de Rolls-Royce die alles verandert – ’s Werelds eerste ultra-luxe elektrische supercoupé, die de Marque’s gedurfde nieuwe volledig elektrische toekomst. Cruciaal is dat het een Rolls-Royce is Ten eerste en een elektrische auto ten tweede: geen concessies of compromissen in termen van binnenruimte, comfort, prestaties of rijkwaliteit hebben zijn inderdaad allemaal verfijnd en aangevuld met de auto’s het onderbouwen van architectuur en engineering.

Een royaal geproportioneerde, visueel opvallende tweedeurs fastback, Spectre is de spirituele opvolger van de legendarische Phantom Coupé. Zijn intiem interieur biedt een perfect canvas voor Bespoke personalisatie, aangevuld met een unieke verlichte fascia en de eerste Starlight Deuren ooit gespecificeerd in een productie Rolls-Royce.

Geen twee Spectre klanten zijn precies hetzelfde, maar ze zijn over het algemeen deel een scherpe waardering voor fijne materialen en vakmanschap, en een duidelijke voorkeur voor overzichtelijk, minimalistisch ontwerp zonder uiterlijk vertoon en overbodigheid. Vaak jonger, selfmade en zelfbewuste mensen, veel Spectre-klanten omarmen hedendaagse ideeën rond duurzaamheid, authenticiteit, consciëntieusheid en een lang leven. Als een van ’s werelds meest gewilde luxegoederen is Spectre een Uitbreiding van de mensen die het bestellen, een weerspiegeling van hun individu persoonlijkheden en waarden, maar ook symboliseren hun prestaties.


ENGINEERING

‘Rolls-Royce 3.0′

De eerste Rolls-Royce uit het Goodwood-tijdperk, gelanceerd in 2003, was Phantom. Ondersteund door zijn eigen Bespoke-architectuur, was dit Rolls-Royce 1.0. Voor zijn opvolger creëerde het merk de ‘Architecture of Luxury’ (zie hieronder) – een volledig aluminium spaceframe dat biedt ook de basis voor Cullinan en Ghost – namens Rolls-Royce 2.0. Met zijn volledig elektrische aandrijflijn en Decentralised Intelligence, Spectre markeert het begin van Rolls-Royce 3.0, en een nieuw tijdperk voor superluxe autorijden.

Volledig aluminium Architecture of Luxury

Spectre is de vierde serie Rolls-Royce die wordt gebouwd op het Architecture of Luxury-platform, dat uniek is en eigendom van Rolls-Royce Motor Cars. In een vooruitziende beweging het deed denken aan de beroemde profetie van Charles Rolls, het was opzettelijk vanaf het begin ontworpen om plaats te bieden aan een elektrische aandrijflijn als en toen de technologie beschikbaar kwam.

Het bestaat uit een volledig aluminium spaceframe dat oneindig is schaalbaar en aanpasbaar rond vier vaste punten, één op elke hoek van de auto. Deze inherente flexibiliteit stelt Rolls-Royce in staat om Pas het schot, de vloer, de dwarsbalken en de dorpelpanelen aan op een manier die het meest passend bij elk afzonderlijk product.

Met Spectre, Rolls-Royce ingenieurs ontgrendeld eerder Onontgonnen potentieel in het concept. De geavanceerde geëxtrudeerde aluminium profielen en integratie van de batterij in de structuur het spaceframe van Spectre 30% stijver maken dan in alle voorgaande Rolls-Royce. De architectuur stelde ingenieurs ook in staat om de vloer halverwege tussen de dorpelstructuren in plaats van boven of eronder.

Een kanaal voor bedrading en klimaatbeheersingsleidingen loopt tussen de batterij en de vloer, met de batterij eronder gemonteerd, het produceren van een perfect glad ondervloerprofiel. Dit maakt een lage zitpositie, terwijl het verplaatsen van de schotlocatie de Dashboard om een echt cocooning passagierscabine te creëren. Deze sensatie wordt versterkt door de dramatisch aangeharkte voorruit van Spectre, die ook draagt bij aan de uitzonderlijke aerodynamica van de auto (zie hieronder).

De positie van de batterij geeft het een zeer gunstige secundaire functie: volledig geïntegreerd in de architectuur van de auto, het werkt als 700kg extra akoestische isolatie.

Volledig elektrische aandrijflijn

Met Spectre zet Rolls-Royce in op een compromisloze elektrische toekomst door een volledig elektrische aandrijflijn te specificeren in plaats van een hybride oplossing. Het is uitgerust met twee afzonderlijk Opgewonden synchrone motoren (SSM’s). De voorste elektromotor produceert 190kW / 365 Nm, waarbij de achterste motor 360 kW / 710 Nm levert. In prestatietermen komt dit overeen met een verbrandingsmotor van 430kW (584 pk) met 900Nm koppel. Qua acceleratie is Spectre bereikt 0-60 mph in 4,4 seconden (0-100 km / h in 4,5 seconden).

Bij het vaststellen van een passend assortiment voor Spectre, het merk eerst in contact met klanten, om hun vereisten te begrijpen. De bevestigd bereik van 530 km (329 mijl) WLTP gaat verder dan deze vereisten, die bevestigen dat Spectre perfect past in de levensstijl van Rolls-Royce-klanten, die gemiddeld meer dan zeven auto’s in hun garage om uit te kiezen voor elke gelegenheid, en wie rijden gemiddeld 5.100 km in hun huidige Rolls-Royce per jaar.

Laadtijd van 10-80% is 34 minuten met behulp van een 195 kW (DC) snel Lader: Dit zal ook voldoende lading produceren voor 100 km in de buurt negen minuten.

Spectre is uitgerust met Active Lane Centring en Adaptive Cruise Control tegelijkertijd.

Battery

Spectre heeft een 102kWh lithium-ion batterij, gemaakt met behulp van kobalt en lithium uit strikt gecontroleerde bronnen in Australië, Marokko en Argentinië: de batterijcellen worden geproduceerd met 100% groen elektriciteit. Het is uitgebreid getest bij temperaturen die variëren van -40°C tot +50°C: Spectre’s on-board thermisch managementsysteem handhaaft te allen tijde een optimale bedrijfstemperatuur.

Braking Recuperation

Spectre heeft een remrecuperatiefunctie die de driver kan configureren door op een knop met ‘B’ op de kolom te drukken Shifter. Door het activeren van ‘Brake Mode’ wordt de remrecuperatie verhoogd, waardoor zogenaamd single-pedal rijden mogelijk wordt en zelfs mogelijk wordt gemaakt de auto om desgewenst volledig tot stilstand te komen. De standaardinstelling op starten is een lage recuperatie, waarbij de automatische rijstijl van een Rolls-Royce met verbrandingsmotor.

Digital Engineering

Spectre is de meest verbonden Rolls-Royce in de geschiedenis, met drie keer zoveel zender-ontvanger signalen als alle voorgaande model. Inderdaad, ingenieurs beschrijven het als ‘Rolls-Royce in ultra-high definitie op grond van de snelheid en nauwkeurigheid van de reacties op weg- en weersomstandigheden. Elk van de duizenden aandrijflijnen van de auto en chassiskenmerken werden uitvoerig getest en verfijnd tijdens het testprogramma van 2,5 miljoen kilometer.

Via een software-architectuur die bekend staat als Decentralised Intelligentie, gegevens worden dichter bij de bron verwerkt in plaats van in zijn geheel behandeld door één centrale verwerkingseenheid. Aan Om dit te bereiken, heeft elk van de 141.200 variabelen van zender-ontvanger zijn eigen speciale handgemaakte controle; In bijna alle gevallen zijn er meerdere Aanvullende subvariabelen houden rekening met variaties in klimaat, bodem snelheid, wegtype, voertuigstatus en rijstijl. Dit maakt de auto om sneller te reageren op input van de bestuurder en veranderende wegomstandigheden.

Planar Suspension System

Spectre’s ophanging is een evolutie van de Planar Systeem oorspronkelijk gelanceerd op Ghost. Ingenieurs beschrijven het als ‘een orkest van systemen’, dat speciaal ontwikkelde hardware en Spectre’s high-speed verwerkingsmogelijkheden om de merken te leveren Keurmerk ‘Magic Carpet Ride’.<B154>
Spectre’s 30% grotere torsiestijfheid maakt de noodzaak van de bovenste wishbone demper gebruikt in Ghost. Op rechte wegen is het systeem kan de antirolstangen van Spectre automatisch ontkoppelen, waardoor elke wiel om onafhankelijk te handelen. Dit voorkomt de schommelende beweging die treedt op wanneer een kant van een voertuig een golving in de weg raakt, en vermindert hoogfrequente storingen veroorzaakt door kleinere, herhaalde oppervlaktedefecten.

Wanneer het systeem een hoek detecteert, koppelt het de componenten opnieuw en verstijft de demper en bereidt zich voor om het vierwiel te activeren stuursysteem om moeiteloos in- en uitstappen te garanderen. Tijdens het nemen van bochten, individuele sensoren bewaken bijna 20 verschillende sturen, remmen, vermogensafgifte- en ophangingsparameters en pas deze aan automatisch om perfecte tracking en stabiliteit te behouden.



SPIRIT – Digital Architecture of Luxury

SPIRIT is een volledig opnieuw ontworpen digitale architectuur die de Spectre-eigenaar meer verbindt met zijn auto Dichtbij dan ooit tevoren. Evenals het beheer van de auto’s functies, is SPIRIT naadloos geïntegreerd in de Whispers van het merk app, waarmee eigenaren op afstand met hun auto kunnen communiceren.

Voor het eerst kunnen klanten hun Bespoke uitbreiden opdracht in het digitale rijk; bijvoorbeeld door de kleur van de wijzerplaten van het instrument als aanvulling op het interieur van de auto palet of exterieurafwerking.

Moeiteloze deuren

Met een lengte van bijna 1,5 meter is Spectre’s lasergelaste koetsdeuren zonder pilaren zijn de grootste die ooit op een Rolls-Royce. Gemaakt van 100% aluminium om het gewicht te verminderen zonder Door de stijfheid en sterkte te compromitteren, zijn ze uitgerust met een speciaal ontwikkelde iteratie van het Effortless Doors elektrisch ondersteunde systeem gespecificeerd op elke Rolls-Royce vanaf Phantom. Zoals oorspronkelijk ontwikkeld voor het huidige Ghost-model, Spectre’s Effortless Doors zowel bij het openen als bij het sluiten werken.

Een enkele ruk aan de binnenste handgreep opent de deur naar ‘comfort’ positie”, zodat de inzittende kan controleren op gevaren of obstakels. Vervolgens trekken ze aan het handvat en houden ze vast om de volledige vermogensondersteuning te activeren. Wanneer de deur voldoende is geopend, laten ze eenvoudig de handgreep los, die de deurrem inschakelt. De deur kan automatisch worden gesloten door druk op een knop op de externe handgreep, of handmatig met stroom hulp. Ingebouwde longitudinale en transversale sensoren, evenals G-krachtsensoren die op elke deur zijn gemonteerd, maken dezelfde bedrijfssnelheid mogelijk ongeacht de hoeken van de heuvel of de oprit.

In een functie die uniek is voor Spectre, sluit het bestuurdersportier automatisch wanneer de bestuurder het rempedaal indrukt.

EXTERIEUR

Het ontwerp van Spectre is geïnspireerd op werelden ver weg voorbij automotive, inclusief haute couture, modernistische beeldhouwkunst, nautisch ontwerp, kleermakerij en hedendaagse kunst. In het bijzonder is de Het ontwerp is gebaseerd op de helderheid en precisie van lijn en Intelligent gebruik van reflectie in moderne racejachtstyling.

Spectre’s Pantheon grille is de breedste ooit gemonteerd op een Rolls-Royce. De gepolijste roestvrijstalen schoepen zijn glad en inbouw, en zacht verlicht met 22 LED’s die de gezandstraalde achterzijde oppervlak, waardoor een subtiel driedimensionaal oppervlak ontstaat handtekening ’s nachts.

Het Spirit of Ecstasy beeldje is speciaal gemaakt voor Spook. Met een lagere stand en meer aerodynamisch profiel, geperfectioneerd Meer dan 830 uur ontwerpmodellering en windtunneltests, it draagt bij aan de luchtweerstandscoëfficiënt van de auto van slechts 0,25cd, waardoor Spectre de meest aerodynamische Rolls-Royce ooit gebouwd.

De gesplitste koplampen zijn een kenmerkend Rolls-Royce-kenmerk al vele jaren, en zijn een directe visuele verwijzing naar Spectre’s illustere voorvader, Phantom Coupé.

De scherpe, verticale booglijn trekt het oog naar achteren naar Spectre’s fastback, die is geïnspireerd op zowel klassieke auto’s als racen Jachten. De naadloze daklijn draagt in belangrijke mate bij aan spectre’s Uitzonderlijke aerodynamica.

De onderste ‘waftlijn’ is de visuele weergave van de legendarische Rolls-Royce ‘magic carpet ride’; Het koetswerk van Spectre steekt er zachtjes in de dorpel, het verlichten van het oppervlak en het creëren van een gevoel van beweging door weerspiegelt de weg die eronder passeert, net als de romp van een race jacht reflecteert het water terwijl het er doorheen snijdt.

Langs de daklijn naar achteren worden de achterlichten in de grootste enkele carrosserie ooit geproduceerd voor een Rolls-Royce, die loopt van de A-stijl tot aan de bagageruimte. In afwachting van een verscheidenheid aan op maat gemaakte exterieurkleuropdrachten, de achterlichten zijn kleurloos voor neutraliteit.

Om de royale proporties van Spectre te evenaren, is het de eerste productie Rolls-Royce tweedeurs coupé wordt uitgerust met 23-inch wielen in bijna 100 jaar.

INTERIEUR

Het interieur van Spectre bevat een schat aan technologisch geavanceerde Bespoke-functies. Voor het eerst op een serieproductie Rolls-Royce, deze omvatten Starlight Deuren, die bevatten 4.796 zacht verlichte ‘sterren’. Als ze dat willen, klanten kan ook kiezen voor een achtergrond van Canadel-lambrisering, handgemaakt uit een scala aan prachtig hout.

Het etherische, hemelse thema gaat verder met Spectre’s Verlichte fascia. Ontwikkeld in de loop van twee jaar en meer dan 10.000 collectieve uren, het bevat het Spectre-naamplaatje omgeven door een cluster van meer dan 5.500 sterren. Gelegen op de passagier zijde van het dashboard, de verlichting is volledig onzichtbaar wanneer de auto is niet in bedrijf.

Geïnspireerd door Britse kleermakerij, heeft het geheel nieuwe ontwerp van de voorstoel reverssecties die kunnen worden weergegeven in contrasterende of bijpassende kleuren naar de hoofdbasis.

Zoals bij alle Rolls-Royce-auto’s, spectre’s interieur suite biedt klanten bijna oneindige op maat gemaakte mogelijkheden.

DE ROLLS-ROYCE DIE ALLES

VERANDERT Spectre is perfect afgestemd op de hedendaagse gevoeligheden, terwijl ze ook de richting bepalen voor de toekomst van het merk. Als Charles Rolls voorzag zelf, het is de auto die Rolls-Royce heeft sinds de oprichting op weg naar – een verheven uitdrukking van moeiteloosheid, kracht en historisch uithoudingsvermogen. Een Rolls-Royce primeur en een elektrische auto tweede, Spectre is moedig bedacht, minutieus ontworpen, uitputtend getest en spectaculair gerealiseerd, en vertegenwoordigenNTS een ondubbelzinnige intentieverklaring, een signaal aan de wereld waar Rolls-Royce nu en in de Decennia te komen.

EXECUTIVE QUOTES

“Spectre bezit alle kwaliteiten die de Rolls-Royce legende. Deze ongelooflijke auto, bedacht uit de heel begin als ons eerste volledig elektrische model, is stil, krachtig en demonstreert hoe perfect Rolls-Royce geschikt is voor Elektrificatie. De volledig elektrische aandrijflijn van Spectre zorgt ervoor dat de Marque’s aanhoudende succes en relevantie, terwijl dramatisch het verhogen van de definitie van elk kenmerk dat een Rolls-Royce een Rolls-Royce.

“Bij Rolls-Royce Motor Cars gaat perfectie over meer dan het maken van de allerbeste producten. Het is een cultuur, een houding en onze Leidende filosofie. Inderdaad, het is onze grondlegger Sir Henry Royce die zei: ‘streef naar perfectie in alles wat je doet’. Spectre is bedacht binnen deze cultuur. Het is perfect in stem je af op de gevoeligheden van onze tijd. Het geeft de richting aan voor de toekomst van ons merk en beantwoordt perfect een oproep van de meest het onderscheiden van individuen in de wereld om de elektromotor te verheffen auto-ervaring, want Spectre is eerst een Rolls-Royce en een elektrische auto tweede.

“Dit is het begin van een gedurfd nieuw hoofdstuk voor ons merk, onze buitengewone klanten en de luxe-industrie. Om deze reden heb ik geloven dat Spectre het meest perfecte product is dat Rolls-Royce ooit heeft geproduceerd.”
Torsten Müller-Ötvös, Algemeen Directeur, Rolls-Royce Auto’s

“Het is een hoogtepunt in mijn professionele leven om me te hebben ontwikkeld Rolls-Royce Spectre, de auto die Rolls-Royce voortstuwt in zijn Gedurfde, elektrische toekomst. Zo’n opmerkelijke auto vereist een opmerkelijke testprogramma en ik ben enorm trots dat Spectre nu voltooide wat het zwaarste schema is geweest dat ooit is bedacht een Rolls-Royce auto. Inderdaad, het is waar automotive fabrikanten zijn klaar met testen dat zoveel van ons werk begint in voldoen aan de eisen van de superluxe consument. Dit heeft was een buitengewone onderneming van een team van toegewijde en Hoogopgeleide ingenieurs die zowel traditionele technische disciplines en spannende opkomende technologieën. Rolls-Royce Spectre brengt de toekomst van dit grote merk naar het heden.”
Dr. Mihiar Ayoubi, Director of Engineering, Rolls-Royce Auto’s

“We hebben Spectre ontworpen als een echte Rolls-Royce, met een opvallend moderne maar tijdloze esthetiek, die het ontwerp van ons merk brengt taal en op maat gemaakte mogelijkheden in een nieuw, elektrisch tijdperk. Werkend nauw samenwerken met onze technische collega’s en inspiratie putten uit vele sferen, waaronder haute couture, modernistische beeldhouwkunst en nautisch ontwerp, zijn we erin geslaagd om een dramatische, zeer Emotionele supercoupé. In het bijzonder neemt het ontwerp aanwijzingen van de helderheid en precisie van lijn en intelligent gebruik van reflectie in Moderne zeilboot styling. In de luxe en gastvrije hut, Het cosseting-interieur van Spectre wikkelt zich rond die in de auto, terwijl betoverende Op maat gemaakte functies verrassing en genot, het tonen van de zeer uitstekende vaardigheid en artisticiteit van onze wereldberoemde ontwerpers en ambachtslieden.”
Anders Warming, Director of Design, Rolls-Royce Motor Cars

“De elektrische auto is perfect geruisloos en schoon. Er is geen geur of trilling. Ze zouden zeer nuttig moeten worden wanneer ze worden gefixeerd er kunnen laadpalen geregeld worden.”
Charles Stewart Rolls, mede-oprichter, Rolls-Royce, 1900

CO2-UITSTOOT & VERBRUIK.

WLTP: Stroomverbruik: 2,6 – 2,8 mi/kWh / 23,6 – 22,2 kWh/100km. Elektrisch bereik 329* mi / 530* km. NEDC: CO2-uitstoot O g/km. Verder Informatie: https://bit.ly/3XtQW7q

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait