CASTROL – 125 JAAR

2024 markeert een gedenkwaardige mijlpaal ter ere van het 125-jarig jubileum van Castrol, een wereldleider op het gebied van smeermiddelen en onderdeel van de bp-groep. Terwijl het wereldwijde merk zijn 125e verjaardag viert, onthult Castrol een gedurfde nieuwe ‘Onward, Upward, Forward’-strategie om aan de veranderende behoeften van klanten te voldoen, evenals een speciaal 125-jarig herdenkingslogo dat in 2024 zal worden gebruikt bij evenementen en sponsoring over de hele wereld.

 

NIEUWE STRATEGIE

  • Voorwaarts: het bevorderen van mobiliteitsoplossingen die mensen en goederen helpen zich efficiënter te verplaatsen door middel van innovatieve technologieën en een toewijding aan de principes van circulariteit.
  • Opwaarts: gericht op het helpen van de industriële klanten van Castrol en de machines waarop ze vertrouwen, om beter te presteren en de efficiëntie van hun activiteiten te verbeteren.
  • Vooruit: het verkennen van spannende kansen en een pad van geleidelijke diversificatie. De initiatieven van Castrol omvatten end-to-end digitale en serviceoplossingen, immersiekoeling in datacenters en thermisch beheer van batterijen. Deze vooruitstrevende aanpak onderstreept de toewijding van Castrol om voorop te blijven lopen op het gebied van innovatie.

AL IN ACTIE

De wereld van mobiliteit verandert en Castrol heeft het potentieel om die verandering te stimuleren. Om deze verandering aan te geven en de nieuwe richting aan te geven, heeft Castrol vernieuwde zijn iconische merk in 2023.

 

Om voorop te blijven lopen op het gebied van innovatie en klaar te zijn voor de toekomst, investeert Castrol verder in zijn wereldwijde technologiehubs in China, Duitsland en Noord- en Zuid-Amerika, evenals in een Geplande investering van $ 60 miljoen in een nieuw, state-of-the-art testcentrum voor batterijen voor elektrische voertuigen (EV) en analytisch laboratorium in het Verenigd Koninkrijk.

 

In het kader van de pijler ‘Voorwaarts’ van zijn strategie heeft Castrol al een reeks geavanceerde Castrol ON EV-vloeistoffen gelanceerd, waaronder EV-transmissievloeistoffen, EV-thermische vloeistoffen en EV-vetten. De groeiende markt voor elektrische voertuigen zal hoogstwaarschijnlijk nog vele jaren samengaan met de aanhoudende vraag naar verbrandingsmotoren (ICE) en hybrides. Castrol wil ICE- en hybride voertuigen blijven helpen efficiënter te worden en tegelijkertijd het voortouw te nemen op het gebied van EV-vloeistoffen.

 

Castrol zal zich ook richten op het lanceren van meer circulaire producten en aanbiedingen door basisoliën te hergebruiken, die worden gebruikt als het belangrijkste bestanddeel van smeermiddelen. Tijdens de E-Prix van Monaco 2023 is al meer circulaire transmissievloeistof getest in een extreme omgeving, waarbij Jaguar TCS Racing met succes de meer circulaire transmissievloeistof van Castrol heeft gebruikt in hun Formule E-raceauto’s.

 

Met de pijler ‘Opwaarts’ van zijn strategie zal Castrol zijn industriële klanten ondersteunen om meer efficiëntie te creëren, de productiviteit te verhogen, circulariteit te leveren en waarde te creëren. Castrol bedient de automobiel-, machinebouw-, robotica-, lucht- en ruimtevaart- en windsector en is in 2023 een partnerschap aangegaan met SKF om zijn ‘Oil as a Service’-aanbod voor de metaalverwerkende industrie te introduceren. Dit maakt hergebruik van de smeervloeistof mogelijk, waardoor het verbruik wordt verminderd en de prestaties van de machine worden verbeterd.

 

Castrol is ook een onderzoekssamenwerking aangegaan met het Media Lab van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) ter ondersteuning van het AstroAnt Payload-programma. AstroAnts vormen een miniatuur robotzwerm die is ontworpen om inspecties en diagnostische taken uit te voeren op de externe oppervlakken van ruimtevaartuigen, rovers en landers. Castrol zal nauw samenwerken met het MIT Media Lab om smeermiddelen van ruimtevaartkwaliteit te testen die bestand zijn tegen de extreme omgeving van het maanoppervlak.

 

Terwijl de pijlers ‘Voorwaarts’ en ‘Opwaarts’ van de Castrol-strategie gericht zijn op het versterken en laten groeien van bestaande bedrijfsonderdelen, brengen de ‘Forward’-initiatieven nieuwe gebieden in kaart waar Castrol de kennis, het vermogen en de expertise heeft om te winnen. Castrol heeft thermisch beheer en diversificatie naar koeloplossingen voor datacenters geïdentificeerd als nieuwe groeimogelijkheden. Het werk van Castrol om de acceptatie van immersiekoeling voor efficiëntere en duurzamere datacenteractiviteiten te versnellen, komt in een stroomversnelling nu OEM’s van GRC, Hypertec, Submer en IT-hardware het gebruik van Castrol ON-dompelkoelvloeistoffen goedkeuren.

 

 

Nu we 125 jaar bestaan, reflecteert Castrol niet alleen op het verleden, maar zet het ook een koers uit voor de toekomst. Onze ‘Onward, Upward, Forward’-strategie belichaamt onze toewijding om de vooruitgang van onze klanten te versnellen en hen te helpen de uitdagingen van morgen aan te gaan. We streven ernaar om onze kernactiviteiten op nieuwe manieren te laten groeien, met behulp van onze geavanceerde technologie en ons vertrouwde wereldwijde merk om voorop te blijven lopen in onze sector. We ontwikkelen meer circulaire aanbiedingen om klanten te helpen hun duurzaamheidsdoelstellingen te bereiken en verkennen spannende nieuwe groeimogelijkheden die verder gaan dan smeermiddelen. Het is een voorrecht om het 125 jaar oude iconische merk van Castrol verder te ontwikkelen om aan de veranderende behoeften van klanten te voldoen en ons bedrijf klaar te stomen voor toekomstig succes.
Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum heeft Castrol een video dat brengt Sir Charles Wakefield weer tot leven met behulp van AI om na te denken over hoe het bedrijf dat hij heeft opgericht het vandaag doet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait