Maserati MSG Racing presenteert coureurs voor het 10e seizoen in de Formule E

Maserati MSG Racing onthult seizoen 10 Formule E-rijders line-up

 

Team verwelkomt Jehan Daruvala als Maximilian Günther de relatie verlengt tot 2024.

Modena, 27 september 2023 – Maserati MSG Racing kondigt de ondertekening van Jehan Daruvala en de terugkeer van Maximilian Günther aan voor seizoen 10 van het ABB FIA Formule E-wereldkampioenschap.

Samen vormen Max en Jehan een van de jongste coureurskoppels ooit in de Formule E, omdat het team race-winnende ervaring combineert met kansen door vertrouwen te stellen in de volgende generatie autosporttalent.

Met een nieuwe race in Tokio, Japan, wordt seizoen 10 de langste competitie van de serie tot nu toe, aangezien het merk Maserati zijn innovatieve reis in de Formule E voortzet sinds de aankondiging van zijn terugkeer naar het wereldkampioenschap eenzitters autosport in 2022.

Hoewel hij een fris gezicht is, is Jehan Daruvala goed bekend met de Formule E en na twee rookie-testoptredens in 2023, zal hij een naadloze volgende stap zetten in een racezitje voor seizoen 10.

Een doorbraak in het seizoen 2019, waarin hij naar voren kwam als een belangrijke hoofdrolspeler in de FIA Formule 3, vergemakkelijkte Jehan’s progressie naar de Formule 2-feedercategorie, Formule 2020, in <>.

Met vier raceoverwinningen en 18 podiumplaatsen in de Formule 2 heeft de 24-jarige een gerespecteerde reputatie opgebouwd als een van de felste concurrenten van de serie, en met kritische GEN3-ervaring zal hij een nieuw perspectief bieden voorafgaand aan de pre-season tests in oktober.

Sinds hij de jongste racewinnaar van de Formule E werd in slechts zijn 13e E-Prix-start, is Max al lang een coureur die voorbestemd is voor succes en blijft hij een van de meest veelbelovende jonge talenten van de serie.

Ondanks dat hij pas 26 jaar oud is, is Max een van de meest ervaren handen op de huidige Formule E-grid en beleefde hij in 2023 een doorbraak in het eerste seizoen bij Maserati MSG Racing.

Door twee polepositions, vier podiumplaatsen en de eerste overwinning van het merk Maserati in het wereldkampioenschap eenzitters sinds Juan Manuel Fangio in 1957 veilig te stellen, voltooide Max niet alleen zijn meest succesvolle seizoen in de Formule E tot nu toe, maar schreef hij ook de geschiedenis.

In seizoen 10 begint de Duitser aan zijn zesde campagne in de autosport van het wereldkampioenschap, omdat hij nieuwe hoogten wil bereiken door voort te bouwen op eerdere successen.

Max en Jehan zullen hun voorbereidingen voor het seizoen 2023/24 voortzetten in pre-season tests op Valencia’s Circuit Ricardo Tormo van 23-27 oktober.

James Rossiter, teambaas, Maserati MSG Racing
“We zijn enthousiast over onze rijdersbezetting voor seizoen 10 en we zijn ervan overtuigd dat de mix van Max’s ervaring met Jehan’s vastberadenheid een competitieve combinatie zal blijken te zijn. Max maakte indruk op ons gedurende het seizoen 2022/23 en het voortzetten van onze relatie was een natuurlijke beslissing. Hij heeft een briljante snelheid, een goed begrip van het GEN3-pakket van de Formule E en heeft met vijf seizoenen ervaring – ondanks dat hij slechts 26 jaar oud is – een indrukwekkende hoeveelheid kennis. Die ervaring zal van onschatbare waarde zijn voor Jehan, die eerder dit jaar al goede beloftes heeft getoond in zijn twee rookie-testuitjes met Mahindra. In de afgelopen vier jaar heeft hij honger en vastberadenheid getoond in de Formule 2 en heeft hij duidelijk laten zien dat hij het in zich heeft om races te winnen. Nu is Jehan klaar om het werk te doen dat nodig is om te slagen in de Formule E. In seizoen 9 hebben we veel hoogte- en dieptepunten meegemaakt, maar we hebben veel geleerd van elk scenario waarmee we te maken kregen. Na het behalen van een aantal positieve prestatieverbeteringen in de zomer, kijken we ernaar uit om seizoen 10 van start te laten gaan, en met onze line-up zijn we ervan overtuigd dat we in een positie kunnen zijn om vooraan op de grid te vechten.”

Maximilian Günther, coureur, Maserati MSG Racing “Ik ben erg trots om door te gaan met Maserati MSG Racing
. We hadden een geweldig eerste seizoen samen, vooral met het momentum dat we in de tweede helft van het jaar hebben opgebouwd met één overwinning, vier podiumplaatsen en twee poles. Verder bouwen op deze basis is iets waar ik erg naar uitkijk in 2024, naast het werken met Jehan als mijn nieuwe teamgenoot. Nadat we ons prestatietraject dit jaar hebben zien ontvouwen, ben ik ervan overtuigd dat we in de toekomst grotere en betere dingen kunnen bereiken.”

Jehan Daruvala, coureur, Maserati MSG Racing
“De Formule E is een kampioenschap dat ik al heel lang bewonder en na twee testsessies ben ik erg blij dat ik de kans krijg om een fulltime racezitje te krijgen. Uit mijn ervaringen tot nu toe is de GEN3-auto volledig uniek om te rijden, maar ik heb het een zeer lonende ervaring gevonden. Ik wil James en Maserati MSG Racing bedanken voor het geven van deze kans en ik kan niet wachten om meer te leren over de auto en het team beter te leren kennen tijdens de pre-season tests, voordat ik in januari van start ga in Mexico-Stad.”

Giovanni Tommaso Sgro, hoofd van Maserati Corse
“We zijn verheugd om Jehan te verwelkomen in de Maserati-familie. Samen met Max zullen ze een talentvolle jonge koppel vormen en we kijken uit naar het nieuwe seizoen. Elk jaar heeft de Formule E ervaren coureurs, naast enkele van de meest veelbelovende jonge talenten van de autosport, die zichzelf bevestigen als de serie van de toekomst. We zijn ervan overtuigd dat de komst van Jehan een extra boost zal geven aan het hele team. Hij zal ook een grote bijdrage leveren dankzij zijn eerdere ervaring als testrijder. Voor ons betekent Maserati Corse verder gaan dan de concurrentie, een concept dat perfect is ingekapseld in onze geest om “verder te racen”; door ons avontuur in de Formule E te bevestigen met een verdienstelijke coureur als Max en een veelbelovende rookie als Jehan, benaderen we het nieuwe seizoen met de vastberadenheid en passie die nodig zijn om opnieuw een verschil te maken op het circuit en hopelijk in de autosportgeschiedenis.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait