Nieuwe GR SPORT II tilt Hilux naar nieuwe hoogten

  • Een breed loopvlak complimenteert de speciale ophanging en remmen voor Hilux’s beste rit ooit
  • Verbeterde handling en stabiliteit met premium, opvallend design
  • Krachtige en bewezen 2.8 liter motor met 204 DIN pk en 500 Nm koppel
  • Nieuw multimediasysteem inclusief draadloos Android Auto® en Apple CarPlay®

De legendarische Toyota Hilux bereikt nieuwe hoogten op het gebied van prestaties, rijcomfort en imposante uitstraling met de Hilux GR SPORT II, die in de tweede helft van ’24 bij de retailers arriveert.

Voortbouwend op zijn meervoudige Dakar Rally-winnende erfgoed, bereikt de Hilux GR SPORT II een nieuw hoogtepunt voor Toyota’s baanbrekende pick-up, die sinds zijn komst in 1968 een ongeëvenaarde reputatie op het gebied van duurzaamheid of betrouwbaarheid heeft verdiend.

De Hilux GR SPORT II met dubbele cabine biedt een krachtige combinatie van verbeterde handling en stabiliteit, met de beste trekkracht (3500 kg) en laadvermogen (1000 kg) in zijn klasse, gekoppeld aan een assertieve ontwerpevolutie. Het onderscheidt zich van de massa, waar de geest van avontuur het ook brengt.

De tweede GR SPORT-modeleditie heeft een toename van het loopvlak, de zijdelingse afstand tussen de wielen, die met 140 mm aan de voorkant en 155 mm aan de achterkant is uitgebreid in vergelijking met de standaard Toyota Hilux. Dit creëert een vertrouwenwekkende rit, zelfs bij slecht weer of wegomstandigheden.

De Hilux GR SPORT II is de best rijdende Hilux ooit, on- en offroad, dankzij dat bredere loopvlak en aanzienlijke verbeteringen in rijeigenschappen, zoals verhoogde voertuigstabiliteit door verminderde rolhoek en een nauwkeurige stuurrespons.

Geoptimaliseerd rijgedrag zorgt voor een trefzekere aandrijving met minder trillingsgeluid, terwijl de ophanging en remmen specifiek zijn verbeterd. Rijplezier en sportieve sensaties worden opgeroepen zonder concessies te doen aan het rijcomfort, waardoor het een perfecte partner is voor dagelijks plezier.

Een krachtige en beproefde 2,8-liter motor, geïntroduceerd in het Hilux-assortiment in 2020, biedt respons en kracht, ongeacht de vereiste. Met een vermogen van 204 DIN pk / 150 kW en 500 Nm koppel is hij gekoppeld aan een zestraps automaat.

 

Exterieur design

  • Imposante bijgewerkte look en krachtige uitstraling
  • Gewichts- en luchtweerstandsreductie door nieuwe 17-inch wielen
  • Het autosportsucces van Hilux resoneert door GR SPORT-details

De GR SPORT II is altijd een indrukwekkende aanwezigheid en tilt de Hilux naar een stijlvol nieuw niveau. Een dynamische, imposante houding vanuit alle hoeken duidt op een ongeëvenaard gevoel van doelgerichtheid, geaccentueerd door de rode schroefveren en gekleurde monotube-ophanging, die opvallen in zwart aan de voorkant en rood aan de achterkant, naast gedurfde zwarte spatborden.

Die opvallende look wordt benadrukt door nieuwe 17-inch zwarte lichtmetalen velgen, die indrukwekkende esthetiek leveren in combinatie met opvallende rode remklauwen. Ze dragen ook bij aan de prestaties; Een groot velgoppervlak vermindert de aerodynamische weerstand, terwijl een ultra-efficiënte centrale spaak het wielgewicht afsnijdt.

De Hilux GR SPORT II onderscheidt zich van de massa door een verscheidenheid aan premium exterieurdesigndetails, zoals de zwarte G-mesh grille met klassiek Toyota-naamlogo, zwarte zijstap, spiegels en deurgrepen. Zilverkleurige beschermende voorhoede, zwarte achterbumper en opvallende GR SPORT-logo’s complimenteren een suggestief uiterlijk.

 

Interieur

  • Premium monochroom kleurenthema sluit aan bij sportieve rode accenten
  • Verbeteringen voor bruikbaarheid en rijplezier
  • Exclusief GR SPORT instrumentenpaneel details
  • Nieuw multimediasysteem inclusief draadloos Android Auto® en Apple CarPlay®

Het krachtige gevoel van doelgerichtheid van de Hilux GR SPORT II wordt weerspiegeld in het interieur, waar het DNA van de pick-up als een authentieke performer met sportief erfgoed wordt onderstreept. Een zwart, monochroom thema creëert een stijlvol gevoel en wordt vergezeld door gedurfde rode accenten, zoals de contrasterende rode veiligheidsgordels, om de motorsportpassie achter de GR SPORT-identiteit te benadrukken.

Paddle-bedieningselementen voegen de optie van handmatige schakelselectie toe en aluminium sportpedalen maken de ervaring compleet.

Zwarte suède en lederen sportstoelen, met zilveren stiksels en perforatie, verhogen het uiterlijk van het interieur en bieden uitzonderlijk comfort en een betere grip, waardoor glijden wordt geminimaliseerd wanneer de inzittenden hogere zijdelingse krachten ervaren.

De hoogwaardige look en feel van de Hilux GR SPORT II-cabine wordt compleet gemaakt door een nieuw hydrografisch ornament op de portierbekleding en het dashboard, dat ook GR-details op het informatiedisplay en het instrumentarium bevat.

De Hilux GR SPORT is uitgerust met het nieuwste Toyota Smart Connect multimediasysteem dat wordt bediend via een 8-inch touchscreen.

Een permanent, op pictogrammen gebaseerd menu wordt weergegeven aan de bestuurderszijde van het display. Gebruikers kunnen ook hun smartphone of tablet verbinden met het systeem – zowel bedraad als draadloos als ze Apple CarPlay® gebruiken of met een bekabelde link voor Android Auto®.

Het multimediapakket biedt toegang tot cloudgebaseerde reisnavigatie, die gebruik maakt van voortdurend bijgewerkte realtime verkeersgebeurtenisinformatie voor nauwkeurige en efficiënte routeplanning. Er is ook een ingebouwd navigatiesysteem dat kan worden gebruikt wanneer er geen gegevensverbinding met de cloud beschikbaar is.

Er is nog meer gemak met toekomstige software-tweaks of upgrades die naadloos via de ether worden geleverd, via de datacommunicatiemodule (DCM) van de auto. Dit betekent dat de auto niet naar een werkplaats hoeft te worden gebracht voor een systeemupdate. Op dezelfde manier kan het systeem worden gebruikt om software in de Toyota T-Mate / Toyota Safety Sense bij te werken.

Technische wijzigingen

  • Functioneel ontwerp versterkt door verbeterde oploophoek en grotere bodemvrijheid
  • Optimale balans van de voor- en achterwielophanging voor soepeler en stabieler rijden
  • Nauwkeuriger, krachtiger remmen met grotere 17-inch schijven vooraan en nieuwe 15-inch schijven achter
  • Ga uitdagende omstandigheden met vertrouwen tegemoet dankzij de nieuwe monotube-ophanging

Hilux is wereldberoemd om zijn “go anywhere” off-road capaciteiten en betrouwbaarheid, en het nieuwste model versterkt die erfenis.

Een toename van de oploophoek van 29 graden naar 30 graden en een verbeterde bodemvrijheid vergroten de formidabele offroad-capaciteiten. Dat wordt bereikt door een toename van de rijhoogte met 20 mm in combinatie met een toename van het loopvlak van 140 mm aan de voorzijde en 155 mm aan de achterzijde.

Aerodynamisch gezien kiest de Hilux GR SPORT II voor een compromisloze aanpak dankzij de nieuwe luchtgordijnstructuur, inclusief een gloednieuwe bumper met een functionele mistlamprand die de luchtweerstandsefficiëntie wil optimaliseren en turbulentie in de wielkast wil verminderen. Het luchtgordijn wordt verder geoptimaliseerd met de toepassing van een aerodynamische sportbar en dekafdekking.

Een soepelere, stabielere rit over elk terrein is verzekerd via speciale updates die zijn ontworpen om de handlingprecisie verder te verbeteren, de stabiliteit in een rechte lijn te verbeteren en nieuwe niveaus van comfort te bereiken. Een monotube-zuiger vervangt de huidige oplossing met dubbele buis en biedt betere dempingsprestaties en een snellere respons in zware omstandigheden dankzij het grotere zuigeroppervlak. Dat helpt de Hilux GR SPORT II om met vertrouwen en veiligheid door golvende of oneffen oppervlakken te navigeren.

De nieuwe lichtere 17-inch wielen zijn uitgerust met terreinbanden om de grip en algehele stabiliteit te verbeteren. Nauwkeurig, krachtig remmen biedt gemoedsrust dankzij schijven aan de voorzijde die zijn uitgebreid van 16 naar 17 inch en nieuwe 15-inch schijven aan de achterkant die de vorige trommelrem vervangen.

De verkoop van deze nieuwe versie van Hilux GR SPORT start in de eerste helft van 2024, met leveringen bij retailers in de tweede helft van 2024.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait