FIAT’s New Global Game.

  • Olivier François, CEO van FIAT, heeft zojuist de volgende stappen onthuld in de creatie van het productassortiment van het merk.
  • De video is beschikbaar via deze link.
  • Alle nieuwe modellen zullen een gemeenschappelijk wereldwijd platform delen, waardoor ze beschikbaar zijn voor klanten over de hele wereld.
  • FIAT zal elektrische, hybride en ICE-aandrijflijnen aanbieden om maximale relevantie voor klanten te garanderen, waar ter wereld ze ook wonen.
  • De eerste auto van deze nieuwe familie zal in juli 2024 worden gepresenteerd, gevolgd door de lancering van elk jaar een nieuw model voor de volgende drie jaar.

 

In een voortdurend veranderende wereldwijde mobiliteitsmarkt zijn er mensen die dromen van een betere toekomst en mensen die concrete stappen zetten naar een duurzamere en verantwoordelijkere toekomst. FIAT heeft bewezen dat de toekomst er al is met de onthulling van zijn nieuwe familie van op Panda’s geïnspireerde concepten.
Het eerste nieuwe product wordt in juli volgend jaar onthuld, gevolgd door de lancering van elk jaar een nieuw voertuig tot 2027. De nieuwe set modellen is ontworpen om de straten van de wereld te veroveren en de line-up van het merk compleet te maken. Dankzij Stellantis heeft FIAT toegang tot een nieuw wereldwijd platform, waarop het zijn onderscheidende merk van Italiaanse creativiteit heeft toegevoegd: een recept dat schoonheid en eenvoudige oplossingen combineert.

De nieuwe wereldwijde game werd vandaag aangekondigd in een video – beschikbaar via deze link – waarin Olivier François, CEO van FIAT en Stellantis Global CMO, de aanstaande lanceringen van het merk vanuit het Italiaanse “Genève” presenteert, met behulp van een vrolijke Panda: het model dat al meer dan veertig jaar een grote rol speelt in de manier waarop we de auto ervaren. Dit symbool van Italiaanse creativiteit heeft de nieuwe familie van concepten geïnspireerd.

Olivier François verklaarde: “FIAT is een wereldwijd merk met 1,3 miljoen verkochte auto’s vorig jaar en solide leiderschap in vele delen van de wereld. We zitten in een wereldwijd spel en onze volgende stap zal zijn om over te stappen van lokale producten naar een wereldwijd aanbod waar al onze klanten overal ter wereld van kunnen profiteren. We zijn verheugd om deze blik in onze toekomst te delen; Een zeer nabije toekomst eigenlijk, aangezien de eerste auto over 4 maanden wordt gepresenteerd tijdens de viering van het 125-jarig jubileum van het merk. Die auto wordt dan elk jaar gevolgd door 1 nieuw model.”

De nieuwe auto’s zullen dezelfde filosofie delen – functionaliteit mag nooit bestaan zonder Fun – en dezelfde technologie – één wereldwijd platform waar nieuwe modellen kunnen worden geproduceerd op basis van lokale relevantie. Waar de nieuwe modellen ook worden gemaakt, ze kunnen in elk deel van de wereld worden geproduceerd en overal klanten bereiken. Het unieke multi-energieplatform zal het ook mogelijk maken om de volgende FIAT-modellen uit te rusten met alle soorten aandrijflijnen (elektrisch, hybride en ICE). Bovendien zal de nieuwe familie een efficiënt gebruik van de ruimte in combinatie met duurzame materialen kenmerken. Elk van de nieuwe modellen zal een unieke en originele interpretatie zijn van de inclusieve, toegankelijke en ingenieuze geest die het merk in staat heeft gesteld voertuigen te creëren met modulaire interieurs, unieke looks en gedurfde persoonlijkheden.

FIAT gaat de uitdaging aan om duurzamere en betaalbare auto’s te produceren met zijn “less is more”-aanpak, waarbij overbodige onderdelen worden verwijderd en vervuilende materialen zoals chroom, legeringen, leer en het schuim in stoelen worden verminderd; Bovendien is er een hernieuwde focus op aerodynamische prestaties, zoals te zien is in het Fastback-concept, en op de “modulariteit” die inherent is aan de Italiaanse vindingrijkheid van FIAT. Dit laatste wordt begunstigd door een transversaal platform en een gedeeld gebruik van tot 80% gemeenschappelijke onderdelen, afhankelijk van de modellen, zoals het interieur, wat resulteert in een efficiëntere productie en voordelen voor de klanten, zoals betaalbaarheid en onderscheidend vermogen.

 

City Car Het eerste concept in de video is de nieuwe City Car
. Groter dan de huidige Panda, een soort “Mega-Panda”, is het ontwerp ook geïnspireerd op de geboorteplaats van het merk: het iconische Lingotto-gebouw in Turijn met zijn beroemde testbaan op het dak. De ontwerpers van FIAT hebben zich bij het creëren van de nieuwe designtaal laten inspireren door enkele van de speciale kenmerken van de Lingotto: waaronder structurele lichtheid, optimalisatie van de ruimte en helderheid. Ondertussen heeft de ovale vorm van de “La Pista 500” op het dak zijn stempel gedrukt op enkele aspecten van het interieur van het nieuwe model: van het dashboard tot het display en de stoelen.

Bovendien legt FIAT speciale nadruk op het gebruik van duurzame materialen, waaronder gerecyclede kunststoffen en bamboestoffen. Het merk wil ook enkele van de barrières voor een duurzamere mobiliteit wegnemen, waaronder het gemakkelijker maken van het aansluiten en loskoppelen met een “zelfopwindende kabel”. De hoge rijpositie en het robuuste ontwerp maken deze stadsauto tot de perfecte bondgenoot voor klanten over de hele wereld, vooral in drukke stedelijke omgevingen. Maar tegelijkertijd biedt het ruimte en veelzijdigheid voor weekendjes weg en vakanties met het gezin.

 

Pick-Up
De pick-up is het tweede concept dat in de video naar voren komt. FIAT is marktleider in Zuid-Amerika en de Strada pick-up is het best verkochte voertuig op de Braziliaanse markt. In de toekomst is FIAT er zeker van dat dit type voertuig zijn succes op mondiaal niveau kan herhalen, zelfs in Europa. FIAT’s nieuwe pick-up concept maakt functionaliteit echt leuk en speelt in op de wereldwijde herontdekking van vrije tijd als waarde voor mensen. Plezier en bruikbaarheid zullen zich met dit model zeker over de hele wereld verspreiden. Dit voertuig combineert het concept van een pick-up met de functionaliteit van een lichte bedrijfswagen en het comfort van een SUV in een formaat dat geschikt is voor stedelijke omgevingen over de hele wereld. Buitenactiviteiten zijn meer dan hobby’s, en deze pick-up is perfect ontworpen om het meeste uit iemands levensstijl te halen.

 

Fastback Als erfgenaam van twee van de grootste hits van het merk – de Fiat Fastback in Brazilië en de Fiat Tipo in het Midden-Oosten en Afrika – wil deze fastback
in hun voetsporen treden en zich op mondiaal niveau vestigen in Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika, en zelfs Europa. Dit concept is gemaakt op hetzelfde modulaire platform en heeft een sportieve flair. De Fastback is het bewijs dat FIAT zijn duurzame inzet kon verbeteren zonder aan prestaties in te boeten: de dynamiek van het silhouet en de echt aerodynamische prestaties bieden een lager verbruik en extra moderniteit en jeugdigheid dan veel SUV’s.

 

SUV
Het vierde concept in de video is een ruime gezins-SUV, een soort “Giga-Panda”. In lijn met de rol van FIAT als pionier op het gebied van toegankelijke, innovatieve en duurzame mobiliteit, is het voertuig opnieuw een bevestiging van de speciale nadruk die het merk legt op de behoeften van gezinsvervoer.
Het SUV-concept van FIAT voldoet aan de ultieme behoeften van klanten op het gebied van veiligheid, veelzijdigheid en design, en biedt gezinnen over de hele wereld ruimte en robuustheid.

 

Camper
Het laatst gepresenteerde concept is de ultieme alleskunner, omdat het de nieuwe dolce vita-stijl heeft en mensen opnieuw met elkaar en de natuur verbindt. Dit concept is een eerbetoon aan de “Fun-ctionality” van de Panda uit de jaren 80 en herinnert aan de veelzijdigheid van een auto die is gemaakt voor de stad met de kenmerken van een SUV en de ziel van een trouwe metgezel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait